Afgelopen Woensdag ben ik even naar Roosendaal afgereist om de NMBS 5523 voor de autotrein van Sloehaven naar Genk te bekijken, hier even 3 foto's





Hopelijk vinden jullie het leuke platen

Met vriendelijke groet,
Gerard
Bij 4 locs 55 zijn de ATB installaties er al uit, alleen de 5523 bezit nog ATB, hopelijk blijft die er nog lang in zittenFlyingDutchman schreef:Ik dacht ook te horen dat ze de ATB installaties eruit zouden halen. Ik hoor ze hier echter nog elke avond langs denderen.![]()
Volgens mij zijn er te veel 77ers kapot....... dus even wachten. Alhoewel vorige week reed er een 6500 met Memor op lijn 12, misschien wil NMBS die bij inhuren ???Gerard schreef:Bedankt mensen!
Bij 4 locs 55 zijn de ATB installaties er al uit, alleen de 5523 bezit nog ATB, hopelijk blijft die er nog lang in zittenFlyingDutchman schreef:Ik dacht ook te horen dat ze de ATB installaties eruit zouden halen. Ik hoor ze hier echter nog elke avond langs denderen.![]()
![]()
Het lijkt me trouwens wel mooi 55's vanuit je woonkamer te kunnen horen![]()
Prachtig...Gerard schreef:Hallo mensen,
Afgelopen Woensdag ben ik even naar Roosendaal afgereist om de NMBS 5523 voor de autotrein van Sloehaven naar Genk te bekijken, hier even 3 foto's:
SNIP
Ik ben blij dat ik hem nog heb kunnen zien aangezien het plan was de ATB voor eind 2007 over te zetten in een loc serie 77/78![]()
Wat ik heb gezien is dat de loc met 2 man personeel Roosendaal binnen kwam,, en met 2 man weer richting België vertrok.dentheo schreef:Prachtig...Gerard schreef:Hallo mensen,
Afgelopen Woensdag ben ik even naar Roosendaal afgereist om de NMBS 5523 voor de autotrein van Sloehaven naar Genk te bekijken, hier even 3 foto's:
SNIP
Ik ben blij dat ik hem nog heb kunnen zien aangezien het plan was de ATB voor eind 2007 over te zetten in een loc serie 77/78![]()
ps. brengt die lok rangeerder mee naar Roosendaal of doet machinist dat zelf ???
Kan kloppen, maar volgens mij vertrok hij of kwam hij van Vlissingen...Gerard schreef:Wat ik heb gezien is dat de loc met 2 man personeel Roosendaal binnen kwam,, en met 2 man weer richting België vertrok.dentheo schreef: Prachtig...
ps. brengt die lok rangeerder mee naar Roosendaal of doet machinist dat zelf ???
Verder zag ik dat 1 man het aan- en afkoppelen van de wagons regelde en volgens mij reed de andere telkens de loc. Dus volgens mij hadden ze 1 machinist die telkens de loc bestuurde en 1 om te helpen met het koppelen enzo.
Ter aanvulling: ik had 17 december al eens op het internet gezocht en meende toen te kunnen concluderen:dentheo schreef:Kan kloppen, maar volgens mij vertrok hij of kwam hij van Vlissingen...
Trein rijdt "vol" : Genk (Ford)- Antw-Roosendaal(Rsd)-Vlissingen (Sloe=haven) en leeg terug, telkens met kopmaken in Rsd. Rangeerder zal wel heel de rit meerijden.
Ma-Wo-Vr: Voormiddag weg, na middag terug en 's avonds weg en middernacht terug
Di-Do alleen de avond trein...
Theo
Dat zou ik ook wel eens willen wetenBordensteker schreef:Ter aanvulling: ik had 17 december al eens op het internet gezocht en meende toen te kunnen concluderen:dentheo schreef:Kan kloppen, maar volgens mij vertrok hij of kwam hij van Vlissingen...
Trein rijdt "vol" : Genk (Ford)- Antw-Roosendaal(Rsd)-Vlissingen (Sloe=haven) en leeg terug, telkens met kopmaken in Rsd. Rangeerder zal wel heel de rit meerijden.
Ma-Wo-Vr: Voormiddag weg, na middag terug en 's avonds weg en middernacht terug
Di-Do alleen de avond trein...
Theo
Tijden op het Nederlandse traject Essen (Esn in NS taal) - Roosendaal (Rsd; omlopen/front wisselen cq kopmaken) - Goes (Gs) - Sloehaven (Sloe) v.v.
Vervoer van Ford auto’s uit Genk naar de Sloehaven, terug naar Genk is de trein leeg.
FM (Facultatief Met) betekent hier: rit is facultatief en in deze gevallen is dat gepland met vooraf gesteld personeel en lok
47610 ma t/m vr Esn 19.25 Rsd 19.34/20.03 Gs 20.45 Sloe 21.07
47612 ma en vr FM Esn 09.41 Rsd 09.52/10.22 Gs 11.04 Sloe 11.29
47612 wo Esn 09.41 Rsd 09.52/10.49 Gs 11.31 Sloe 11.54
49611 ma t/m vr Sloe 22.22 Gs 22.45 Rsd 23.27/23.58 Esn 00.09
49613 ma,wo,vr FM Sloe 12.41 Gs 13.04 Rsd 13.43/14.08 Esn 14.19
Ik ben dus ook wel een fan van de GM 567c tweetaktdiesels, zoals van de Reeksen 52-54, 55, 62.
Nu nog iemand die me eens haarfijn uitlegt waarom die motoren zo'n karakteristiek brullend geluid voortbrengen.
De motor in een Class 66 is een latere en grotere tweetaktdiesel van GM en die hebben ze (althans aan de buitenkant) wél redelijk wat stiller kunnen krijgen.
Volgens mij is er Ma-Wo-Vr een ochtendtrein , zie ook bovenGerard schreef:Bordensteker schreef:dentheo schreef:
Ma-Wo-Vr: Voormiddag weg, na middag terug en 's avonds weg en middernacht terug
Di-Do alleen de avond trein...
TheoSNIP
.
Zoals er in de schema's staat, is er Maandag en Vrijdag ook nog een vaste ochtendtrein, maar volgens Theo zijn bericht is die er niet meer,,,, of bedoelde Theo alleen de lege treinen vanuit Sloe?