Jongen komt om op trein in Erpe-Mere
Jongen komt om op trein in Erpe-Mere
ma 17/12/07 - In Erpe-Mere is vanmiddag een scholier van 15 à 16 jaar om het leven gekomen op een trein die net het station van Erpe-Mere had verlaten.
De jongen, wiens identiteit nog niet bekend is, is vermoedelijk tussen een treindeur klem geraakt en meegesleept door de rijdende trein.
De concrete omstandigheden waarin het ongeval zich heeft voorgedaan, worden nog onderzocht.
Bron:VRT-Nieuwsnet
De jongen, wiens identiteit nog niet bekend is, is vermoedelijk tussen een treindeur klem geraakt en meegesleept door de rijdende trein.
De concrete omstandigheden waarin het ongeval zich heeft voorgedaan, worden nog onderzocht.
Bron:VRT-Nieuwsnet
Re: Jongen komt om op trein in Erpe-Mere
weer ne hoofdwachter die zijn hooftd niet meer wou buiten steken
gisteren ook nog, ik stap van de trein, dien hooftwachter sluit de deuren en direct de zijne, de trein vertrekt en de achterste deur was nog niet héél toe ....
greetz 2302

gisteren ook nog, ik stap van de trein, dien hooftwachter sluit de deuren en direct de zijne, de trein vertrekt en de achterste deur was nog niet héél toe ....

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Da's altijd een overrompeling op die lijn, soms 1 AR41 waardoor gans die playmobil letterlijk volgestampt zit. Ben blij dat ik er de laatste tijd niet meer geweest ben.
de jongen is vermoedelijk?? dus niks is zeker in dit verhaal, dus er blijven over doorbomen al evenmin
Nieuwsblad Online: tegen een obstakel gesleept
Maar 't is ook in de voorwaardelijke zin.
Er is door het parket een wetsdokter aangesteld en een verkeersdeskundige om de exacte omstandigheden te onderzoeken.

Er is door het parket een wetsdokter aangesteld en een verkeersdeskundige om de exacte omstandigheden te onderzoeken.
In Geel is er dezemorgen in volle ochtendspits ook een persoonsongeval gebeurd heb ik van een kennis gehoord. Weet iemand daar meer over, want ik ben vooral benieuwd of het om een ongeval op de gelijkgrondse overgang ging of niet. Want daar heb ik al sinds de eerste dag dat ik daar kom een slecht gevoel bij...
Toen ik deze voormiddag passeerde tussen Burst en Ede werd er sterk afgeremd, langs de berm lag er vermoedelijk een persoon overdekt met een laken, beetje verder agenten e.d. Merk op dat dit slechts misschien 10 km verwijderd was van het ongeval in Erpe-Mere. Beetje een zwarte dag op het spoor in de streek.
OK, volgens De Standaard gaat het dus wel degelijk over dat voorval op lijn 89 voorbij Ede, dus NIET in het station van Erpe-Mere op lijn 82. "Klein" verschil.
Volgens VRT-nieuws heeft hij zich vastgeklampt aan de deur en de trede toen de trein al bewoog en de deuren al gesloten waren. Dus TBG treft geen schuld... eerder een uiterst domme daad met tragisch einde.
Niet te snel zijn:Dietrich schreef:Volgens VRT-nieuws heeft hij zich vastgeklampt aan de deur en de trede toen de trein al bewoog en de deuren al gesloten waren. Dus TBG treft geen schuld... eerder een uiterst domme daad met tragisch einde.
Enkele vragen:Tiener komt om bij treinongeval in Erpe-Mere
Jongen zat klem tussen treindeuren
ERPE-MERE - De tiener die maandag om het leven kwam na een ongeval op een trein in Erpe-Mere was een 16-jarige jongen uit Haaltert. Uit onderzoek blijkt dat de jongen maandagmorgen tussen de treindeuren klem raakte bij het opstappen in het station van Ede bij Haaltert en meer dan anderhalve kilometer verder tegen een paal gesleept werd.
De jongen stond op een trapje aan de buitenzijde van de trein. Dat blijkt uit onderzoek van de deskundige van het Dendermondse parket. De deuren waren hoogstwaarschijnlijk gesloten, maar mogelijk zat het slachtoffer gekneld met een kledingstuk.
Het lichaam van de jongen werd rond 8 uur in Erpe-Mere aangetroffen, langs de spoorlijn tussen Denderleeuw en Zottegem. De tiener was in het NMBS-station Ede bij Haaltert opgestapt. Vermoedelijk was de jongen te laat en probeerde hij nog de trein te halen.
'Uit onderzoek van de parketdeskundige blijkt dat alle veiligheidssystemen van het treinstel werkten, zodat het heel onwaarschijnlijk is dat de deuren nog deels open waren', zegt parketwoordvoerder Theo Byl.
'Het parket gaat ervan uit dat de jongen zich aan de buitenzijde van de trein bevond, en niet meer van het trapje is geraakt omwille van de snelheid die de trein reeds had, of omdat hij eventueel met een kledingstuk geklemd zat'.
De tiener raakte 1.700 meter verder een paal en kwam daarbij om het leven. Aanvankelijk dacht men dat het om een wanhoopsdaad ging. Verder onderzoek van een wetsgeneesheer en een technisch deskundige deed vermoeden dat het om een tragisch ongeval ging.
jns
DS
1) Hoe kan de jongen klem komen te zitten tussen de deuren en zo om het leven komen als de TBG dient te controleren dat alle deuren gesloten zijn vóór vertrek?
2) Hoe kan het toch dat zogezegd elke trein 's morgens overvol zit maar niemand dit heeft gezien of wél gezien maar niet aan de noodrem heeft getrokken?
3) Zijn de deuren dermate ongevoelig dat een kledingstuk tussen de deuren toch een gesloten circuit kan geven bij de TB?
4) Als hij niet geklemd zat tussen de deuren, waaraan heeft hij zich aan de buitenzijde dan kunnen vasthouden?
kleding is onvoldoende dik om een storing aan de deuren te geven.
net laatavond nieuws gezien op één.
Daar zeggen ze dat de jongen eigenlijk te laat was en aan de treindeur is gaan hangen terwijl de trein al in beweging was, dat hij na 1700m van de trein is gevallen en zo tegen een paal is gekomen.
Daar zeggen ze dat de jongen eigenlijk te laat was en aan de treindeur is gaan hangen terwijl de trein al in beweging was, dat hij na 1700m van de trein is gevallen en zo tegen een paal is gekomen.
Voila, dat is dus hetgeen ik ook gehoord heb.Steven schreef:net laatavond nieuws gezien op één.