Pagina 1 van 2

Creatieve seingevers

Geplaatst: 10 dec 2007, 22:04
door dentheo
Zondag namiddag..stoptrein tussen Kalmthout en Wildert iets te laat...
Binnen de minuut een Benelux erachter volle snelheid, ongelooflijk...alleen bij beter kijken reed hij rechts.. zal dus de stoptrein voorbijgegaan zijn bij Stopplaats Wildert..... netjes.

Kan met de dienstregeling hier rijdt alles naar het noorden in het eerste halfuur en naar het zuiden in het tweede halfuur (uitgezonderd Thalys en goederen)

theo

Geplaatst: 10 dec 2007, 22:13
door Tim
Dat gebeurt wel vaker hoor dat de ene trein een andere voorbijsteekt op tegenspoor :)

Geplaatst: 10 dec 2007, 22:38
door dentheo
Tim schreef:Dat gebeurt wel vaker hoor dat de ene trein een andere voorbijsteekt op tegenspoor :)
Dat zal wel maar ik verschrok toch stond in mijn tuin te kijken en het duurde een fractie van een seconde voor ik het door had....
100m voorbij mijn tuin staat een sein en ik hoorde hem NIET remmen dus ik dacht even....

Geplaatst: 10 dec 2007, 22:42
door Wover
dentheo schreef: 100m voorbij mijn tuin staat een sein en ik hoorde hem NIET remmen dus ik dacht even....
... snel camera'tje nemen en ik wordt zo wereldberoemd :P?

Geplaatst: 10 dec 2007, 22:58
door dentheo
Wover schreef:
dentheo schreef: 100m voorbij mijn tuin staat een sein en ik hoorde hem NIET remmen dus ik dacht even....
... snel camera'tje nemen en ik wordt zo wereldberoemd :P?
Nee ik trok eerder mijn hoofd tussen mijn schouders (primitieve refleks voor rondvliegende delen ???)

Geplaatst: 11 dec 2007, 02:23
door Steven
tussen kalmthout en wildert zijn voor zover ik weet geen wissels dus laat die seinen gerust allemaal groen staan.

Geplaatst: 11 dec 2007, 11:04
door FlyingDutchman
Gebeurt inderdaad wel vaker. Op L12 kan dit ook. Er zijn drukke momenten, maar soms is het ook even rustig. Dit is dan natuurlijk een slimme oplossing van de seingever om vertraging van de Benelux te voorkomen.

Geplaatst: 11 dec 2007, 23:00
door dentheo
FlyingDutchman schreef:Gebeurt inderdaad wel vaker. Op L12 kan dit ook. Er zijn drukke momenten, maar soms is het ook even rustig. Dit is dan natuurlijk een slimme oplossing van de seingever om vertraging van de Benelux te voorkomen.
Inderdaad geen wissels tussen Kalmthout en Wildert, wel juist VOOR Kalmthout en dan tot in Essen....

Welke seingever neemt zulk initiatief ? Berchem ? of zit er nog iemand in Luchtbal ?

Geplaatst: 11 dec 2007, 23:07
door Steven
seingevers beslissen dat niet zomaar, traffic control doet het beheer der treinen en die geven op hun beurt dergelijke info door naar de nodige seinhuizen.

Geplaatst: 12 dec 2007, 21:11
door paljas
Steven schreef:seingevers beslissen dat niet zomaar, traffic control doet het beheer der treinen en die geven op hun beurt dergelijke info door naar de nodige seinhuizen.
Seingevers mogen niets beslissen, TC komt enkel tussen bij problemen. Normaal werd die beslissing genomen door de regelaar...

Geplaatst: 12 dec 2007, 21:47
door Nekvin
paljas schreef:
Steven schreef:seingevers beslissen dat niet zomaar, traffic control doet het beheer der treinen en die geven op hun beurt dergelijke info door naar de nodige seinhuizen.
Seingevers mogen niets beslissen, TC komt enkel tussen bij problemen. Normaal werd die beslissing genomen door de regelaar...
en goedgekeurd door TC

Re:

Geplaatst: 13 dec 2007, 23:51
door dentheo
paljas schreef:
Steven schreef:seingevers beslissen dat niet zomaar, traffic control doet het beheer der treinen en die geven op hun beurt dergelijke info door naar de nodige seinhuizen.
Seingevers mogen niets beslissen, TC komt enkel tussen bij problemen. Normaal werd die beslissing genomen door de regelaar...
En wie is die regelaar ? Is dat de man die achter de seingevers zit en over hun schouder meekijkt ?

Re: Re:

Geplaatst: 14 dec 2007, 00:16
door Steven
dentheo schreef:
paljas schreef:
Steven schreef:seingevers beslissen dat niet zomaar, traffic control doet het beheer der treinen en die geven op hun beurt dergelijke info door naar de nodige seinhuizen.
Seingevers mogen niets beslissen, TC komt enkel tussen bij problemen. Normaal werd die beslissing genomen door de regelaar...
En wie is die regelaar ? Is dat de man die achter de seingevers zit en over hun schouder meekijkt ?
zo kan je dat idd in het kort omschrijven

Re:

Geplaatst: 15 dec 2007, 13:14
door paljas
Nekvin schreef:
paljas schreef:
Steven schreef:seingevers beslissen dat niet zomaar, traffic control doet het beheer der treinen en die geven op hun beurt dergelijke info door naar de nodige seinhuizen.
Seingevers mogen niets beslissen, TC komt enkel tussen bij problemen. Normaal werd die beslissing genomen door de regelaar...
en goedgekeurd door TC
Die gaan echt niet elke beslissing die ze moeten nemen eerst gaan overleggen bij TC. Da zou pas mooi worden!!!!

Re:

Geplaatst: 15 dec 2007, 14:10
door Adler
paljas schreef:
Steven schreef:seingevers beslissen dat niet zomaar, traffic control doet het beheer der treinen en die geven op hun beurt dergelijke info door naar de nodige seinhuizen.
Seingevers mogen niets beslissen, TC komt enkel tussen bij problemen. Normaal werd die beslissing genomen door de regelaar...
Wat beschouw jij dan als problemen ? Enkel ongevallen of defekte treinen ?
Ik heb het TC een hele namiddag kunnen bezoeken kort na de opening, en toen werd me gezegd dat beslissingen zoals Theo hier beschrijft, allemaal daar worden genomen en doorgegeven aan de seinhuizen.
Het TC centrum heeft 11 regelingstafels ingedeeld in vier teams van verkeersleiders.
Elk van de tafels controleert een bepaald stuk van het net.
Ik kan me moeilijk indenken dat al die mensen pas iets te doen hebben als er een ongeval of een defekte trein is.
Dus volgens mij heeft Steven gelijk.