Belgrado

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Antoine

Belgrado

Bericht door Antoine »

Een klein verslagje van toen ik deze vakantie in Beograd was, ik hoop dat het jullie bevalt

Trein naar Bucuresti/Beograd in Wien West. (Eventjes treinkaartjes omwisselen om in het AB30-rijtuig te kunnen slapen) Afbeelding Hmmm, hier ga ik heerlijk kunnen in slapen, wat een comfort toch die goeie oude Ab30's van RSI :D (alleen spijtig van die grenscontroles) Afbeelding Trein in Beograd... (Vraag me niet naar waar want die borden in het station werkten toch niet) Afbeelding Rangeerlocomotief in het rangeerdepot van Beograd-Lozionica Afbeelding Doorrit van een trein. Wat opmerkelijk is, is dat deze spoorlijn een 'voetpad' doorkruist van enkele woningen en de treinstelplaats van Lozionica naar de tramhalte. Iedereen mag daar 'zomaar' de sporen oversteken, levensgevaarlijk dus :shock: Afbeelding Een elektrisch stel dat gerangeerd staat... Afbeelding 2 (afgeschreven? aangezien ik geen Servisch kan, kon ik het ook niet vrage) stoomlocomotieven :) Afbeelding Elektrisch stel ergens in de buurt van Belgrado Afbeelding Afgeschreven diesellocomotieven, die (vind ik) een beetje trekken op onze ex-60igers Afbeelding Ab30 en Oostenrijks ligrijtuig aan het wachten op een deel andere rijtuigen en locomotief om terug naar Wenen te vertrekken... Afbeelding
Nekvin

Re: Belgrado

Bericht door Nekvin »

mooie reportage, wel oude stuff ginder achter precies
FlyingDutchman

Bericht door FlyingDutchman »

Die afgeschreven diesels zijn Duitse V200´en ;)
Antoine

Bericht door Antoine »

FlyingDutchman schreef:Die afgeschreven diesels zijn Duitse V200´en ;)
Ah ok, bedankt voor de informatie :)
Patrick

Bericht door Patrick »

3de foto: lijkt me een efficiënt stootblok te zijn Afbeelding
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Leuk! :D
poyaud

Bericht door poyaud »

Mooie foto's ;)
Afbeelding
260689

Bericht door 260689 »

AB30 is een zalig rijtuig Rijd ook mee in de bergland express.
jumper

Bericht door jumper »

is AB 30 hetzelfde als rijtuig Type P ?

Je bedoelt toch dat rijtuig met die inox wand hé?

Ik dacht dat ze die type P noemden en AB30 die grote blauwe slaaprijtuigen met iets grotere vierkante ramen en een rood streepje onderaan het rijtuig. Ma ik zal het wel mis voor hebben dan.

Bij het type AB30 had ik een rijtuig in gedachten zoals het 2e rijtuig hier in beeld: Afbeelding
260689

Bericht door 260689 »

jumper schreef:is AB 30 hetzelfde als rijtuig Type P ?

Je bedoelt toch dat rijtuig met die inox wand hé?

Ik dacht dat ze die type P noemden en AB30 die grote blauwe slaaprijtuigen met iets grotere vierkante ramen en een rood streepje onderaan het rijtuig. Ma ik zal het wel mis voor hebben dan.

Bij het type AB30 had ik een rijtuig in gedachten zoals het 2e rijtuig hier in beeld: Afbeelding
Das ofwel een T2 ofwel een MU rijtuig
Antoine

Bericht door Antoine »

Eventjes voor de duidelijkheid:

Afgeschreven MUs van de NS is de Gentse haven. Afbeelding MU van de ÖBB in de nachttrein "Dacia" van Wien Westbahnhof naar Bucuresti Nord-Beograd. (Dit was het slaaprijtuig naar Bucuresti) Afbeelding T2 van de NMBS in de welbekende Bergland Express van vorig jaar (met daar achter een AB30). (let op de 2 verschillende niveaus van ramen ;)) Afbeelding AB30 van de NMBS in Vorst rijtuigen. (ramen op deze foto zijn aan de kant van de gang) Afbeelding Zoals 260689 al zei, denk ik ook dat het Italiaans slaaprijtuig een MU is... tenzij het een T2 gefotografeerd langs de kant van de gang is.
jumper

Bericht door jumper »

Antoine heb het es nagekeken jong, ge hebt gelijk en de Nick ook,

tis idd een AB30, maar die word ook soms type P genoemd, zo vond ik het toch op een italiaanse site over Wagons lits :)

hehe dus kheb nog een half punt :D
Antoine

Bericht door Antoine »

jumper schreef:Antoine heb het es nagekeken jong, ge hebt gelijk en de Nick ook,

tis idd een AB30, maar die word ook soms type P genoemd, zo vond ik het toch op een italiaanse site over Wagons lits :)

hehe dus kheb nog een half punt :D
Als ik me niet vergis is een AB30 een gerenoveerd P-rijtuig ;)
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Nekvin schreef:mooie reportage, wel oude stuff ginder achter precies
Ze gelijken er enkel op, het zijn geen ex-DBers. Afbeelding Van: railfaneurope.net, in 1979 genomen.
Volgens mij is die WL op de foto een T2s (zie ribben op het dak).
Een type P was een slaaprijtuig, gebouwd in de jaren 50, met compartimenten voor 1 persoon. Daaruit is dan de WLAB30 verbouwd. (Een type P was eigenlijk ook een WLA20).
Vraagje @ Antoine: Wat is de WL nummer van die Oostenrijkse MU? En wanneer is de foto gemaakt?
Alvast bedankt!
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Antoine

Bericht door Antoine »

Het nummer van dat rijtuig is 61 81 72-71 (6/8)2B-(S?)
Van de cijfers of getallen tussen haakjes ben ik niet 100% zeker.

Foto is gemaakt op 29 juli 2007 ;)
Plaats reactie