Het prachtige weer houdt nog even aan, en om eerlijk te zijn: Het werd wel weer eens tijd om eindelijk eens een mooie ronde neer te zetten in 2008. Maar ja, het is zaterdag, en dus moest er uitgeslapen worden. Zodoende vertrok ik pas om 11:08 uit Utrecht Centraal en bereikte ik via Eindhoven en Venlo tegen 14:30 Wuppertal Hbf. De Schwebebahn dus. Een vriend van me had dat ding nog nooit gedaan, en dat is eigenlijk wel een beetje een essential classic natuurlijk.

Blik op de baan over de Wupper:

Bij het westelijke uiteinde, station Vohwinkel, hangt de baan enkele kilometers lang boven de straat in plaats van boven de Wupper.

Aangekomen aan het oostelijke eindpunt, station Wuppertal-Oberbarmen, konden nog een bus en een BR628 op de plaat gezet worden.

Vervolgens ging de reis via Hagen Hbf door het Sauerland naar Lüdenscheid, een erg mooie route. Helaas werd het al vrij vroeg donker, maar dat mocht de pret niet drukken. Onderweg was er bijvoorbeeld gelegenheid om het fraaie historische seinhuis van Brügge (Westfalen) te fotograferen.

Een Lint41 van de SauerlandBahn op het eindpunt van de Volmelijn: dtation Lüdenscheid.

Op de terugweg in het donker nog even wat sfeerplaatjes geschoten van Hagen Hbf en het in deplorabele staat verkerende station Ennepetal (Gevelsberg)....

En dit was de trein die ons terugbracht naar Venlo.

En uiteraard de bordjes-oogst: