Ekeren, 11 December 2007

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Gerard

Ekeren, 11 December 2007

Bericht door Gerard »

Op Dinsdag 11 December ben ik naar Ekeren afgereist, om daar (hopelijk :P ) een mooie reportage te kunnen maken.
Voor een spotter uit het hoge noorden is het niet altijd even gemakkelijk om lang genoeg de tijd te hebben om in België te gaan spotten. Gelukkig is Ekeren in het Noorden van België gelegen en is het redelijk goed bereikbaar.
Zie hier mijn 1e foto van de dag (genomen met m'n mobiel :P), de 1e trein vanuit Leeuwarden naar Rotterdam Centraal :wink:
Afbeelding De bedoeling was om 10.10 in Ekeren aan te komen, maar door een vertraagde Benelux trein (deze vertrok 9.10 uur vanuit Rotterdam i.p.v. 8.55 uur) miste ik de stoptrein vanuit Roosendaal naar Ekeren. Hierdoor kwam ik 11.10 uur in Ekeren aan.

Even later het statief neergezet met m'n net nieuwe videocamera en de fotocamera gereed gemaakt.
Ik wil graag een kleine selectie van de foto-resultaten aan jullie laten zien ;) (Door verkleining kan de kwaliteit van de foto's zijn afgenomen).
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding En ter afsluiting, dé verrassing van de dag! :
Afbeelding Al met al was het een zeer geslaagde dag met veel verschillende goederentreinen en heel mooi weer, er is maar 1 buitje gevallen.
Ik hoop dat jullie het een mooie reportage vonden ;)

Met vriendelijke groet,
Gerard.
Laatst gewijzigd door Gerard op 12 dec 2007, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Patrick

Bericht door Patrick »

Al zo vroeg uit de veren om plaatjes te schieten. Hoedje af!
"Verassing" is wel met 2 r'tjes geschreven Afbeelding
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Ah leuk! :D Dus je vond het een goede tip van mij om naar Ekeren te gaan? :)
Gerard

Bericht door Gerard »

Patrick schreef:Al zo vroeg uit de veren om plaatjes te schieten. Hoedje af!
"Verassing" is wel met 2 r'tjes geschreven Afbeelding
haha :mrgreen: heb het nu gewijzigd :wink:
Gerard

Bericht door Gerard »

sncf-sncb schreef:Ah leuk! :D Dus je vond het een goede tip van mij om naar Ekeren te gaan? :)
Zeker weten het wordt waarschijnlijk een traditie :mrgreen:
Shrek

Bericht door Shrek »

veel chance gehad me het weer voor zo'n onderneming :P maar het resultaat mag er zijn :wink:
Bordensteker

Bericht door Bordensteker »

Die historische dieselloks zijn een verrassing die er steeds weer verroest netjes uitziet!
En jouw plaatjes ook. Mooi hoor!
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

De foto's zijn niet zichtbaar. Enkel de eerste wel.

BDJ
Robin

Bericht door Robin »

de server van imageshack ligt plat dus dermee geen foto's :wink:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
tt44ta46

Bericht door tt44ta46 »

Die fameuze verrassing van de dag (201.010 - 5166) is trouwens het aperitief voor de verrassing van vrijdag 14/12!!!

We gaan met onze museumdiesels immers symbolisch de bietencampagne 2007 afsluiten!

OK er zijn examens, maar die bieten groeien niet wanneer wij willen, en uiteindelijk is de vrijdagmiddag het minst slecht (gans weekend om te leren voor een volgende toets ;-) )

De middagtreinen 29960 & 29961 zullen worden verzekerd, de experten onder jullie raken zeker aan de dienstregeling hiervan, want ik weet niet hoe zo'n ding als bijlage hier te posten.

greetz
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Foto's back on line (of on tracks :-D )

BDJ
Sander

Re: Ekeren, 11 December 2007

Bericht door Sander »

Gerard schreef:Afbeelding
Iemand die enig idee heeft wat voor trein dat is? Zijn volgens mij allemaal dezelfde wagens... Ziet er best fraai uit!
Gerard

Bericht door Gerard »

Het waren niet allemaal dezelfde wagens.
Qua kleuren kan ik je op deze foto wel laten zien dat er ook een groene coil wagon tussen zat:
Afbeelding Achteraan de trein hingen andere soorten coil wagons,, maar daar heb ik jammergenoeg geen voorbeeld van.

GreetZz Gerard.
enrico8509

Bericht door enrico8509 »

is dat geen staalvervoer?
Gerard

Bericht door Gerard »

enrico8509 schreef:is dat geen staalvervoer?
Ja ik weet het vrijwel zeker :P
Plaats reactie