Detectie defekte seinen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
goldbird

Detectie defekte seinen

Bericht door goldbird »

Worden defecte seinen (lampen) automatisch gedetecteerd,of word dit via de treinbestuurder doorgemeld.En wat te doen indien het sein is uitgevallen.Hier onstaat dus een gevaarlijke situatie.Bedankt een dagelijkse treingebruiker.
Steven

Re: Detectie defekte seinen

Bericht door Steven »

indien in een sein de rode lamp defect is zal het voorgaande sein nooit meer als twee gele geven, de bestuurder zal dan bijgevolg stoppen voor een gedoofd sein en de nodige maatregelen treffen om dit te melden. bij een defect van een andere lamp zal het sein een beperkter seinbeeld tonen dan wat de bedoeling was. dit is zover ik er ooit info van gekregen heb. hoofdzakelijk van toepassing op permissieve seinen (automatisch werkende), voor de bediende seinen is er volgens mij een mogelijkheid dit vast te stellen op de seinhuizen. in alle gevallen moeten er formaliteiten vervuld worden volgens de aard van het sein
Nekvin

Bericht door Nekvin »

bij een bediend sein zal de bestuurder aan het sein komen en dit melden aan de seinpost. Hij zal dan een s422 krijgen met de melding sein gedoofd. De seinpost zal dan de nodige maatregelen nemen om het sein te laten herstellen.
Steven

Bericht door Steven »

Nekvin schreef:bij een bediend sein zal de bestuurder aan het sein komen en dit melden aan de seinpost. Hij zal dan een s422 krijgen met de melding sein gedoofd. De seinpost zal dan de nodige maatregelen nemen om het sein te laten herstellen.
hehe ik weet wel wat wij te zien krijgen, ik weet enkel niet wat een seingever (vooral dan op ebp) kan zien van zijn seinen (of de gezondheidstoestand er van :wink: )
voor ons is een gedoofd zijn altijd gelijk aan s421 (permisief) of s422 (bediend) al naargelang het sein.
dentheo

Bericht door dentheo »

Steven schreef:
Nekvin schreef:bij een bediend sein zal de bestuurder aan het sein komen en dit melden aan de seinpost. Hij zal dan een s422 krijgen met de melding sein gedoofd. De seinpost zal dan de nodige maatregelen nemen om het sein te laten herstellen.
hehe ik weet wel wat wij te zien krijgen, ik weet enkel niet wat een seingever (vooral dan op ebp) kan zien van zijn seinen (of de gezondheidstoestand er van :wink: )
voor ons is een gedoofd zijn altijd gelijk aan s421 (permisief) of s422 (bediend) al naargelang het sein.
Zou dan van elke lamp het verbruik gemeten worden ???
Moet wel hoe kunt ge het anders weten ? Weerstandje in serie en voltmeter erover ??
Theo
Groeten vanop de Heide
pietje

Bericht door pietje »

lijkt mij toch vrij eenvoudig.
In sommige auto's worden zo defecte (kop)lampen gedetecteerd
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Ook in verkeerslichten worden defecte lampen gedetecteerd. Als een rode lamp rechts van de weg springt, zal de installatie in storing gaan (oranje knipper).
Hoe ze het doen weet ik ook niet juist.

BDJ
Mark7758
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

In bepaalde beveiligingsystemen van de NS wordt gecontrolleerd op lampspanning.
Dus geen stroom is lamp defect dus het voorgaande sein kan geen geel tonen naar het sein.
Tevens wordt het gemeld aan de Treindienstleider. (Zeer korte uitleg.)
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Steven

Bericht door Steven »

opgelet met begrippen als stroom en spanning, ze niet door elkaar smijten he :wink:
Myesxe

Bericht door Myesxe »

Van alle lampen in het sein wordt de stroom gecontroleerd. Indien een (aangestuurde) lamp defect is, zal dit gedetecteerd worden en hiervan een melding in EBP komen.
Indien het de rode lamp is die defect is, is er geen controle van de gesloten stand meer. In dit geval zal in EBP tevens het betreffende sein gemarkeerd worden in een andere kleur.
Steven

Bericht door Steven »

Myesxe schreef:Van alle lampen in het sein wordt de stroom gecontroleerd. Indien een (aangestuurde) lamp defect is, zal dit gedetecteerd worden en hiervan een melding in EBP komen.
Indien het de rode lamp is die defect is, is er geen controle van de gesloten stand meer. In dit geval zal in EBP tevens het betreffende sein gemarkeerd worden in een andere kleur.
voila ik had wel een vermoeden dat de software van de EBP hierop voorzien was maar niet in welke orde dit zou gebeuren, dank u voor de aanvulling.
goldbird

Bericht door goldbird »

Bedankt voor de informatie. :wink:
Steven schreef:
Myesxe schreef:Van alle lampen in het sein wordt de stroom gecontroleerd. Indien een (aangestuurde) lamp defect is, zal dit gedetecteerd worden en hiervan een melding in EBP komen.
voila ik had wel een vermoeden dat de software van de EBP hierop voorzien was maar niet in welke orde dit zou gebeuren, dank u voor de aanvulling.
Nekvin

Bericht door Nekvin »

Steven schreef:
ik zit niet op ebp :)
ik zit nog op all relais, ouwen brol, dus wij zien niet veel. Soms als de rode lamp gedoofd is licht de SK op en als je een reisweg aanlegt lijkt het of het sein komt automatisch open. Wel een gevaarlijke situatie eigelijk. Alhoewel het sein gesloten blijft
Myesxe

Bericht door Myesxe »

Nog een specialleke is natuurlijk het LED-sein, maar daar staat momenteel nog maar enkel een prototype van in Ruisbruik. Hier ligt de detectie van een defecte lamp (of beter gezegd LED's) weliswaar iets moeilijker, maar ook dit wordt gedetecteerd d.m.v. een elektronische schakeling.
Steven

Bericht door Steven »

Het sein uitgerust met LED's staat al op verschillende plaatsen hoor, tussen brussel zuid en brussel centraal zijn de galgseinen ook voorzien van LED's, ter hoogte van schaarbeek WDT staat ook een galgsein met LED's om al effe twee andere plaatsen te noemen waar dergelijke seinen staan
Plaats reactie