Website Het Volk: Dag van de Lege Trein op ma 7 apr 2008

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie

Ben je als reiziger van plan om die dag de trein te nemen?

Ja
14
58%
Nee
10
42%

Totaal aantal stemmen: 24

thomaslj

Website Het Volk: Dag van de Lege Trein op ma 7 apr 2008

Bericht door thomaslj »

Maandag 7 april 2008 is uitgeroepen tot 'Dag van de Lege Trein'. Die dag neemt niemand de trein en zullen de Belgische treinen leeg rondrijden. Zo staat het toch tenminste in een kettingmail. Wie de initiatiefnemers zijn van de actie is niet duidelijk.

'De Belgische treinreizigers zijn het beu: overvolle treinen tijdens de spitsuren, een gammele nieuwe dienstregeling sinds begin december, systematische kleine of grote vertragingen, ridicule compensaties bij vertragingen, vuile treinen, gebrekkige communicatie in de stations, afgeschafte haltes en een reeks stakingen die de pendelaar gijzelen', zo is te lezen in de mail. 'Daarom laten we op 7 april 2008 de macht van de reiziger zien: op die datum zullen de treinen leeg rondrijden.'

De pendelaars hebben naar eigen zeggen 'niets tegen vakbonden, personeel en directie van de NMBS of tegen de minister van Verkeer', maar uiten op die manier op een vrijwillige en geweldloze manier hun ongenoegen.
Als ik die dag moet gaan werken neem ik gewoon de trein. Trouwens, een trein kan nooit echt leeg rijden, er is toch altijd een TBG :mrgreen:
Laatst gewijzigd door thomaslj op 17 dec 2007, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Bartjedj

Re: Website Het Volk: Dag van de Lege Trein op ma 7 apr 2008

Bericht door Bartjedj »

Een geweldloze manier? Wat is het alternatief :?: :?: :?:
Ik trek mij van zo'n dingen niets aan. Moet ik de trein nemen dan neem ik hem, moet het niet dan zien we wel.

BDJ
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Ik kan niet anders dan die te nemen... en zeker als ze zo een actie aankondigen wil ik die nemen alleen al om te zien of er enig effect voelbaar is. :)
Shrek

Bericht door Shrek »

als het goed weer is neem ik de fiets, anders de trein (zoals elke dag eigelijk) ik ondervind geen nadeel aan de nieuwe dienstregeling en heb bijna nooit vertraging, dus waarom zou ik meedoen aan zoiets? :P
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Ik neem de trein op die dag niet.
Waarom? Ik ga niet naar school met de trein, dus heb ik de trein op een doordeweekse dag ook niet nodig...
Volgens mij is die dag een reden om de trein wel te nemen: als de treinen leeg rondrijden, en je bent er als enige heb je dan zeker veel plaats :wink: .
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Nekvin

Bericht door Nekvin »

Niet de trein nemen, wat een oplossing. Wat gaan alle duizenden reizigers naar hun werk dan doen?
Met de auto rijden en 4 uur in de file staan?
Vind ik de 5 minuten vertraging met de trein toch fijner
Adler

Bericht door Adler »

thomaslj schreef:wat denken andere reizigers op dit forum hierover?
Op een forum voor treinenthousiasten moet je niet verwachten dat er een meerderheid hier voor is.
Je zou evengoed op een forum voor autofreaks kunnen vragen wie er voor een snelheidsvermindering op de autowegen is.
En als je dan al openlijk kritiek durft te uiten, word je meteen doodgebliksemt door de lieve forumleden.
In plaats van een dergelijke dag te organiseren, die geen enkele indruk zal maken op de NMBS directie, zou ik het bijvoorbeeld beter vinden als de NMBS, of nog beter het bevoegde ministerie, eens een panel opzet op internet zoals de NS doet, waar men zijn oordeel kan geven over de diensten van de NMBS.
Op http://www.nspanel.nl kunnen 75.000 mensen dit doen voor de diensten van de NS.
Als je dit vergelijkt met de schamele 1500 reizigers die worden ondervraagd voor de tevredenheidsonderzoeken die de NMBS laat doen, dan is dit aantal 50 keer groter.
Wover

Bericht door Wover »

Voor mij is de nieuwe dienstregeling een verbetering, er zijn amper vertragingen, en ik heb nog bijna nooit moeten rechtstaan in de trein. Dus ik neem gewoon zoals altijd de trein :).
Adler

Bericht door Adler »

Wover schreef:Voor mij is de nieuwe dienstregeling een verbetering, er zijn amper vertragingen
Niet veralgemenen alstublieft.
Kom eens tussen 17h en 19h kijken op L25/L27.
Wover

Bericht door Wover »

Adler schreef:
Wover schreef:Voor mij is de nieuwe dienstregeling een verbetering, er zijn amper vertragingen
Niet veralgemenen alstublieft.
Vandaar de "voor mij" he :)
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Ik ben ook zeer tevreden met de nieuwe dienstregeling tussen Brugge en Hent. 8)

Eindelijk die IC A Oostende - Eupen en IC G Oostende - Antwerpen die niet meer met drie minuten ertussen achter mekaar koersen. :P
Shrek

Bericht door Shrek »

Adler schreef: Niet veralgemenen alstublieft.
ik heb de laatste weken steeds de 5 minuten gehad op de IR antwerpen-brussel, maar dat was daarvoor ook al en dat weet iedereen intussen :wink: als je daarover al gaat zagen :roll:
steved

Bericht door steved »

Over 5 minuten op de L25 zal ik ook niet meer zagen, dat zijn we intussen al jaren gewoon. Maar zal ik je mijn persoonlijke records van vorige week op L25/27 es doorsturen :twisted: (maximum vertraging : 28 minuten ). Vandaag trouwens weer al met 15 min vertraging begonnen : ICI afgeschaft wegens tractieproblemen, dus maar de IR naar Essen mogen nemen :). En neen twas niet in volle spitsuur :)

gr, Steve
Adler

Bericht door Adler »

Shrek schreef:
Adler schreef: Niet veralgemenen alstublieft.
ik heb de laatste weken steeds de 5 minuten gehad op de IR antwerpen-brussel, maar dat was daarvoor ook al en dat weet iedereen intussen :wink: als je daarover al gaat zagen :roll:
Het gaat echt niet over 5 minuten, maar 15 tot 30 minuten elke dag.
Ik zal eens beginnen met elke dag een foto te nemen van de schermen in Mechelen.
Tim

Bericht door Tim »

Ik ga de trein niet nemen, die dag niet en nu ook niet meer, sinds de nieuwe dienstregeling komen de uren niet goed meer uit voor mij en ga ik nu met de auto.
Plaats reactie