Nachttreinen Parijs

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Accelerat

Nachttreinen Parijs

Bericht door Accelerat »

Aangezien ik zelf een liefhebber ben van nachttreinen wil ik zelf hier in Parijs dus op een van de komende dagen nachttreinen gaan spotten. Ik heb vervolgens de planner erbij gepakt en ik kwam niet verder als de volgende slaaptreinen tot mijn teleurstelling, zijn er nog meer?? :(
-Talgo nachttrein naar Barcelona en Madrid te Paris-Austerlitz
-EN naar Venezia en Roma te Paris-Bercy
-CNL naar Berlin en Hamburg te Paris-Nord
msts.be

Re: Nachttreinen Parijs

Bericht door msts.be »

Ik weet niet of de binnenlandse slaaptreinen zoals de "Train Bleu" (officiëel al jaren niet meer zo genoemd, maar deed nog steeds dezelfde route en onder de dezelfde nummers, in de 57xx reeks) Parijs-Nice-(Ventimiglia) , "Lorazur" (Luxemburg)-Straatsburg-Nice, "Flandres-Riviera Express" Lille-Nice enzo nog rijden nu na de dienstwissel op 9/12. Er was namelijk sprake van dat inderdaad een groot deel werd afgeschaft (deels door afloop revisietermijn/kilometergrens van de T2-rijtuigen)..

Voor Parijs zijn dus enkel de "Train Bleu", "Paris-Côte Vermeille" (Parijs-Cerbère), "Palombe Bleue" (Parijs-Hendaye), "Tarentaise/Valleé-Blanche" (Parijs-Bourg St Maurice/St Gervais le Fayet) en waarschijnlijk nog een paar andere van toepassing, als ze nog bestaan dan. Want deze treinen bestonden nog wel in 2005/2006, maar nu dus al mogelijk niet meer.

En anders rest er maar één oplossing.. een Frans papieren spoorboekje kopen, als dat ook er nog is tenminste.. :? En hopelijk staan daar de nachttreinen dan in, want soms durven ze die ook in een apart boekje zetten of staan de dienstregelingen enkel in de internetplanners.. :roll:
Henk

Bericht door Henk »

Ik vind voor deze week nog vanuit Paris Austerlitz volgende treinen:
n° 5709 naar Bourg-Saint-Maurice, vertrek 22.26
n° 5595 naar St-Gervais-les-bains, vertrek 22.46

Om 22.56 vertrekt ook nog een trein, bestemming Toulouse en/of Rodez, afhankelijk van de dag..

Groetjes
Henk
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
In Frankrijk rijden onder de Corail Lunéa vlag nog een heel aantal nachttreinen, maar dan zonder slaapwagens, de laatste T2 zijn helaas in december uit dienst gegaan.
De nachttreinen hebben nu enkel nog Ac en BC ligrijtuigen mee.
Verder is er ook nogsteeds de CNL München-Paris.
De treinen die jij opnoemt zijnde enige treinen met slaapwagens (al dacht ik dat Parijs-München dat ook had). Hoe lang deze laatste het zal uithouden is de vraag, nu er ook een TGV Parijs-München rijdt...
Hier is er een mooie reportage te vinden over het einde van de T2: http://tf1.lci.fr/infos/economie/0,,364 ... urse-.html
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Kris

Bericht door Kris »

Op do en za kan je in Parijs-Noord ook nog het koersrijtuig naar Moskou bezichtigen in de CNL naar Hamburg/Berlijn
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Ik ben de afgelopen twee dagen op alle stations geweest, op Austerlitz vertrekken er redelijk veel in de avond, waarvan er geen een aangegeven op internet! :shock:
Nu wilde ik deze natuurlijk gaan spotten, alleen mijn ouders vinden dit een minder geslaagd idee in de avond, dus zal ik niet verder komen als de Elipsos uit Madrid die 's morgens rond 10h00 aankomt... :(
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Nochtans, met Bahn.de, en dan de Ankunft/Abfahrt zag ik in Augustus wel alle Corail Lunéa's staan...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Goed, vandaag drie kwartier op Savigny-sur-Orge gestaan, geen Talgo langsgekomen... Ben toen verder gegaan richting Paris en daar stond hij alweer opgesteld. :?
Plaats reactie