klachten nieuwe dienstregeling

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie

de nieuwe dienstregeling...

komt voor mij beter uit.
9
28%
komt voor mij slechter uit
9
28%
er is niet veel veranderd voor mij
14
44%

Totaal aantal stemmen: 32

treinbruno

klachten nieuwe dienstregeling

Bericht door treinbruno »

omdat er zoveel wisselingen zijn gebeurt met de nieuwe dienstregeling zou ik wel eens willen weten ofdat de nieuwe dienstregelingen voor jullie beter uitkomt of niet...

ik heb wel al een paar minpuntjes

gisteren was de IC oostende-antwerpen (tijdens de spits - gent 17.50) maar met 1 motorstel AM96(!!!) ik was 1 van de weinigen die een zitplaats had

s'middags zat ik in een zo goed als lege ICp - die was dan met 6 rijtuigen... - een TB had gezegt dat die waarschijnlijk volgend jaar weer afgeschaft zal worden

en op een zondag was de ICg naar antwerpen - om 6.00 uur - met 3 motorstellen AM96

dus slechte verdeling

(gisteren waren er trouwens nog sterke vertragingen - 50,40 minuten op de verbinding antwerpen brussel charleroi *** mijn trein was zelfs afgeschaft-en er stond niets aangeduid!***

en op de TV schermen in gent st p stond er een melding dat wegens bovenleidingsproblemen de treinen naar brugge/kust sterk vertraagt zijn. /** en er stonden totaal geen vertragingen op de TV schermen...
Afbeelding
kimba

Re: klachten nieuwe dienstregeling

Bericht door kimba »

ik ben best tevreden. De CR's vanuit Hoeilaart worden weer doorgetrokken tot Brussel-Zuid ipv Brussel-Luxemburg in het weekend. Ook zijn er twee treinen per uur in de avondspits richting Brussel (vroeg maar één).

De treinen vertrekken dan weer wel een pak vroeger in Brussel-Noord, waardoor overstappen vanaf Leuven soms krap wordt.
Shrek

Bericht door Shrek »

maakt voor mij niet veel uit, de 2 stoptreintjes naar sint-katelijne waver zijn een kwartier verschoven, de school heeft de uren ook een kwartier verschoven dus geen probleem. Alleen jammer dat de enige P-trein die er kwam nu niet meer stopt :( maarja die heb ik in 2 jaar nog maar 1 keer genoemen :mrgreen:
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
treinbruno schreef:s'middags zat ik in een zo goed als lege ICp - die was dan met 6 rijtuigen... - een TB had gezegt dat die waarschijnlijk volgend jaar weer afgeschaft zal worden
Het lijkt me vlug om dat nu al te zeggen...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Arnenys

Bericht door Arnenys »

Op dit moment zijn de meningen nog verdeeld 8)
steved

Bericht door steved »

Voor mij *persoonlijk* komt het slechter uit. Ik woon in Gent en werk te Vilvoorde.

Voor 9/12 : ik nam ofwel de ICA van 7.27 of de P trein van 7.30 uit Gent naar Br-Zuid. Daar aansluiting met de IR van 8.06 die altijd mooi klaar stond te ronken (wel handig als het koud is buiten), of (indien de ICA/P te laat was) de IR van 8.19.

Nu : aangezien de IR van 8.07 nu blijkbaar van ergens te lande komt en meestal te laat in Brussel is (record vorige woensdag was maar liefst 28 minuten) neem ik nu de IRi van 7.15 in Gent waarmee (als alles goed gaat, dwz geen opstoppingen in Lombeek of bij het inrijden van Brussel) ik nog de ICI van 7.52 kan halen (die meestal toch te laat is :mrgreen: ). Anders nog ruim op tijd voor de 8.07 (als ie op tijd is).

Voorstel (ook overgemaakt aan bttb & ombudsdienst) : laat voor de pendelaars die in Vilvoorde werken (en dat zijn er een pak, vergis je niet) de ICN ook een aantal keren extra in Vilvoorde stoppen (op die extra minuut in de DR zal het wel niet aankomen zeker, en aangezien het wel kan voor Beveren-Waas op een IC-lijn...)

S'avonds : ik werk tot 17u, gebouw verlaten omstreeks 17u05.

