Klasverhoging Oostende-Brussel

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Magalie

Klasverhoging Oostende-Brussel

Bericht door Magalie »

Nergens op de NMBS-site vind ik info over klasverhoging. Bestaat dit eigenlijk nog? Zo ja, kan iemand mij zeggen hoeveel dat kost voor een ritje Oostende-Brussel en hoe dat in elkaar zit :?:

Alvast een dikke merci :wink:
nighttrain

Re: Klasverhoging Oostende-Brussel

Bericht door nighttrain »

simpel, verschil in prijs tussen 1ste en tweede klasse.
Steven

Bericht door Steven »

je kan daar ook een 10-rittenkaart van kopen zodat als tweede klasse volzet is je gewoon een lijntje moet invullen (gelijk een go pass) en je zonder meer kan plaatsnemen in eerste klasse.
treinbruno

Bericht door treinbruno »

Steven schreef:je kan daar ook een 10-rittenkaart van kopen zodat als tweede klasse volzet is je gewoon een lijntje moet invullen (gelijk een go pass) en je zonder meer kan plaatsnemen in eerste klasse.
wat kost zo'n kaart? - nog nooit gevonden aan de vervoersbewijsautomaten.

is ze te combineren met een GO PASS?
Afbeelding
Steven

Bericht door Steven »

er zijn beperkingen aan zo kaart en ik dacht ook dat ze traject gebonden is, bijvoorbeeld als aanvulling op uw abonnement.
nighttrain

Bericht door nighttrain »

Het is de kaart voor "10 enkele reizen" tussen een bepaald traject/bepaalde klasse,aan de prijs van het trajekt X10 dus om te voorkomen dat je moet aanschuiven aan het loket.
Natuurlijk als je al een gewoon ticket hebt gekocht Brussel=>Oostende 2 de klas en je gaat naar eerste, dan vul je een rit in op je "10 enkele reizen" die afgeleverd ook is op dit trajekt of je vult 2X dezelfde datum in dus op 2 lijntjes, dus feitelijk 2 trajekten
Wat niet voordelig is . want 1 trajekt 2de klasse oostende brussel kost 14,3€ en in 1ste 22€. Dus 2X14,3€ is duurder dan de opleg
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

nighttrain schreef:simpel, verschil in prijs tussen 1ste en tweede klasse.
klopt. Is ook verkrijgbaar als weekendretour en kost dan het verschil tussen weekendretour eerste en tweede klas.

Groetjes,
Rian
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Opgelet: niet geldig op Go-Pass.
Ik heb eens een klasverhoging gekocht op een Go-Pass (had duidelijk gezegd dat het voor GP was).
Loketbediende gaf hem, maar TBG zei dat het verboden was. Toen ik zei dat de loketbediende hem aan mij
verkocht had, zei hij er niets meer van.

Foutje aan het loket blijkbaar :-?

BDJ
Magalie

Bericht door Magalie »

Bedankt voor alle reacties :!:
Blijkbaar is het toch nog een element dat nergens goed uitgelegd staat, een klein gaatje in de NMBS-markt...
Het zal wel niet het enige gaatje zijn vermoed ik :?
benoit

Bericht door benoit »

Nog een vraagje: is er ook een klasverhoging mogelijk op de campus kaart?

mvg,
Benoit
Steve

Bericht door Steve »

benoit schreef:Nog een vraagje: is er ook een klasverhoging mogelijk op de campus kaart?

mvg,
Benoit
Als het al mogelijk is (ik betwijfel het enigszins), dan wordt het wel een dure grap: voor zover ik weet, wordt een klasverhoging nog steeds berekend op basis van de prijs van een normaal biljet...
groentje

Bericht door groentje »

Volgens de vervoersvoorwaarden is de klasverhoging toegestaan bij elk kaartje waar het niet uitdrukkelijk bij is verboden (zoals de Gopass, of een B-Dagtrip aangekocht via het internet). Dit mag dus gewoon.
Goedkoop is het natuurlijk niet, maar ik kan me voorstellen dat je, als je wil vertrekken in de spits, het een graag gedane investering is in wat rust.
benoit

Bericht door benoit »

Vriendelijk bedankt voor het snelle antwoordje!
Mvg,
Benoit
jens123

Bericht door jens123 »

Ik heb al eens een klasseverhoging gekocht tussen Namen en Brussel terwijl ik met een go-pass reed. Het heeft mij toen 4,40€ gekost. En de treinbegeleidster maakte geen enkel probleem.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

MIVB-reiziger schreef:
benoit schreef:Nog een vraagje: is er ook een klasverhoging mogelijk op de campus kaart?
Als het al mogelijk is (ik betwijfel het enigszins), dan wordt het wel een dure grap: voor zover ik weet, wordt een klasverhoging nog steeds berekend op basis van de prijs van een normaal biljet...
Het verschil tussen vol tarief eerste en tweede klas bij mijn weten. Verder is een klasverhoging ook als weekendretour verkrijgbaar.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie