Creatieve seingevers
Creatieve seingevers
Zondag namiddag..stoptrein tussen Kalmthout en Wildert iets te laat...
Binnen de minuut een Benelux erachter volle snelheid, ongelooflijk...alleen bij beter kijken reed hij rechts.. zal dus de stoptrein voorbijgegaan zijn bij Stopplaats Wildert..... netjes.
Kan met de dienstregeling hier rijdt alles naar het noorden in het eerste halfuur en naar het zuiden in het tweede halfuur (uitgezonderd Thalys en goederen)
theo
Binnen de minuut een Benelux erachter volle snelheid, ongelooflijk...alleen bij beter kijken reed hij rechts.. zal dus de stoptrein voorbijgegaan zijn bij Stopplaats Wildert..... netjes.
Kan met de dienstregeling hier rijdt alles naar het noorden in het eerste halfuur en naar het zuiden in het tweede halfuur (uitgezonderd Thalys en goederen)
theo
Dat zal wel maar ik verschrok toch stond in mijn tuin te kijken en het duurde een fractie van een seconde voor ik het door had....Tim schreef:Dat gebeurt wel vaker hoor dat de ene trein een andere voorbijsteekt op tegenspoor
100m voorbij mijn tuin staat een sein en ik hoorde hem NIET remmen dus ik dacht even....
Inderdaad geen wissels tussen Kalmthout en Wildert, wel juist VOOR Kalmthout en dan tot in Essen....FlyingDutchman schreef:Gebeurt inderdaad wel vaker. Op L12 kan dit ook. Er zijn drukke momenten, maar soms is het ook even rustig. Dit is dan natuurlijk een slimme oplossing van de seingever om vertraging van de Benelux te voorkomen.
Welke seingever neemt zulk initiatief ? Berchem ? of zit er nog iemand in Luchtbal ?
en goedgekeurd door TCpaljas schreef:Seingevers mogen niets beslissen, TC komt enkel tussen bij problemen. Normaal werd die beslissing genomen door de regelaar...Steven schreef:seingevers beslissen dat niet zomaar, traffic control doet het beheer der treinen en die geven op hun beurt dergelijke info door naar de nodige seinhuizen.
Re:
En wie is die regelaar ? Is dat de man die achter de seingevers zit en over hun schouder meekijkt ?paljas schreef:Seingevers mogen niets beslissen, TC komt enkel tussen bij problemen. Normaal werd die beslissing genomen door de regelaar...Steven schreef:seingevers beslissen dat niet zomaar, traffic control doet het beheer der treinen en die geven op hun beurt dergelijke info door naar de nodige seinhuizen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Re:
zo kan je dat idd in het kort omschrijvendentheo schreef:En wie is die regelaar ? Is dat de man die achter de seingevers zit en over hun schouder meekijkt ?paljas schreef:Seingevers mogen niets beslissen, TC komt enkel tussen bij problemen. Normaal werd die beslissing genomen door de regelaar...Steven schreef:seingevers beslissen dat niet zomaar, traffic control doet het beheer der treinen en die geven op hun beurt dergelijke info door naar de nodige seinhuizen.
Re:
Die gaan echt niet elke beslissing die ze moeten nemen eerst gaan overleggen bij TC. Da zou pas mooi worden!!!!Nekvin schreef:en goedgekeurd door TCpaljas schreef:Seingevers mogen niets beslissen, TC komt enkel tussen bij problemen. Normaal werd die beslissing genomen door de regelaar...Steven schreef:seingevers beslissen dat niet zomaar, traffic control doet het beheer der treinen en die geven op hun beurt dergelijke info door naar de nodige seinhuizen.
Re:
Wat beschouw jij dan als problemen ? Enkel ongevallen of defekte treinen ?paljas schreef:Seingevers mogen niets beslissen, TC komt enkel tussen bij problemen. Normaal werd die beslissing genomen door de regelaar...Steven schreef:seingevers beslissen dat niet zomaar, traffic control doet het beheer der treinen en die geven op hun beurt dergelijke info door naar de nodige seinhuizen.
Ik heb het TC een hele namiddag kunnen bezoeken kort na de opening, en toen werd me gezegd dat beslissingen zoals Theo hier beschrijft, allemaal daar worden genomen en doorgegeven aan de seinhuizen.
Het TC centrum heeft 11 regelingstafels ingedeeld in vier teams van verkeersleiders.
Elk van de tafels controleert een bepaald stuk van het net.
Ik kan me moeilijk indenken dat al die mensen pas iets te doen hebben als er een ongeval of een defekte trein is.
Dus volgens mij heeft Steven gelijk.