stabiliteit
stabiliteit
heden avond heeft een serieuse verstoring van de stabiliteit van het spoor ter hoogte van terhulpen het treinverkeer serieus in de war gestuurd. beide sporen zijn versperd voor het treinverkeer. Alle IC en INT treinen rijden van brussel naar leuven en zo naar ottignies en omgekeerd. hoe ernstig de situatie is kan ik moeilijk zeggen aangezien ik zelf er niets van gezien heb. mensen die uit die richting komen of gaan letten dus best morgen op ivm de al dan niet rijdende treinen.
Re: stabiliteit
Bron : CIC Waals-Brabant meldt :
Wegenwerken op de N253 Leuven - Overijse - Waterloo ter hoogte van La Hulpe richting dans les deux sens/in beide richtingen. Rijbaan versperd.
Brug van de spoorweg aan alle verkeer afgesloten.
Omleiding ter plaatse.
Wegenwerken op de N253 Leuven - Overijse - Waterloo ter hoogte van La Hulpe richting dans les deux sens/in beide richtingen. Rijbaan versperd.
Brug van de spoorweg aan alle verkeer afgesloten.
Omleiding ter plaatse.
wegens een grondverzaking verloopt het treinverkeer heden op lijn 161 nog steeds verstoord, vertraging zijn dus te verwachting, al rijden momenteel de treinen langs hun gewone reisweg stel ik vast.
Grondverzakking, moet zeggen toen enkele jaren geleden de grondverzakking was op de lijn Gent-Brussel dat die vertragingen al bij al nog meevielen...
christophe schreef:Grondverzakking, moet zeggen toen enkele jaren geleden de grondverzakking was op de lijn Gent-Brussel dat die vertragingen al bij al nog meevielen...
hangt allemaal van de aard van de verzakking af.
als de verzakking niet erg is kunnen ze gewoon de snelheid beperken tot 20 km/h ofzo, dan verlies je maar enkele minuten natuurlijk 

Verkeer is hervat op beide sporen. Treinen moesten omrijden via Ottignies. Richting Brussel rijden ze nog aan 40 km/u. over een afstand van 100 meter. Later weer "vollen bak".
Infrabel wordt vernoemd als bron, helaas niet mijnheer Petit
(DS Online)
Infrabel wordt vernoemd als bron, helaas niet mijnheer Petit