Pagina 1 van 1
Belgisch spoornet krijgt 94 miljoen van Europa
Geplaatst: 30 nov 2007, 12:48
door enrico
Infrabel, de beheerder en eigenaar van de Belgische spoorinfrastructuur, krijgt van de Europese Commissie 94 miljoen euro voor de ontwikkeling van belangrijke spoorprojecten. Dat schrijft De Tijd vrijdag.
Van het geld gaat zo’n 7 miljoen euro naar een studie over de IJzeren Rijn tussen de Antwerpse haven en het Ruhrgebied. Het gaat om een dossier dat al lang aansleept en dat voor verdeeldheid zorgt tussen België en Nederland.
Zo’n 36 miljoen is bestemd voor de uitrusting van de vrachtlijn tussen Antwerpen en Basel. Europa geeft ook 30 miljoen euro voor de modernisering van de as Brussel-Luxemburg.
(bron: http://www.hetnieuwsblad.be)
Geplaatst: 30 nov 2007, 12:53
door Fles
7 miljoen voor een "studie"? Zo zo, t mag wat kosten...

Geplaatst: 30 nov 2007, 12:55
door super1500
Fles schreef:7 miljoen voor een "studie"? Zo zo, t mag wat kosten...

hoezo studie? 7 miljoen om het project weer met een aantal jaren te vertragen...
Geplaatst: 30 nov 2007, 13:07
door enrico
super1500 schreef:Fles schreef:7 miljoen voor een "studie"? Zo zo, t mag wat kosten...

hoezo studie? 7 miljoen om het project weer met een aantal jaren te vertragen...
men ligt in de knoop omwille van het natuurgebied waar de lijn doorloopt.
Geplaatst: 30 nov 2007, 17:34
door Wover
Maar waarom moeten daar altijd honderden studies over uitgeschreven worden

Geplaatst: 30 nov 2007, 18:36
door Shrek
Wover schreef:Maar waarom moeten daar altijd honderden studies over uitgeschreven worden

toch logisch dat men bij twijfel over zo'n groot project alles nog eens bekijkt? als ze dat altijd gedaan zouden hebben waren er een heleboel nutteloze infrastructuurwerken nooit gekomen

Geplaatst: 30 nov 2007, 18:43
door Asterix
De modernisering van de lijn Brussel-Luxemburg garandeert dus dat de EC's wel zullen blijven bollen, niet?
Geplaatst: 30 nov 2007, 19:16
door Wover
Shrek schreef:Wover schreef:Maar waarom moeten daar altijd honderden studies over uitgeschreven worden

toch logisch dat men bij twijfel over zo'n groot project alles nog eens bekijkt? als ze dat altijd gedaan zouden hebben waren er een heleboel nutteloze infrastructuurwerken nooit gekomen

Ja, maar dat blijft nu maar duren, ze zijn daar al meer dan 10 jaar over bezig en er zijn massaal veel studies over geweest, en nu komt er weer één.
Geplaatst: 30 nov 2007, 20:11
door dentheo
Wover schreef:Shrek schreef:Wover schreef:Maar waarom moeten daar altijd honderden studies over uitgeschreven worden

toch logisch dat men bij twijfel over zo'n groot project alles nog eens bekijkt? als ze dat altijd gedaan zouden hebben waren er een heleboel nutteloze infrastructuurwerken nooit gekomen

Ja, maar dat blijft nu maar duren, ze zijn daar al meer dan 10 jaar over bezig en er zijn massaal veel studies over geweest, en nu komt er weer één.
Wanneer men gedurende al die jaren per dag één alibi-trein had laten rijden à 1 miljoen euro per jaar onkosten, dan had men miljarden gespaard....
Geplaatst: 01 dec 2007, 00:02
door Shrek
Jeroen schreef:De modernisering van de lijn Brussel-Luxemburg garandeert dus dat de EC's wel zullen blijven bollen, niet?
Eigelijk niet, de bedoeling is vooral de reistijd Brussel-Luxemburg te verhogen. Wat die treinen na luxemburg doen heeft er niet veel mee te maken

Geplaatst: 01 dec 2007, 11:41
door Steven
eigenlijk investeerd de EU in brussel straatsburg maar aangezien deze laatste al niet meer op belgisch grondgebied ligt...