Middenste loc in TS met panto neergelaten

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Bordensteker

Middenste loc in TS met panto neergelaten

Bericht door Bordensteker »

Ik heb gisteren een (denk ik) treinschakeling gezien van drie locomotieven type 13 waarvan de tweede geen panto omhoog had. De eerste en de derde wel; dan lijkt het vanop een afstand eerst net een klein motorstelletje. Alleen hing er wel een lange trein achter.

Het was bijna donker, ongeveer 16u45, in de bocht van Ekeren naar de haven toe.
Ik heb zoiets denk ik nog nooit gezien. Eigenlijk deed het door die middenste loc bij het voorbijrijden even denken aan de beelden van een Amerikaanse A-B-A combinatie. Reed die tweede loc nu als voertuig?

Ik hoop aan de reacties te merken of dit net zo bijzonder is als een belangstellende op die plaats zonder camera en op een sombere korte dag in het bijna-donker. :)
Trainspotterke

Re: Middenste loc in TS met panto neergelaten

Bericht door Trainspotterke »

Die samenstelling gebeurt regelmatig, hoor. :wink: Die middelste loc zal als rijtuig meegereden hebben. Geen panto in de lucht = geen stroom. :wink:
Steven

Bericht door Steven »

idd de middelste loc staat als voertuig omdat het met een 13 verboden is om met drie in dienst te rijden (de elektronica verbied het ook trouwens). nu is die trein voorzien om met 2 locs in dienst te rijden. de bestuurder heeft de keuze, elke keer hij met die drie locs van front moet veranderen er eentje plat zetten en de andere in dienst. de tweede oplossing is de middelste op voertuig zetten en dus met de twee uiterste locs in dienst rijden.
Bordensteker

Bericht door Bordensteker »

Dank u beiden!
Plaats reactie