klachten nieuwe dienstregeling
-
klachten nieuwe dienstregeling
omdat er zoveel wisselingen zijn gebeurt met de nieuwe dienstregeling zou ik wel eens willen weten ofdat de nieuwe dienstregelingen voor jullie beter uitkomt of niet...
ik heb wel al een paar minpuntjes
gisteren was de IC oostende-antwerpen (tijdens de spits - gent 17.50) maar met 1 motorstel AM96(!!!) ik was 1 van de weinigen die een zitplaats had
s'middags zat ik in een zo goed als lege ICp - die was dan met 6 rijtuigen... - een TB had gezegt dat die waarschijnlijk volgend jaar weer afgeschaft zal worden
en op een zondag was de ICg naar antwerpen - om 6.00 uur - met 3 motorstellen AM96
dus slechte verdeling
(gisteren waren er trouwens nog sterke vertragingen - 50,40 minuten op de verbinding antwerpen brussel charleroi *** mijn trein was zelfs afgeschaft-en er stond niets aangeduid!***
en op de TV schermen in gent st p stond er een melding dat wegens bovenleidingsproblemen de treinen naar brugge/kust sterk vertraagt zijn. /** en er stonden totaal geen vertragingen op de TV schermen...
ik heb wel al een paar minpuntjes
gisteren was de IC oostende-antwerpen (tijdens de spits - gent 17.50) maar met 1 motorstel AM96(!!!) ik was 1 van de weinigen die een zitplaats had
s'middags zat ik in een zo goed als lege ICp - die was dan met 6 rijtuigen... - een TB had gezegt dat die waarschijnlijk volgend jaar weer afgeschaft zal worden
en op een zondag was de ICg naar antwerpen - om 6.00 uur - met 3 motorstellen AM96
dus slechte verdeling
(gisteren waren er trouwens nog sterke vertragingen - 50,40 minuten op de verbinding antwerpen brussel charleroi *** mijn trein was zelfs afgeschaft-en er stond niets aangeduid!***
en op de TV schermen in gent st p stond er een melding dat wegens bovenleidingsproblemen de treinen naar brugge/kust sterk vertraagt zijn. /** en er stonden totaal geen vertragingen op de TV schermen...

Re: klachten nieuwe dienstregeling
ik ben best tevreden. De CR's vanuit Hoeilaart worden weer doorgetrokken tot Brussel-Zuid ipv Brussel-Luxemburg in het weekend. Ook zijn er twee treinen per uur in de avondspits richting Brussel (vroeg maar één).
De treinen vertrekken dan weer wel een pak vroeger in Brussel-Noord, waardoor overstappen vanaf Leuven soms krap wordt.
De treinen vertrekken dan weer wel een pak vroeger in Brussel-Noord, waardoor overstappen vanaf Leuven soms krap wordt.
maakt voor mij niet veel uit, de 2 stoptreintjes naar sint-katelijne waver zijn een kwartier verschoven, de school heeft de uren ook een kwartier verschoven dus geen probleem. Alleen jammer dat de enige P-trein die er kwam nu niet meer stopt
maarja die heb ik in 2 jaar nog maar 1 keer genoemen 

Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
Het lijkt me vlug om dat nu al te zeggen...treinbruno schreef:s'middags zat ik in een zo goed als lege ICp - die was dan met 6 rijtuigen... - een TB had gezegt dat die waarschijnlijk volgend jaar weer afgeschaft zal worden
Groeten,
Joris De Mol
Voor mij *persoonlijk* komt het slechter uit. Ik woon in Gent en werk te Vilvoorde.
Voor 9/12 : ik nam ofwel de ICA van 7.27 of de P trein van 7.30 uit Gent naar Br-Zuid. Daar aansluiting met de IR van 8.06 die altijd mooi klaar stond te ronken (wel handig als het koud is buiten), of (indien de ICA/P te laat was) de IR van 8.19.
Nu : aangezien de IR van 8.07 nu blijkbaar van ergens te lande komt en meestal te laat in Brussel is (record vorige woensdag was maar liefst 28 minuten) neem ik nu de IRi van 7.15 in Gent waarmee (als alles goed gaat, dwz geen opstoppingen in Lombeek of bij het inrijden van Brussel) ik nog de ICI van 7.52 kan halen (die meestal toch te laat is
). Anders nog ruim op tijd voor de 8.07 (als ie op tijd is).
Voorstel (ook overgemaakt aan bttb & ombudsdienst) : laat voor de pendelaars die in Vilvoorde werken (en dat zijn er een pak, vergis je niet) de ICN ook een aantal keren extra in Vilvoorde stoppen (op die extra minuut in de DR zal het wel niet aankomen zeker, en aangezien het wel kan voor Beveren-Waas op een IC-lijn...)
S'avonds : ik werk tot 17u, gebouw verlaten omstreeks 17u05.
Voor 9/12 : trein om 17.15 (haalde ik als ik goed doorstapte), anders de IR van 17.22. Met de 17.15 kon ik Schaarbeek al overstappen op de P trein van 17.31, met de IR van 17.22 opdezelfde P-trein maar dan in Brussel-Noord. De 17.22 was in 95%, wat zeg ik 99% van de gevallen STIPT op tijd !
Nu : de 17.15 is vervroegd naar 17.12 (haal ik dus niet meer), en de IR van 17.22 is afgeschaft. Dus rest me de IR van 17.35. In Brussel-Noord dan op tijd voor (als ik héééél goed sprint) de P trein van 17.47 (komt van 17.54) naar Gent-Kortrijk of anders de lekker overvolle ICA van 17.56. Dus in vergelijking met vroeger later thuis
Oja vandaag was de 17.35 al niet op tijd +05 en steevast een enkel 800-stel.
gr, Steve
Voor 9/12 : ik nam ofwel de ICA van 7.27 of de P trein van 7.30 uit Gent naar Br-Zuid. Daar aansluiting met de IR van 8.06 die altijd mooi klaar stond te ronken (wel handig als het koud is buiten), of (indien de ICA/P te laat was) de IR van 8.19.
Nu : aangezien de IR van 8.07 nu blijkbaar van ergens te lande komt en meestal te laat in Brussel is (record vorige woensdag was maar liefst 28 minuten) neem ik nu de IRi van 7.15 in Gent waarmee (als alles goed gaat, dwz geen opstoppingen in Lombeek of bij het inrijden van Brussel) ik nog de ICI van 7.52 kan halen (die meestal toch te laat is

