M6-en met snuit in Hasselt
M6-en met snuit in Hasselt
Hallo treinliefhebbers!
Vandaag zag ik in Hasselt verschillende blinkende M6-en met een ingebouwd motorstel.
Zullen deze de groene locomotiefs gaan vervangen?
Vandaag zag ik in Hasselt verschillende blinkende M6-en met een ingebouwd motorstel.
Zullen deze de groene locomotiefs gaan vervangen?
Dit is duidelijk een "beginneling", dus wat meer info geven is wenselijk denk ik.
Het "ingebouwde motorstel" noemt men een stuurrijtuig, dat is een gewoon rijtuig, maar dan met een stuurpost in van waaruit de treinbestuurder de locomotief kan besturen die dan achteraan de trein hangt.
Hierdoor moet de locomotief niet omlopen (naar de andere kant van de trein rijden) in het eindstation om in de andere richting te kunnen rijden.
@FLV-FGSP: Ik ben zeer benieuwd wat dat gaat geven
Het "ingebouwde motorstel" noemt men een stuurrijtuig, dat is een gewoon rijtuig, maar dan met een stuurpost in van waaruit de treinbestuurder de locomotief kan besturen die dan achteraan de trein hangt.
Hierdoor moet de locomotief niet omlopen (naar de andere kant van de trein rijden) in het eindstation om in de andere richting te kunnen rijden.
@FLV-FGSP: Ik ben zeer benieuwd wat dat gaat geven

Re: M6-en met snuit in Hasselt
Zijn er nog groene electrolocs?tuutuut schreef: Zullen deze de groene locomotiefs gaan vervangen?
het ging dus om trein 1528 zoals ik al in de andere topic schreef, had te leuven 40 minuten vertraging. beste KVB de appelblauwzeegroene locs rijden nog in dikke getallen rond
12/15/16/20/21/22/23/25/26/27 zijn noga allemaal reeksen die in deze kleur te zien zijn. de ene keer al properder als de andere keer. van elektrische locs hebben hedden bij de nmbs enkel de reeks 11 en 13 en 25.5 een afwijkende kleurenschema.
12/15/16/20/21/22/23/25/26/27 zijn noga allemaal reeksen die in deze kleur te zien zijn. de ene keer al properder als de andere keer. van elektrische locs hebben hedden bij de nmbs enkel de reeks 11 en 13 en 25.5 een afwijkende kleurenschema.
als ze verhuurd worden wel he slimmeke, als iets geschrapt word hebben ze twee opties, verkopen of slopen. iets dat je verhuurd heb je nog in eigendom en gebruik je dus. in dit geval bestaat het gebruik onder de vorm van verhuren. de traxx-en zijn nog ni in gebruik aangezien de homologatie nog niet in orde is. een wezenlijk verschil dus.Bartjedj schreef:Dan hoort 25.5 er ook niet meer bij. Zijn geschrapt door NMBS. De weinigen die nog rondrijden zijn gehuurd door Railion Nederland.
BDJ