De stopplaats vlakbij mij, Mortsel-Liersesteenweg (vierde station/stopplaats in Mortsel zeg maar) op L27 is afgelopen maand aan een kant helemaal vernieuwd. Aan de andere kant is men nog aan het werken, maar die zal dan wel volgen veronderstel ik. Waarom zou men dit doen?
Deze stopplaats is al lang niet meer in actieve dienst, enkel sporadisch (een keer om de een of twee jaar) gebruikt als er op de L25 niet kan gereden worden tussen Kontich en Antwerpen. Het lijkt mij nogal weggesmeten geld van het helemaal te hermaken zonder doel.
Iemand een idee van wat er aan de gang is
Pierre schreef:De stopplaats vlakbij mij, Mortsel-Liersesteenweg (vierde station/stopplaats in Mortsel zeg maar) op L27 is afgelopen maand aan een kant helemaal vernieuwd. Aan de andere kant is men nog aan het werken, maar die zal dan wel volgen veronderstel ik. Waarom zou men dit doen?
Deze stopplaats is al lang niet meer in actieve dienst, enkel sporadisch gebruikt als er op de L25 niet kan gereden worden tussen Kontich en Antwerpen. Het lijkt mij nogal weggesmeten geld van het helemaal te hermaken zonder doel.
Iemand een idee van wat er aan de gang is
Afgelopen jaar werden er voor het station saneringswerken uitgevoerd, deze hebben enige tijd in beslag genomen. Doordat ze met bulldozers over het perron richting Brussel reden hebben ze dat opnieuw moeten heraanleggen denk ik. Hoe het station ervoor bij lag was erbarmelijk, mss dat ze voor die reden dat gedaan hebben en anders dat anderen op het forum ons kunnen vertellen of hier terug treinen zullen stoppen om te lijn 25 te ontlasten?
Bedankt voor je (snel!) antwoord
Aan de andere kant, richting Antwerpen, zitten er nu van die waterzuigers in de grond en het is ook bijna helemaal opengegraven, dus ik denk dat die kant wel zal volgen eens het weer wat beter is.
Ik meen mij inderdaad te herinneren dat men daar met graafkranen is bezig geweest een tijd geleden. Wie weet wat zit er in de Mortselse bodem
Ahja dan zal het perron richting Antwerpen ook wel opgeknapt worden dan!
Stel je voor dat er nog "verrassingen" van de Duitsers liggen moet er niet aan denken
OMC schreef:Ahja dan zal het perron richting Antwerpen ook wel opgeknapt worden dan!
Stel je voor dat er nog "verrassingen" van de Duitsers liggen moet er niet aan denken
Excuseer, 't waren Amerikaanse bommekes. Verkeerd gedropt...
Sinds begin december zitten we hier op de L25 in het weekend met een fantastische verbinding naar Leuven. Leuven for christ sake . Niet dat ik iets tegen Leuven heb, maar voorheen kon je rechtstreeks naar Brussel sporen. Misschien dat er op de L27 dan alsnog een verbinding naar Brussel komt? *hoop*
Zou tof zijn Ik ken dat station uitsluitend van *horen zeggen*. Heb er weleens naar gezocht, maar nooit kunnen vinden. Wel Mortsel zelf, Mortsel-Deurnesteenweg en Mortsel-Oude God, maar Liersesteenweg nooit... Waar moet ik zoeken? De Infrabel kaart maakt me ook niet echt wijzer...
Fles schreef:Zou tof zijn Ik ken dat station uitsluitend van *horen zeggen*. Heb er weleens naar gezocht, maar nooit kunnen vinden. Wel Mortsel zelf, Mortsel-Deurnesteenweg en Mortsel-Oude God, maar Liersesteenweg nooit... Waar moet ik zoeken? De Infrabel kaart maakt me ook niet echt wijzer...
Ben je zowat bekend in Antwerpen of zoek je het station op kaart?
En anders hier op dit kaartje in bijlage
Bijlagen
maproute_6035_172_22_2_14_1508_6842615_9525873.gif (23.09 KiB) 5241 keer bekeken
Te Mortsel liggen de L25 en L27 niet naast elkaar, maar zit er een berm en een hoogteverschil tussen (zie de tunnel van Deurnesteenweg).
Liersesteenweg ligt langs L27, enige meters nadat deze L25 verlaten heeft. Ongeveer ter hoogte van Oude God op L25.
Mortsel heeft zo 4 stations:
L25
Mortsel Oude-God
Mortsel Deurnesteenweg
L27
Mortsel Liersesteenweg
Mortsel
Leuke gimmick: langsheen dit stuk L27 ligt ook de enige overweg op deze lijn tussen Brussel en Antwerpen-Berchem. Dit doordat L25 geen OW's mocht hebben bij de ophoging.