Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Adler
Berichten: 5302 Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01
Bericht
door Adler » 10 dec 2007, 21:36
Ik hoor dikwijls de volgende dienstmededeling omroepen:
Boordchef trein X, u wacht en ontwijkt trein Y.
Wat betekent dat eigenlijk ?
260689
Berichten: 3746 Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder
Bericht
door 260689 » 10 dec 2007, 21:46
Dit gebeurt in Gent-St-Pieters veel zoals:
Boordchef trein xxx wacht op aansluiting trein xxx.
of
Boordchef trein xxx u mag vertrekken.
of
Treinbestuurder xxx word verwacht op het spoor 1.
kimba
Bericht
door kimba » 10 dec 2007, 21:51
260689 schreef: Dit gebeurt in Gent-St-Pieters veel zoals:
Boordchef trein xxx wacht op aansluiting trein xxx.
of
Boordchef trein xxx u mag vertrekken.
of
Treinbestuurder xxx word verwacht op het spoor 1.
Ook voor de L-trein naar Etterbeek in Mechelen hoorde ik dit al vaak...
Adler
Berichten: 5302 Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01
Bericht
door Adler » 10 dec 2007, 22:08
Mijn vraag is eigenlijk wat betekent ontwijken ?
260689
Berichten: 3746 Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder
Bericht
door 260689 » 10 dec 2007, 22:22
Adler schreef: Mijn vraag is eigenlijk wat betekent ontwijken ?
das voor naar schijnpoort tegaan met andere woorden naar de bundel
Speedy
Berichten: 321 Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR
Bericht
door Speedy » 10 dec 2007, 23:23
260689 schreef: Adler schreef: Mijn vraag is eigenlijk wat betekent ontwijken ?
das voor naar schijnpoort tegaan met andere woorden naar de bundel
Uitwijken is met de trein naar een bundel rijden.
'Ontwijken' doen we met een trein niet...
Hobbes
Berichten: 759 Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem
Bericht
door Hobbes » 10 dec 2007, 23:38
Met ontwijken bedoelt men dat men bijvoorbeeld met de omnibus in Mechelen moet wachten om de IC te laten passeren die dan hoogstwaarschijnlijk in vertraging is.
Bartjedj
Bericht
door Bartjedj » 10 dec 2007, 23:42
De IC zat vroeger (weet nu of het nu nog is) altijd achter de L. De L moest dan in Mechelen wachten om de IC te laten voorgaan.
Dit gaat natuurlijk over de verbinding BXL-A'pen.
BDJ
Nekvin
Bericht
door Nekvin » 11 dec 2007, 00:28
Das nu veranderd, de IC zit nu in het midden van het uur vlak voor den hollander
Bartjedj schreef: De IC zat vroeger (weet nu of het nu nog is) altijd achter de L. De L moest dan in Mechelen wachten om de IC te laten voorgaan.
Dit gaat natuurlijk over de verbinding BXL-A'pen.
BDJ
Steven
Berichten: 23035 Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk
Bericht
door Steven » 11 dec 2007, 02:25
het ontwijken, aansluiting geven en andere mededelingen heeft dus alles te maken met het geven van aansluiten en/of voorrang van trein xxxx op trein xxxx. niet meer of minder dan dat.
Patrick
Berichten: 2289 Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)
Bericht
door Patrick » 11 dec 2007, 10:02
En als die TBG nu net naast een draaiende loc staat te kletsen met de TB en de mededeling niet hoort, wat dan?
Steven
Berichten: 23035 Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk
Bericht
door Steven » 11 dec 2007, 22:47
Patrick schreef: En als die TBG nu net naast een draaiende loc staat te kletsen met de TB en de mededeling niet hoort, wat dan?
das dan pech want dan weet die niet waarom zijn sein langer gesloten blijft dan voorzien.
Bartjedj
Bericht
door Bartjedj » 11 dec 2007, 22:50
TBG moet dan ook niet staan kletsen met de TB naast het machien hé
BDJ
Wover
Bericht
door Wover » 12 dec 2007, 00:38
Heb ik Mechelen pas nog gehad dat de toenmalige IR-g op het punt stond te vertrekken, de TBG had de AVG al gedraaid, maar het sein stond nog wel toe. Plots komt er dan een "dienstmededeling" dat de trein moest wachten op een aansluiting.
De TBG is dan snel terug uit de trein gesprongen om de AVG te annuleren
.
Bartjedj
Bericht
door Bartjedj » 12 dec 2007, 01:24
Seingever een beetje traag van begrip?
Heb in Mechelen zo nog stoten meegemaakt:
Ik sta te wachten op de IC-N naar Brussel. 10' na normaal vertrekuur wordt er omgeroepen "Dames en heren, de IC-trein naar Brussel heeft 5' vertraging".
Na een kwartier wordt er omgeroepen "Dames en heren, de IC-trein naar Brussel heeft 25' vertraging".
Uiteindelijk vertrokken met 20' vertraging.
BDJ