Voorstel (ook overgemaakt aan bttb & ombudsdienst) : laat voor de pendelaars die in Vilvoorde werken (en dat zijn er een pak, vergis je niet) de ICN ook een aantal keren extra in Vilvoorde stoppen (op die extra minuut in de DR zal het wel niet aankomen zeker, en aangezien het wel kan voor Beveren-Waas op een IC-lijn...)
S'avonds : ik werk tot 17u, gebouw verlaten omstreeks 17u05.
Voor 9/12 : trein om 17.15 (haalde ik als ik goed doorstapte), anders de IR van 17.22. Met de 17.15 kon ik Schaarbeek al overstappen op de P trein van 17.31, met de IR van 17.22 opdezelfde P-trein maar dan in Brussel-Noord. De 17.22 was in 95%, wat zeg ik 99% van de gevallen STIPT op tijd !
Nu : de 17.15 is vervroegd naar 17.12 (haal ik dus niet meer), en de IR van 17.22 is afgeschaft. Dus rest me de IR van 17.35. In Brussel-Noord dan op tijd voor (als ik héééél goed sprint) de P trein van 17.47 (komt van 17.54) naar Gent-Kortrijk of anders de lekker overvolle ICA van 17.56. Dus in vergelijking met vroeger later thuis

Oja vandaag was de 17.35 al niet op tijd +05 en steevast een enkel 800-stel.
gr, Steve
Ik laat de trein nu ook aan de kant staan, en ga voortaan met de auto. De NMBS heeft voor mij ook afgedaan met haar nieuwe dienstregeling
Nog geen last gehad van file en ben er veel sneller met de wagen.

Nog geen last gehad van file en ben er veel sneller met de wagen.
Zoals Joris al eerder zei, is dat idd veel te vroeg om dat te beweren.treinbruno schreef:s'middags zat ik in een zo goed als lege ICp - die was dan met 6 rijtuigen... - een TB had gezegt dat die waarschijnlijk volgend jaar weer afgeschaft zal worden
Trouwens die IC-P zit tijdens de brede spits tamelijk vol, in de namiddag idd iets minder, maar dat is met zoveel treinen het geval. Als ze die allemaal zouden afschaffen.....
Ja overvol soms, zoals daarstraks... moeten ze ook niet met 2 stellen MS96 afkomen in plaats van 3Bart schreef:Zoals Joris al eerder zei, is dat idd veel te vroeg om dat te beweren.
Trouwens die IC-P zit tijdens de brede spits tamelijk vol, in de namiddag idd iets minder, maar dat is met zoveel treinen het geval. Als ze die allemaal zouden afschaffen.....

(IC3016 Berchem->Gent, trouwens deze trein stopt sinds einde vorige week ook in Gentbrugge, wat niet staat in mijn regionale spoorboekje!)
Overigens was de IR3216 van 16:20 naar Neerpelt afgeschaft; gevolg de L-trein 2966 van 16:42 met 2x reeks 41 zat stampvol en minstens een twintigtal reizigers moesten achterblijven op het perron...
Ja, de fameuze dampoort-express bestaat niet meer. Dat was een klassiek stelletje dat vier slagen Gent-Sint-Pieters - Gent-Dampoort deed tijdens de avondspits met stops in Gentbrugge en een paar aan de NMBS-werkplaats van Gentbrugge. Eén van die 4 slagen reed dit stelletje eens door naar Lokeren. De IC P stopt nu ter compensatie ook in Gentbrugge. Hoe ze het met de wagonwerkplaats van Gentbrugge nu doen???
Maakt op een paar minuten na niet zoveel verschil voor mij.
Aleen is op de lijn De Panne-Gent-Brussel Luchthaven-LAnden de trein vanaf Tielt nagenoeg volledig bezet...
maar ik weet nu niet of er dubbeldektreinen kunnen rijden op die lijn tussen De Panne en Deinze... ik heb me eens laten wijsmaken van niet... kan dat zijn?
Aleen is op de lijn De Panne-Gent-Brussel Luchthaven-LAnden de trein vanaf Tielt nagenoeg volledig bezet...
maar ik weet nu niet of er dubbeldektreinen kunnen rijden op die lijn tussen De Panne en Deinze... ik heb me eens laten wijsmaken van niet... kan dat zijn?
-
toch wel...christophe schreef:Maakt op een paar minuten na niet zoveel verschil voor mij.
in de zomer is de ICT trein (weekends)
de panne - gent - lokeren - antwerpen met M6 gereden...