Pagina 1 van 2

Drie minuten in Sedan

Geplaatst: 27 jan 2008, 23:40
door Fles
Sedan, zondag 27 januari 2008.

1. Overkapping met bordje Afbeelding 2. De kop van de stoptrein naar Charleville-Mézières, met in de verte wat cargo-shizzle Afbeelding 3. De voorgevel van het station. Afbeelding Ik was in Bouillon met een groepje vrienden van wie verder niemand iets om treinen geeft. Maar okee, voor mij wilden ze nog wel even naar het station rijden, maar dan wel opschieten :!: Dus ik heb in 3 minuten 15 foto's gemaakt en verder ging het weer.

Re: Drie minuten in Sedan

Geplaatst: 28 jan 2008, 00:04
door Shrek
de andere 12 graag :mrgreen:

Re: Drie minuten in Sedan

Geplaatst: 28 jan 2008, 00:08
door Fles
Okee joh :lol:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding :mrgreen:

Re: Drie minuten in Sedan

Geplaatst: 28 jan 2008, 00:09
door Shrek
leuke fotos :mrgreen:

Re: Drie minuten in Sedan

Geplaatst: 28 jan 2008, 00:11
door Fles
En de vijftiende. Tellen blijft een moeilijk verhaal ;)
Afbeelding

Re: Drie minuten in Sedan

Geplaatst: 28 jan 2008, 00:18
door Bartjedj
Knappe reportage.

BDJ

Re: Drie minuten in Sedan

Geplaatst: 28 jan 2008, 00:20
door Fles
Mwoa, wees maar eerlijk hoor Bart, het stelt niet veel voor ;) Maar hey, het is toch IETS neh? :)

Re: Drie minuten in Sedan

Geplaatst: 28 jan 2008, 00:22
door Bartjedj
Koppige ikke:
Knappe reportage :mrgreen:

En dat is gemeend.

BDJ

Re: Drie minuten in Sedan

Geplaatst: 28 jan 2008, 00:27
door Fles
Dank u, dank u 8)

Re: Drie minuten in Sedan

Geplaatst: 28 jan 2008, 01:07
door Bordensteker
Fles schreef:[ ... ] voor mij wilden ze nog wel even naar het station rijden, maar dan wel opschieten [ ... ]
Waren jullie wel degelijk met een sedan of misschien toch een hatchback of zo? :wink:

Re: Drie minuten in Sedan

Geplaatst: 28 jan 2008, 09:30
door Fles
Bordensteker schreef:
Fles schreef:[ ... ] voor mij wilden ze nog wel even naar het station rijden, maar dan wel opschieten [ ... ]
Waren jullie wel degelijk met een sedan of misschien toch een hatchback of zo? :wink:

:lol: Nee, niet eens. 2 stationwagons, een Peug 309 en een Ford Fiesta :D

Re: Drie minuten in Sedan

Geplaatst: 28 jan 2008, 10:05
door Arnenys
Chique station, propere perrons en hedendaags treinstel zo te zien. :o
Toch iets wat de nmbs zelfs in haar belangrijkste stations niet kan waarmaken.
En ik die dacht dat het regionaal spoorverkeer in Frankrijk het ergste van West Europa was :)

Re: Drie minuten in Sedan

Geplaatst: 28 jan 2008, 10:52
door Shrek
Fles schreef:Mwoa, wees maar eerlijk hoor Bart, het stelt niet veel voor ;) Maar hey, het is toch IETS neh? :)
dus waarom wou je dan 12 fotos achterhouden? :mrgreen:

Re: Drie minuten in Sedan

Geplaatst: 28 jan 2008, 11:56
door Fles
Shrek schreef:
Fles schreef:Mwoa, wees maar eerlijk hoor Bart, het stelt niet veel voor ;) Maar hey, het is toch IETS neh? :)
dus waarom wou je dan 12 fotos achterhouden? :mrgreen:
Dat heet "kwalitatieve selectie". Andere bewerkingen voorafgaand aan publicatie omvatten bijvoorbeeld resizen en rechtop zetten. Ik ken ook mensen die gewoon blind hun hele kaartje legen op hun webspace ("10.000 Terabyte voor een dubbeltje! Klik nu!" etc ), en dan krijg je een topic met 193 foto's, waarvan de helft mislukt, en de helft gekanteld. En alles veel te groot, zodat het knaters traag laadt allemaal. Not cool.

Maar voorts, ach, drie minuten dus he, het is niet alsof er een heuse reis gemaakt is :)

Re: Drie minuten in Sedan

Geplaatst: 05 feb 2008, 03:11
door groentje
Arnenys schreef:Chique station, propere perrons en hedendaags treinstel zo te zien. :o
Toch iets wat de nmbs zelfs in haar belangrijkste stations niet kan waarmaken.
En ik die dacht dat het regionaal spoorverkeer in Frankrijk het ergste van West Europa was :)
Dat hangt heel erg van die regio's af. Sinds enige jaren mogen die zo wat zelf beslissen wat ze uitgeven aan nieuwe treinstellen, dienstregeling e.d. Je kan dus hebben dat je oude kassen hebt en amper een treinaanbod die naam waardig, nieuwe treinen die amper rijden, oude treinen met een deftig aanbod, of nieuwe treinen met een deftig aanbod. Al is er wel een vernieuwingsgolf geweest bij de SNCF, nogal wat heel oude stakkers zijn buiten dienst gesteld.
Alsace, Nord-Pas-de-Calais en nog enkele doen het naar verluidt redelijk, Lorraine en Bourgogne heel wat minder. Geen idee wat betreft Champagne-Ardenne.