Pagina 1 van 1

dieseltjes op lijn25/27

Geplaatst: 13 dec 2007, 09:16
door ostbahnhof
Zag daarnet om 08u20 een dubbel dieseltje van Mechelen richting Eppegem rijden. (reed net onder de lijn door op de E19)
Was dat een normale rit?
grts o

Geplaatst: 13 dec 2007, 13:39
door 5307
mogen wij ook weten welke dieseltjes??

lijkt ons dan makkelijker om te zeggen of dit normaal is of niet :wink:

Geplaatst: 13 dec 2007, 14:16
door Steven
5307 schreef:mogen wij ook weten welke dieseltjes??

lijkt ons dan makkelijker om te zeggen of dit normaal is of niet :wink:
welke andere dan mw41 zijn er dan nog volgens u :-)

Geplaatst: 13 dec 2007, 14:17
door Steve
Steven schreef:
5307 schreef:mogen wij ook weten welke dieseltjes??

lijkt ons dan makkelijker om te zeggen of dit normaal is of niet :wink:
welke andere dan mw41 zijn er dan nog volgens u :-)
Misschien bedoelt hij twee diesellocs... :)

Geplaatst: 13 dec 2007, 14:51
door 5307
ah :lol:

Ik dacht dat hij bedoelde Dieseltjes van diesellocs :wink:

mijn excuses

Re: dieseltjes op lijn25/27

Geplaatst: 13 dec 2007, 21:15
door ostbahnhof
Sorry jongens,
Inderdaad, natuurljk gemakkelijker als ik wat precieser ben.
't ging inderdaad om een dubbel stel MW41

dacht eerst aan een heel ver omgeleide antwerpen-neerpelt maar dat zal wel niet :wink:

misschien gewoon een technische rit uit mechelen naar?


grts
o

Re: dieseltjes op lijn25/27

Geplaatst: 13 dec 2007, 21:24
door Shrek
uit mechelen zal die wel niet vertrokken zijn, daar hebben die 41'ers niks te zoeken :P soms zijn er wel overbrengingsritten tussen bertrix/hasselt/merelbeke om van 41 te wisselen zodat ze allemaal ongeveer evenveel kilometers doen :wink:

Re: dieseltjes op lijn25/27

Geplaatst: 13 dec 2007, 22:25
door Elgar
Vanuit Antwerpen zetten ze soms als vervangmateriaal ook de MW41 in.

Zo heb ik een aantal jaren eens meegemaakt dat ze de toenmalige IR-a tussen Antwerpen en Mechelen gereden hadden met MW 41 (problemen op lijn 27). Het toppunt was dat die over lijn 25 gekomen was en aankwam op spoor 8 en ook de terugkerende trein verzekerde. In die tijd vertrok de IR-stoptrein Nijvel-Antwerpen op juist hetzelfde tijdstip richting Antwerpen vanaf spoor 7. En zo stonden er twee IR-treinen* die vertrokken om xx:36 richting Antwerpen naast elkaar aan een gemeenschappelijk perron. Natuurlijk verwarring alom bij de reizigers aangezien je alleen op de schermen beneden in de centrale gang kon zien waar welke trein stopte.

* Nadien hebben ze de IR-stoptrein in Mechelen gewoon als L-trein aangeduid.