Zag daarnet om 08u20 een dubbel dieseltje van Mechelen richting Eppegem rijden. (reed net onder de lijn door op de E19)
Was dat een normale rit?
grts o
dieseltjes op lijn25/27
-
Re: dieseltjes op lijn25/27
Sorry jongens,
Inderdaad, natuurljk gemakkelijker als ik wat precieser ben.
't ging inderdaad om een dubbel stel MW41
dacht eerst aan een heel ver omgeleide antwerpen-neerpelt maar dat zal wel niet
misschien gewoon een technische rit uit mechelen naar?
grts
o
Inderdaad, natuurljk gemakkelijker als ik wat precieser ben.
't ging inderdaad om een dubbel stel MW41
dacht eerst aan een heel ver omgeleide antwerpen-neerpelt maar dat zal wel niet

misschien gewoon een technische rit uit mechelen naar?
grts
o
uit mechelen zal die wel niet vertrokken zijn, daar hebben die 41'ers niks te zoeken
soms zijn er wel overbrengingsritten tussen bertrix/hasselt/merelbeke om van 41 te wisselen zodat ze allemaal ongeveer evenveel kilometers doen 

Vanuit Antwerpen zetten ze soms als vervangmateriaal ook de MW41 in.
Zo heb ik een aantal jaren eens meegemaakt dat ze de toenmalige IR-a tussen Antwerpen en Mechelen gereden hadden met MW 41 (problemen op lijn 27). Het toppunt was dat die over lijn 25 gekomen was en aankwam op spoor 8 en ook de terugkerende trein verzekerde. In die tijd vertrok de IR-stoptrein Nijvel-Antwerpen op juist hetzelfde tijdstip richting Antwerpen vanaf spoor 7. En zo stonden er twee IR-treinen* die vertrokken om xx:36 richting Antwerpen naast elkaar aan een gemeenschappelijk perron. Natuurlijk verwarring alom bij de reizigers aangezien je alleen op de schermen beneden in de centrale gang kon zien waar welke trein stopte.
* Nadien hebben ze de IR-stoptrein in Mechelen gewoon als L-trein aangeduid.
Zo heb ik een aantal jaren eens meegemaakt dat ze de toenmalige IR-a tussen Antwerpen en Mechelen gereden hadden met MW 41 (problemen op lijn 27). Het toppunt was dat die over lijn 25 gekomen was en aankwam op spoor 8 en ook de terugkerende trein verzekerde. In die tijd vertrok de IR-stoptrein Nijvel-Antwerpen op juist hetzelfde tijdstip richting Antwerpen vanaf spoor 7. En zo stonden er twee IR-treinen* die vertrokken om xx:36 richting Antwerpen naast elkaar aan een gemeenschappelijk perron. Natuurlijk verwarring alom bij de reizigers aangezien je alleen op de schermen beneden in de centrale gang kon zien waar welke trein stopte.
* Nadien hebben ze de IR-stoptrein in Mechelen gewoon als L-trein aangeduid.