Dode met ongeval in Berchem
Dode met ongeval in Berchem
Bron: VRT
In het station van Berchem is gisteravond een dode gevallen bij een ongeval met een trein. Dat gebeurde op de lijn naar Mechelen en Leuven.
Een reiziger trok aan de noodrem waardoor de deuren opengingen en werd daarbij gegrepen door een trein uit de tegenovergestelde richting.
De persoon was op slag dood. Het spoorverkeer door het station van Berchem was een tijdlang gehinderd. De treinen reden er met vertraging.
Einde citaat
Hoe kunnen de deuren opengaan als je aan de noodrem trekt ? Weer een foutieve berichtgeving zoals gewoonlijk ?
Dat kan toch maar als je de rode knop indrukt die zich achter een glaasje bevindt ?
Wat bezielde die reiziger ? Realiseerde hij zich plots dat hij op de verkeerde trein zat ?
Ik heb dat ook al meegemaakt dat iemand volledig in paniek raakte daardoor en aan de noodrem trok (alsof de trein anders in Sjakamaka zou terecht komen).
In het station van Berchem is gisteravond een dode gevallen bij een ongeval met een trein. Dat gebeurde op de lijn naar Mechelen en Leuven.
Een reiziger trok aan de noodrem waardoor de deuren opengingen en werd daarbij gegrepen door een trein uit de tegenovergestelde richting.
De persoon was op slag dood. Het spoorverkeer door het station van Berchem was een tijdlang gehinderd. De treinen reden er met vertraging.
Einde citaat
Hoe kunnen de deuren opengaan als je aan de noodrem trekt ? Weer een foutieve berichtgeving zoals gewoonlijk ?
Dat kan toch maar als je de rode knop indrukt die zich achter een glaasje bevindt ?
Wat bezielde die reiziger ? Realiseerde hij zich plots dat hij op de verkeerde trein zat ?
Ik heb dat ook al meegemaakt dat iemand volledig in paniek raakte daardoor en aan de noodrem trok (alsof de trein anders in Sjakamaka zou terecht komen).
Re: Dode met ongeval in Berchem
Inderdaad volledig verkeerde berichtgeving. De deuren openen enkel na gebruik van de noodopening. En om dan op de sporen terecht te komen moet je al je best doen.
BDJ
BDJ
effe aanvullen, vorig jaar vertrok ik in leuven met de IC A richting luik toen er ook een passagier aan de noodrem trok. hij zat op de verkeerde trein (moest in tienen zijn) ook hij heeft nadat hij aan de noodrem trok een noodopening bediend van de deuren. Welke deur heeft hij dan open gedaan.? De deur kant tussenspoor, blijkbaar maken mensen die in angst zitten op da moment de grootste fouten. wij stonden dus aan het begin van de hsl, als hij pech had en er kwam net een thalys langs op dat moment had hij ook kunnen aangereden worden aan 160. hij is met alle geluk van de wereld net niet uitgestapt en er is met al even veel geluk net geen trein langs gekomen op dat spoor. De persoon in kwestie heeft wel een extra ticketje gekregen (boete)
Volgens de Gazet van Antwerpen weet men nog niet of het een ongeval of een wanhoopsdaad is.
indien hij op die manier een wanhoopsdaad probeerde te doen is dat wel een van de meeste vreemde vormen van uitvoering die ik ken.
HAha waanhoopsdaad?
dat lijkt me nu wel heel erg onwaarschijnlijk..
Die mannen van de gazet haha, tis toch nog veel te vroeg voor 1 april?
dat lijkt me nu wel heel erg onwaarschijnlijk..
Die mannen van de gazet haha, tis toch nog veel te vroeg voor 1 april?

- Dieselfreak
Het lijkt wel een plaat die doordraait... toen ik "waardoor de deuren opengingen" op het journaal hoorde, wist ik al wat er ging volgen.Adler schreef:en werd daarbij gegrepen door een trein uit de tegenovergestelde richting.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
-
volgens de zondag
trok hij eerst aan de noodrem
en opende dan de deuren
het treinstel was een break - en daar is de noodopening met een hendel.
(enkel in een klassiekje en een varkentje is dat met een knop achter glas)
trok hij eerst aan de noodrem
en opende dan de deuren
Adler schreef:Dat kan toch maar als je de rode knop indrukt die zich achter een glaasje bevindt ?
het treinstel was een break - en daar is de noodopening met een hendel.
(enkel in een klassiekje en een varkentje is dat met een knop achter glas)

Volgens de beelden op tv was het een sprinter.treinbruno schreef: het treinstel was een break - en daar is de noodopening met een hendel.
-
alle 2 gezien...
Laatst gewijzigd door treinbruno op 17 dec 2007, 19:43, 3 keer totaal gewijzigd.

Opgelet: op de VRT was inderdaad een Sprinter te zien met openstaande deuren. Er is echter niet gezegd dat dit de trein in kwestie was. Als de cameraploeg in Berchem niet aan de plek des onheils geraakt, "schieten ze maar wat beelden".
Dus kan best een trein zijn die helemaal niets met de zaak te maken heeft.
BDJ
BDJ
Inderdaad, dat kunnen evengoed beelden zijn van 5 jaar geleden die ze nog ergens gevonden hebben.Bartjedj schreef:Opgelet: op de VRT was inderdaad een Sprinter te zien met openstaande deuren. Er is echter niet gezegd dat dit de trein in kwestie was. Als de cameraploeg in Berchem niet aan de plek des onheils geraakt, "schieten ze maar wat beelden".
BDJ
Maar de foto op hun website was dezelfde sprinter, dus de kans is groot dat het die wel was.
Ik heb zowel een sprinter als een break op die beelden gezien. Beiden stonden in het station....
Met wat wordt er nu eigenlijk sinds vorig weekend gereden tussen Antwerpen en Leuven? Met een duikbril of een Break?
Met wat wordt er nu eigenlijk sinds vorig weekend gereden tussen Antwerpen en Leuven? Met een duikbril of een Break?
Hallo,
Maar stel dat dat I11/I6/I10 rijtuigen zijn, die in INT schakeling staan, dan openen de deuren na een noodrem toch ook? (Want, daar openen deuren onder de 5km/u).
Nuja, als het een sprinter was moet hij dus wel de noodopening getrokken hebben.
Pin je nooit vast op wat je op TV beelden ziet. Zeer vaak zijn de treinbeelden archiefbeelden of standaard rijdende treintjes...
Groeten,
Joris De Mol
Maar stel dat dat I11/I6/I10 rijtuigen zijn, die in INT schakeling staan, dan openen de deuren na een noodrem toch ook? (Want, daar openen deuren onder de 5km/u).
Nuja, als het een sprinter was moet hij dus wel de noodopening getrokken hebben.
Pin je nooit vast op wat je op TV beelden ziet. Zeer vaak zijn de treinbeelden archiefbeelden of standaard rijdende treintjes...
Groeten,
Joris De Mol
BreakJeroen schreef:Ik heb zowel een sprinter als een break op die beelden gezien. Beiden stonden in het station....