Sinds enige dagen is er tussen Kontich en Duffel een stuk spoor, ik schat enkele kilometer lang, in de richting van Brussel, die heel veel lawaai maakt als je erover rijdt met de trein (bijna zelfde lawaai dat je hoort als je over een brug rijdt).
In een Sprinter hoor je dat heel goed omdat die normaal al heel stil zijn.
Weet er iemand hoe dit komt ?
Luidruchtige sporen
Re: Luidruchtige sporen
dit kan te maken hebben met de spoorstaaf zelf, als deze nieuwe is of afgesleten in zodanige vorm dat het contact tussen wiel en spoorstaaf wat slechter is kan je rare geluiden krijgen. op zich niets gevaarlijk aan, de spoorstaaf zal hierdoor niet breken. als er echter wel slechter contact is is het nadelig voor de adhesie.
Steven schreef:dit kan te maken hebben met de spoorstaaf zelf, als deze nieuwe is of afgesleten in zodanige vorm dat het contact tussen wiel en spoorstaaf wat slechter is kan je rare geluiden krijgen. op zich niets gevaarlijk aan, de spoorstaaf zal hierdoor niet breken. als er echter wel slechter contact is is het nadelig voor de adhesie.
Heb je dat niet ook als je van Schaarbeek Naar Brussel noord rijd???
Dat is al heel lang zo, en het situeert zich op L27 vanaf net na Y L13 (Y Lint) tot net na de eerstvolgende brug. Ik heb het daarstraks in een M5 ook weer moeten aanhoren.Adler schreef:Sinds enige dagen is er tussen Kontich en Duffel een stuk spoor, ik schat enkele kilometer lang, in de richting van Brussel, die heel veel lawaai maakt als je erover rijdt met de trein (bijna zelfde lawaai dat je hoort als je over een brug rijdt).
In een Sprinter hoor je dat heel goed omdat die normaal al heel stil zijn.
Weet er iemand hoe dit komt ?
Ik denk dat de oorzaak goederentreinen zijn die op dat stuk moeten remmen door de snelheidsbeperking in duffel.
Ik dacht dat het iets te maken zou hebben met het feit dat er houten dwarsliggers liggen.
Kan verkeerd zijn, hoor, maar op de 50a tussen Brugge en Beernem, waar er ook nog houten dwarsliggers liggen, hoor je ook dergelijk geluid.
Kan verkeerd zijn, hoor, maar op de 50a tussen Brugge en Beernem, waar er ook nog houten dwarsliggers liggen, hoor je ook dergelijk geluid.
Op de meeste plaatsen liggen nog houte bils, dus da kan het bijna niet zijn he
Ik dacht dat de houten biels op L27 bijna overal vervangen waren vanaf Kontich? De wissels voor Kontich station zijn in ieder geval vervangen maar die biels dacht ik ook, ergens in mei of juni reeds al?
Enfin het klopt dat er dat stukje veel lawaai is en ik denk dat het afremmen van dikwijls zware goederentreinen er wel voor iets tussenzit (don't shoot me ik ben geen kenner
)
Enfin het klopt dat er dat stukje veel lawaai is en ik denk dat het afremmen van dikwijls zware goederentreinen er wel voor iets tussenzit (don't shoot me ik ben geen kenner

Dat zou toch raar zijn dat het daar aan ligt want het is echt een zeer goed afgebakend stuk en het houdt ook plots op op een bepaalde plaats (voorbij die grote serres)OMC schreef:Ik dacht dat de houten biels op L27 bijna overal vervangen waren vanaf Kontich? De wissels voor Kontich station zijn in ieder geval vervangen maar die biels dacht ik ook, ergens in mei of juni reeds al?
Enfin het klopt dat er dat stukje veel lawaai is en ik denk dat het afremmen van dikwijls zware goederentreinen er wel voor iets tussenzit (don't shoot me ik ben geen kenner)
In FVV liggen ook nog houten bils op de 27, zowel als een klein stukske op de 25