Belgisch spoornet krijgt 94 miljoen van Europa

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
enrico

Belgisch spoornet krijgt 94 miljoen van Europa

Bericht door enrico »

Infrabel, de beheerder en eigenaar van de Belgische spoorinfrastructuur, krijgt van de Europese Commissie 94 miljoen euro voor de ontwikkeling van belangrijke spoorprojecten. Dat schrijft De Tijd vrijdag.

Van het geld gaat zo’n 7 miljoen euro naar een studie over de IJzeren Rijn tussen de Antwerpse haven en het Ruhrgebied. Het gaat om een dossier dat al lang aansleept en dat voor verdeeldheid zorgt tussen België en Nederland.

Zo’n 36 miljoen is bestemd voor de uitrusting van de vrachtlijn tussen Antwerpen en Basel. Europa geeft ook 30 miljoen euro voor de modernisering van de as Brussel-Luxemburg.
(bron: http://www.hetnieuwsblad.be)
Fles

Bericht door Fles »

7 miljoen voor een "studie"? Zo zo, t mag wat kosten... :shock:
super1500

Bericht door super1500 »

Fles schreef:7 miljoen voor een "studie"? Zo zo, t mag wat kosten... :shock:

hoezo studie? 7 miljoen om het project weer met een aantal jaren te vertragen...
enrico

Bericht door enrico »

super1500 schreef:
Fles schreef:7 miljoen voor een "studie"? Zo zo, t mag wat kosten... :shock:

hoezo studie? 7 miljoen om het project weer met een aantal jaren te vertragen...
men ligt in de knoop omwille van het natuurgebied waar de lijn doorloopt.
Wover

Bericht door Wover »

Maar waarom moeten daar altijd honderden studies over uitgeschreven worden :roll:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13025
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Wover schreef:Maar waarom moeten daar altijd honderden studies over uitgeschreven worden :roll:
toch logisch dat men bij twijfel over zo'n groot project alles nog eens bekijkt? als ze dat altijd gedaan zouden hebben waren er een heleboel nutteloze infrastructuurwerken nooit gekomen :wink:
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Bericht door Asterix »

De modernisering van de lijn Brussel-Luxemburg garandeert dus dat de EC's wel zullen blijven bollen, niet?
Wover

Bericht door Wover »

Shrek schreef:
Wover schreef:Maar waarom moeten daar altijd honderden studies over uitgeschreven worden :roll:
toch logisch dat men bij twijfel over zo'n groot project alles nog eens bekijkt? als ze dat altijd gedaan zouden hebben waren er een heleboel nutteloze infrastructuurwerken nooit gekomen :wink:
Ja, maar dat blijft nu maar duren, ze zijn daar al meer dan 10 jaar over bezig en er zijn massaal veel studies over geweest, en nu komt er weer één.
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Wover schreef:
Shrek schreef:
Wover schreef:Maar waarom moeten daar altijd honderden studies over uitgeschreven worden :roll:
toch logisch dat men bij twijfel over zo'n groot project alles nog eens bekijkt? als ze dat altijd gedaan zouden hebben waren er een heleboel nutteloze infrastructuurwerken nooit gekomen :wink:
Ja, maar dat blijft nu maar duren, ze zijn daar al meer dan 10 jaar over bezig en er zijn massaal veel studies over geweest, en nu komt er weer één.
Wanneer men gedurende al die jaren per dag één alibi-trein had laten rijden à 1 miljoen euro per jaar onkosten, dan had men miljarden gespaard....
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13025
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Jeroen schreef:De modernisering van de lijn Brussel-Luxemburg garandeert dus dat de EC's wel zullen blijven bollen, niet?
Eigelijk niet, de bedoeling is vooral de reistijd Brussel-Luxemburg te verhogen. Wat die treinen na luxemburg doen heeft er niet veel mee te maken :P
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23035
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

eigenlijk investeerd de EU in brussel straatsburg maar aangezien deze laatste al niet meer op belgisch grondgebied ligt...
Plaats reactie