Geen staking maar werken...

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
enrico8509

Geen staking maar werken...

Bericht door enrico8509 »

Dit weekend is was er geen verkeerd tussen Gent en Schellebelle wegens werken aan het station van Merelbeke. Men is namelijk druk in de weer om de "Zwaantjesbrug" af te breken. De IR-f, IR-h en de L treinen worden vervangen door bussen en de IR-i reed via L50a. hier zijn enkele foto's:

dit is het enige wat je te zien krijgt, een leeg station zonder treinverkeer... Afbeelding door het ontbrekende treinverkeer zie je al wat roest tevoorschijn komen Afbeelding De pendelbus naar schellebelle met de conducteur als je goed kijkt vooraan in de bus Afbeelding Nogmaals de pendelbus... Afbeelding
Steve

Re: Geen staking maar werken...

Bericht door Steve »

Ah, dus toch pendelbussen. Gisteren werd in mijn trein (richting Gent) afgeroepen dat er een vervangende trein zou zijn in Denderleeuw. :?
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Er is een volledig 'vervoersplan' opgesteld voor de werken.
Zal het zo meteen eens opsnorren op de Werfkaart.

BDJ
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Infrabel, de infrastructuurbeheerder van het Belgische spoorwegnet, sloopt tijdens het weekend van 19-20 januari 2008 de Zwaantjesbrug in Melle. De betonnen brug over de spoorlijn Gent-Sint-Pieters - Schellebelle dateert uit 1920 en is in zeer slechte staat. De brug zal dit najaar worden vervangen door een metalen brug.

Omwille van de veiligheid zullen er op zaterdag 19 en zondag 20 januari geen treinen rijden tussen Gent-Sint-Pieters en Schellebelle. Er rijdt een vervangende autobus met haltes in de stations Schellebelle, Wetteren, Kwatrecht, Melle, Merelbeke en Gent-Sint-Pieters.

Communicatie

Om alle reizigers zo goed mogelijk in te lichten worden er in de stations affiches uitgehangen met alle wijzigingen aan de dienstregeling. Bovendien gebeuren er ook mondelinge en visuele aankondigingen in de stations en op de treinen. Uiteraard staat ook de centrale inlichtingendienst van de NMBS (tel. 02/528 28 28) paraat om de klanten te informeren.

Download hier de affiches met de werfinfo.
Steve

Bericht door Steve »

Ah, ok, dus wel verkeer tussen Schellebelle en Denderleeuw. Dan klopt het, want er werd afgeroepen dat de trein zou stoppen in Aalst, Wetten en Lede. Mea culpa.
Patrick

Bericht door Patrick »

door het ontbrekende treinverkeer zie je al wat roest tevoorschijn komen
Hoe snel begint een spoorstaaf dan wel te roesten?
Steven

Bericht door Steven »

Patrick schreef:
door het ontbrekende treinverkeer zie je al wat roest tevoorschijn komen
Hoe snel begint een spoorstaaf dan wel te roesten?
hangt van het weer af, als het een weekje zomers droog is valt dat mee hoor kan dat perfect een dag of drie duren voor je iets ziet, bij regen zie je het al vanaf de eerste dag
JeePee

Bericht door JeePee »

enrico8509 schreef:...De pendelbus naar schellebelle met de conducteur als je goed kijkt vooraan in de bus...
Begrijp ik hieruit dat in België wel op vervoersbewijzen wordt gecontroleerd bij treinvervangend vervoer?
Steven

Bericht door Steven »

JeePee schreef:
enrico8509 schreef:...De pendelbus naar schellebelle met de conducteur als je goed kijkt vooraan in de bus...
Begrijp ik hieruit dat in België wel op vervoersbewijzen wordt gecontroleerd bij treinvervangend vervoer?
er kan idd controle zijn op deze vervangende bussen.
enrico8509

Steven schreef:
JeePee schreef:
er kan idd controle zijn op deze vervangende bussen.
het waren controles op de vervangde bus, dit is toch iets van de nmbs dus je moet toch je ticket bij je hebben? anders neem je de gewone bus.
is toch zo...?
JeePee

Bericht door JeePee »

OK, ik was gewoon benieuwd. Als je in Nederland met treinvervangend vervoer te maken krijgt dan zul je nooit controle tegenkomen. Vandaar het me opviel.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Dat betekent dus ook dat de L-trein tussen Gent-Sint-Pieters en Zottegem niet reed?
enrico8509

Trainspotterke schreef:Dat betekent dus ook dat de L-trein tussen Gent-Sint-Pieters en Zottegem niet reed?
die werd ook vervangen door pendelbussen maar niet de hele dienst ik denk tot melle station
enrico8509

Lijn 50 Gent - Brussel: Tijdens het weekend van 02-03 februari wordt gewerkt aan een voorlopige brug en onderdoorgang tussen Merelbeke en Schellebelle. Ook de perronboorden van het station van Wetteren worden dan vernieuwd. De treinen moeten dan over een spoor tussen Merelbeke en Schellebelle. De IR h-treinen Gent - Brussel-Nationaal-Luchthaven worden tussen Gent-St.-Pieters en Schellebelle vervangen door een busdienst. De IR i-treinen Schaarbeek - De Panne en de IR f-treinen Kortrijk - Mechelen hebben dan in beide richtingen ongeveer vijf minuten vertraging.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Dan zit ik in Lommel. Goed ver weg dus :lol:

BDJ
Plaats reactie