Voor 9/12 : trein om 17.15 (haalde ik als ik goed doorstapte), anders de IR van 17.22. Met de 17.15 kon ik Schaarbeek al overstappen op de P trein van 17.31, met de IR van 17.22 opdezelfde P-trein maar dan in Brussel-Noord. De 17.22 was in 95%, wat zeg ik 99% van de gevallen STIPT op tijd !

Nu : de 17.15 is vervroegd naar 17.12 (haal ik dus niet meer), en de IR van 17.22 is afgeschaft. Dus rest me de IR van 17.35. In Brussel-Noord dan op tijd voor (als ik héééél goed sprint) de P trein van 17.47 (komt van 17.54) naar Gent-Kortrijk of anders de lekker overvolle ICA van 17.56. Dus in vergelijking met vroeger later thuis :)

Oja vandaag was de 17.35 al niet op tijd +05 en steevast een enkel 800-stel.

gr, Steve
Tim

Bericht door Tim »

Ik laat de trein nu ook aan de kant staan, en ga voortaan met de auto. De NMBS heeft voor mij ook afgedaan met haar nieuwe dienstregeling :P
Nog geen last gehad van file en ben er veel sneller met de wagen.
Bart

Bericht door Bart »

treinbruno schreef:s'middags zat ik in een zo goed als lege ICp - die was dan met 6 rijtuigen... - een TB had gezegt dat die waarschijnlijk volgend jaar weer afgeschaft zal worden
Zoals Joris al eerder zei, is dat idd veel te vroeg om dat te beweren.
Trouwens die IC-P zit tijdens de brede spits tamelijk vol, in de namiddag idd iets minder, maar dat is met zoveel treinen het geval. Als ze die allemaal zouden afschaffen.....
thejay
Contacteer:

Bericht door thejay »

Bart schreef:Zoals Joris al eerder zei, is dat idd veel te vroeg om dat te beweren.
Trouwens die IC-P zit tijdens de brede spits tamelijk vol, in de namiddag idd iets minder, maar dat is met zoveel treinen het geval. Als ze die allemaal zouden afschaffen.....
Ja overvol soms, zoals daarstraks... moeten ze ook niet met 2 stellen MS96 afkomen in plaats van 3 ;)
(IC3016 Berchem->Gent, trouwens deze trein stopt sinds einde vorige week ook in Gentbrugge, wat niet staat in mijn regionale spoorboekje!)

Overigens was de IR3216 van 16:20 naar Neerpelt afgeschaft; gevolg de L-trein 2966 van 16:42 met 2x reeks 41 zat stampvol en minstens een twintigtal reizigers moesten achterblijven op het perron...
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Ja, de fameuze dampoort-express bestaat niet meer. Dat was een klassiek stelletje dat vier slagen Gent-Sint-Pieters - Gent-Dampoort deed tijdens de avondspits met stops in Gentbrugge en een paar aan de NMBS-werkplaats van Gentbrugge. Eén van die 4 slagen reed dit stelletje eens door naar Lokeren. De IC P stopt nu ter compensatie ook in Gentbrugge. Hoe ze het met de wagonwerkplaats van Gentbrugge nu doen???
christophe

Bericht door christophe »

Maakt op een paar minuten na niet zoveel verschil voor mij.

Aleen is op de lijn De Panne-Gent-Brussel Luchthaven-LAnden de trein vanaf Tielt nagenoeg volledig bezet...
maar ik weet nu niet of er dubbeldektreinen kunnen rijden op die lijn tussen De Panne en Deinze... ik heb me eens laten wijsmaken van niet... kan dat zijn?
treinbruno

Bericht door treinbruno »

christophe schreef:Maakt op een paar minuten na niet zoveel verschil voor mij.

Aleen is op de lijn De Panne-Gent-Brussel Luchthaven-LAnden de trein vanaf Tielt nagenoeg volledig bezet...
maar ik weet nu niet of er dubbeldektreinen kunnen rijden op die lijn tussen De Panne en Deinze... ik heb me eens laten wijsmaken van niet... kan dat zijn?
toch wel...

in de zomer is de ICT trein (weekends)

de panne - gent - lokeren - antwerpen met M6 gereden...
Afbeelding
thomaslj

Bericht door thomaslj »

Tevreden reiziger, nieuwe dienstregeling is voor mij beter :D
Plaats reactie