Breaks tijdens de piekuren op lijn De Panne-Landen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
christophe

Breaks tijdens de piekuren op lijn De Panne-Landen

Bericht door christophe »

Ik weet niet of dit onderwerp hier juist staat maar het is me opgevallen dat op de lijn De Panne-Gent-Brussel-Landen tijdens de piekuren nog de breaks rijden zoals voorheen.
Ik wist zelfs niet eens dat de neuzen (zo noem je ze toch hé) op deze lijn reden, heb dat vorige week pas voor het eerst gezien toen ik 's middags stopte met werken en het zo een was.
En ik dacht dat tijdens de weekends ook nog de breaks rijden, of zit ik er naast.

Tja ik weet het mijn treinkennis is verre van wat het moet zijn en dit na toch al bijna 9 jaar treinen :oops: .

Zou er daarvoor een reden zijn in dat verschil?
Steven

Re: Breaks tijdens de piekuren op lijn De Panne-Landen

Bericht door Steven »

materieelkennis per depot is niet altijd dezelfde, onder meer st niklaas komt tussen gent en de panne een aantal diensten doen, zover ik weet beschikken deze mensen niet over de materieelkennis van ms96 (deense neus)
Steve

Bericht door Steve »

Tijdens (een deel van de) spitsuren is er bewust voor Breaks gekozen omdat die een hogere capaciteit hebben in tweede klasse. Ook buiten de spitsuren zijn er redelijk wat Breaks, om diverse redenen (onder andere wat Steven aanhaalt). Grofweg is slechts 50% van de treinen MS96. In het weekend zijn het in principe allemaal Breaks...
treinbruno

Bericht door treinbruno »

daarnet nam ik die trein rond 17:00 in gent st p. (richting brussel - landen

(!) 1 AM96

proppen :oops:
Afbeelding
Bart

Bericht door Bart »

Steven schreef:materieelkennis per depot is niet altijd dezelfde, onder meer st niklaas komt tussen gent en de panne een aantal diensten doen.
Tot voor 9 december deed depot fsn 1 dienst in de week, en 2 in't weekend op de lijn naar De Panne.
Maar sinds 9 december zijn ze die diensten kwijt omwille van het materiaal dat DMT is geworden.
De treinen die fsn deed rijden nu nog steeds met breaks, dus ik begrijp de beslissing eigenlijk niet.
Depot Gent doet die nu, en fsn heeft de stoptrein naar Brugge in de plaats gekregen.
Plaats reactie