Belgisch spoornet krijgt 94 miljoen van Europa
Belgisch spoornet krijgt 94 miljoen van Europa
Infrabel, de beheerder en eigenaar van de Belgische spoorinfrastructuur, krijgt van de Europese Commissie 94 miljoen euro voor de ontwikkeling van belangrijke spoorprojecten. Dat schrijft De Tijd vrijdag.
Van het geld gaat zo’n 7 miljoen euro naar een studie over de IJzeren Rijn tussen de Antwerpse haven en het Ruhrgebied. Het gaat om een dossier dat al lang aansleept en dat voor verdeeldheid zorgt tussen België en Nederland.
Zo’n 36 miljoen is bestemd voor de uitrusting van de vrachtlijn tussen Antwerpen en Basel. Europa geeft ook 30 miljoen euro voor de modernisering van de as Brussel-Luxemburg.
(bron: http://www.hetnieuwsblad.be)
Van het geld gaat zo’n 7 miljoen euro naar een studie over de IJzeren Rijn tussen de Antwerpse haven en het Ruhrgebied. Het gaat om een dossier dat al lang aansleept en dat voor verdeeldheid zorgt tussen België en Nederland.
Zo’n 36 miljoen is bestemd voor de uitrusting van de vrachtlijn tussen Antwerpen en Basel. Europa geeft ook 30 miljoen euro voor de modernisering van de as Brussel-Luxemburg.
(bron: http://www.hetnieuwsblad.be)
Ja, maar dat blijft nu maar duren, ze zijn daar al meer dan 10 jaar over bezig en er zijn massaal veel studies over geweest, en nu komt er weer één.Shrek schreef:toch logisch dat men bij twijfel over zo'n groot project alles nog eens bekijkt? als ze dat altijd gedaan zouden hebben waren er een heleboel nutteloze infrastructuurwerken nooit gekomenWover schreef:Maar waarom moeten daar altijd honderden studies over uitgeschreven worden
Wanneer men gedurende al die jaren per dag één alibi-trein had laten rijden à 1 miljoen euro per jaar onkosten, dan had men miljarden gespaard....Wover schreef:Ja, maar dat blijft nu maar duren, ze zijn daar al meer dan 10 jaar over bezig en er zijn massaal veel studies over geweest, en nu komt er weer één.Shrek schreef:toch logisch dat men bij twijfel over zo'n groot project alles nog eens bekijkt? als ze dat altijd gedaan zouden hebben waren er een heleboel nutteloze infrastructuurwerken nooit gekomenWover schreef:Maar waarom moeten daar altijd honderden studies over uitgeschreven worden