Mag een MW41 verder rijden bij een stroompanne?
- Dieselfreak
Mag een MW41 verder rijden bij een stroompanne?
Daar een MW41 geen wasdraad nodig heeft om te kunnen rijden, kan die technisch gewoon verder rijden bij een (grootschalige) stroompanne. Er zijn echter ook veiligheidsvoorzieningen die zonder elektriciteit niet werken, denk aan seinen, overwegen, enz. Daarom vraag ik me af: wat gebeurt er met MW41-treinen in geval van een stroomonderbreking? Moeten die stoppen? Mogen ze verder rijden, al dan niet met beperkte snelheid?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: Mag een MW41 verder rijden bij een stroompanne?
bovenleiding en signalisatie zijn twee afzonderlijke dingen. dus is het niet noodzakelijk zo da de seinen uitvallen omdat de bovenleiding zonder stroom zit. een mw 41 moet zich niet aan de regels houden die voor elektrische treinen van toepassing is in dat geval. voor de signalisatie werkende te houden zijn er normaal op verschillende plaatsen opvangsystemen voorzien.
In Mechelen is hier al gebruik van gemaakt. Een defecte bovenleiding tussen Mechelen en Antwerpen. Vlug wat 41's van stal gehaald en gependeld tussen Mechelen en Antwerpen. Nog nooit zo'n druk station Mechelen gezien 
BDJ

BDJ
als echt alles platligt zullen er volgens mij geen treinen meer rijden
wissels, seinen, detectiekringen,... werkt allemaal op elektriciteit, zoveel vermogen kunnen ze nooit ergens anders vandaan halen 

Noodmanagement is een gouden woord
Als je nu op 1 spoor op en neer pendelt heb je niet veel stroom nodig.
En hoe dan ook: Overwegen worden door het lokaal net gevoed, seinen verbruiken niet zo veel en wissels ook niet.
Dus tegen dat alles platligt moet al een serieuze oppervlakte zonder stroom zitten.
BDJ

Als je nu op 1 spoor op en neer pendelt heb je niet veel stroom nodig.
En hoe dan ook: Overwegen worden door het lokaal net gevoed, seinen verbruiken niet zo veel en wissels ook niet.
Dus tegen dat alles platligt moet al een serieuze oppervlakte zonder stroom zitten.
BDJ
Shrek schreef:als echt alles platligt zullen er volgens mij geen treinen meer rijdenwissels, seinen, detectiekringen,... werkt allemaal op elektriciteit, zoveel vermogen kunnen ze nooit ergens anders vandaan halen
dat is allemaal voorzien in de HLT, daarvoor bestaan afzonderlijke regels, dan kan men verkeer met tussentijdstelsel invoeren, of verkeer van blokpost in dienst tot blokpost in dienst,.... allemaal afhankelijk van de situatie en de omvang er van.