NMBS past dienstregeling in januari aan
Re: NMBS past dienstregeling in januari aan
vandaag zou de grote dag moeten zijn, maar nog niets gehoord of gelezen... iemand?
gr, Steve
gr, Steve
Nee, ik ben ook al naarstig op zoek gegaan, maar op de nmbs site is nog niets te vinden.steved schreef:vandaag zou de grote dag moeten zijn, maar nog niets gehoord of gelezen... iemand?
gr, Steve
Ik denk dat de NMBS naarstig zijn best doet om iedereen de beloofde wijzegingen te doen vergeten. Voor het geen ik tot hiertoe gehoord heb, moeten we ons niet te veel illusies maken. Een paar gewijzigde samenstellingen, hier en caar een verschuiving met een paar minuutjes voor aansluitingen te kunnen verzekeren en 2 extra treinen...Wover schreef:Nee, ik ben ook al naarstig op zoek gegaan, maar op de nmbs site is nog niets te vinden.steved schreef:vandaag zou de grote dag moeten zijn, maar nog niets gehoord of gelezen... iemand?
gr, Steve
Voor de Kempen zou het bijna beter nieuws zijn dan in december (en dat was in mijn ogen al redelijk goed nieuws). Er zou een P-trein Herentals - Brussel komen rond 7.40, die aansluiting geeft op de IR trein uit Turnhout. Er zou ook een P-trein Antwerpen - Brussel bijkomen die dan weer in Antwerpen aansluiting geeft op de trein uit Turnhout.
Bijna een droomscenario eigenlijk, zeker voor de mensen die naar Brussel sporen.
Bijna een droomscenario eigenlijk, zeker voor de mensen die naar Brussel sporen.
Wo wird denn das Update dann im Internet veröffentlicht?
In Mechelen Station hingen de wijzigingen uit op affiches.
Voor de mensen die vaak in FM komen: de affiches hangen aan het begin (kant station) van de smalle gang richting parking.
BDJ
Voor de mensen die vaak in FM komen: de affiches hangen aan het begin (kant station) van de smalle gang richting parking.
BDJ
Volgens De Standaard Online:
Belangrijkste wijzigingen
* Lijn 15 Hasselt / Neerpelt / Turnhout – Antwerpen / Brussel
- meer zitplaatsen
- meer aansluitingsmogelijkheden in Berchem-Antwerpen
* Lijn 25 Antwerpen – Mechelen – Brussel
- meer zitplaatsen
- bijkomende stops
- extra trein vanuit Berchem-Antwerpen
* Lijn 59 Gent – Antwerpen
- extra stops in Gentbrugge
- extra stops in Antwerpen-Zuid
* Lijn 60 Dendermonde – Brussel
- alternatief door overstap in Bockstael of Jette
- meer zitplaatsen
* Lijn 12 Antwerpen – Essen – Roosendaal
- meer zitplaatsen
* Lijn 50 Gent – Denderleeuw – Brussel
- bijkomende stop
- meer zitplaatsen
* Lijn 58 Gent – Eeklo
- extra trein
- aangepaste dienstregeling
* Lijn 89 Kortrijk – Denderleeuw
- betere aansluiting
- meer zitplaatsen
* Lijn 36 Brussel – Leuven
- meer zitplaatsen
* Lijn 53A Leuven – Mechelen
- meer zitplaatsen
zoveel meer capaciteit? heeft de kerstman nieuwe rijtuigen gebracht ofzo? 

Volgens het VRT-nieuws vanavond zou de nieuwe regeling morgen op de NMBS-website staan.
Op VRT-Radio 1 kan je een interview beluisteren met Marc Descheemaecker.Shrek schreef:zoveel meer capaciteit? heeft de kerstman nieuwe rijtuigen gebracht ofzo?
Ze hebben al het extra materieel uit hoekjes en kantjes van de onderhoudsateliers gehaald en alle (nieuwe) M6'ers zouden nu ingepland staan

Oh, lekker op tijd ook jaAdler schreef:Volgens het VRT-nieuws vanavond zou de nieuwe regeling morgen op de NMBS-website staan.

Maar goed, als het hoofdzakelijk capaciteitsuitbreidingen zijn dan verandert er niet direct veel aan de dienstregeling zelf natuurlijk. De treinen worden gewoon langer. Wat op zich ook wel raar is natuurlijk, want waar komt dat ineens vandaan allemaal? Ik heb een beetje het "eerst zien, dan geloven"-gevoel hierbij...
-
Miss. maken ze een mengeling van rijtuigen. (als dat mag)
in schaarbeek, FBMZ, en andere depots staan er wel nog genoeg rijtuigen (ook tijdens de week overdag)
en ik denk dat ze ook wel genoeg klassiekjes hebben
. of breaks

in schaarbeek, FBMZ, en andere depots staan er wel nog genoeg rijtuigen (ook tijdens de week overdag)
en ik denk dat ze ook wel genoeg klassiekjes hebben

Details (Franstalig): http://www.navetteurs.com/cpresse/cp030108.pdf
Ik heb er ook mijn bedenkingen bij, bovendien zei Descheemaecker op het tv-nieuws dat er nog steeds technische problemen zijn met de M6 rijtuigen.Fles schreef: Maar goed, als het hoofdzakelijk capaciteitsuitbreidingen zijn dan verandert er niet direct veel aan de dienstregeling zelf natuurlijk. De treinen worden gewoon langer. Wat op zich ook wel raar is natuurlijk, want waar komt dat ineens vandaan allemaal? Ik heb een beetje het "eerst zien, dan geloven"-gevoel hierbij...