mijn ouders gingen ook naar madrid maar dan op citytrip
Eerst ging ik met het vliegtuig naar de luchthaven van madrid om zo per trein terug te keren.

Dit was een hele lange weg over rollende tapijten.
In de metro had ik al direct door dat ik daar beter niet alleen rondloop: ongure mensen, en mijn moeder was bijna bestolen op het eerste traject

ons hotel was net aan het attocha station waardoor ik nog 10 min. het station ben ingelopen.
het stond daar vol beveiligingsmensen en iedereen moest achter een lint blijven waardoor ik niet tot bij de treinen kon.
van de beveiligingsmeneer mocht ik wel een paar foto's maken van achter het lint

toen zijn we maar naar het hotel geweest en iets gaan eten en daarna gaan slapen.
de volgende dag ging ik de grote reis maken...
IK moest om 10:00 aan het chamartin station zijn maar ik wou daar toch wel effe op voorhand zijn.
nadat we gegeten hadden vertrokken we dus naar de metro in het atocha station.
voor het station stond een abnormale hoop taxi's

na een half uur op de metro te zitten waren wij in chamartin.
mijn trein was al aangekondigd maar het spoor stond er niet bij.
op de TV shermen stond er dat de hoteltrein uit parijs net was aangekomen.
ik direct naar dat spoor MAAR DAT STOND ACHTER GLAS WAAR IK DUS NIE ACHTER KON/MOCHT

mijn foto was dus mislukt.
ondertussen was mijn trein naar hendaye wel aangekondigt en gingen we naar het spoor.
eerst had ik nog een Talgo gefotografeerd...

K'verschoot er wel een beetje van
het was een motorstel van 3 rijtuigen dat mij tot hendaye moest brengen

k'mocht van mijn moeder in 1e classe reizen omdat dat maar 10€ meer kostte.
toen afscheid van mijn ouders genomen en mij erin gezet.
nog wat gezwaaid en toen was ik vertrokken voor een treinreis van 7 uur tot hendaye.
de zetels zaten goed en bij elke zetel (ook waarvoor niemand had gereserveerd

erna kwamen er dan wat meer bossen en verminderden de bergen een beetje.
en zo ging het een tijdje door.
Ook maar effe eens naar de BAR geweest om een cola en iets om te eten. De prijzen waren gelukkig niet te duur (zoals in de TGV €3,60 voor een cola

uiteindelijk stond er op die chips zelfs echt Patatas Fritas

de conducteur kwam mij daarna wat vragen stellen omdat ik nog zo jong ben ...
hij zij dat er normaal een attest van mijn ouders nodig was dat ik alleen mocht reizen.
Dat had ik dan natuurlijk niet.
Hij begon toen allemaal vragen te stellen waar ik naartoe ging waarom etc...
en uiteindelijk ging hij weer weg.
enkele stationnen later stapten er 2 politiemannen op om mijn passpoort dan te controleren enz. ze schreven even wat dinges op en stapten enkele stations verder weer uit

toen kwamen er weer wat meer bergen in het landschap maar de bossen bleven. en plots kwamen we in st sebastian. er was daar zo even een leuk stuk waar ik zicht had op de atlantische oceaan

na de haven door te rijden kwam er nog een stukje onbewoond gebied en dan arriveerden we in Irun. er stond daar een trein met rare draaistellen (eerder had ik er ook al zo eentje gezien)

toen nog een stukje van 8 min. tot hendaye en france*
uitgestapt
*** PAPAPADAM *** HENDAYE - ICI HENDAYE Le TGV pour paris depart 17.26 en nog wa zever.
ook nog wat foto's getrokken.

in hendaye een paar dinges gekocht
en daarna in de TGV gestapt voor naar bordeaux te gaan.
Het was TGV atlantique 372 .
k'had dorst en wou een drankje kopen: @@@@@

na 2 uurtjes aangekomen in bordeaux.
daar heb ik nog wat rondgewandeld en wat foto's gemaakt

in agen ben ik dan 2 dagen bij mijn tante gebleven .........
2 dagen later moest ik nog naar Lokeren.
heb dan om 6.30 al een TGV richting lille europe genomen. het was PSE 23 k'zat in 1e classe dus da was wel lekker relax. tot tours was het redelijk saai maar toen reden we de LGV-A op en in een mum van tijd zat ik in parijs. na massy moesten we rond parijs en plots reden we tussen de RER treinen en door de RER stations

voor marne la valle reden we weer de gewone sporen op.
toen nog charles de gaulle airport.
en daarna de LGV NORD op - het ging echt snel - 270 (tgv PSE) en de auto's stonden precies stil.

nog effe een beetje rond gekeken maar het is daar een betonnen burcht.

de eurostar naar Brussel genomen en daar dan de trein naar Lokeren
In brussel stond thalys TGV 4531 maar de thalys logo's zijn er echt nie goe af.
einde van leuke dagen