Gemmenich, 23-02-2008

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Gerard

Gemmenich, 23-02-2008

Bericht door Gerard »

Hallo mensen,,
Hier weer een reportage van mij die ik online zet !
IK ben vorige week Zaterdag naar Gemmenich geweest om de mooie 55's te bewonderen, ook wou ik graag de toestand met betrekking tot de elektrificatie bekijken. Hier volgen enkele foto's !
Afbeelding 5528 + 5533 te Gemmenich.
Afbeelding 5533 + 5528 vanaf de bekende fotobrug.
Afbeelding 5533 + 5528 op het vernieuwde viaduct van Buschhausen.
Afbeelding De 5922 + 201.030 staan nog steeds te wachten te Montzen op hun transport naar Duitsland.
Afbeelding De 7351 (!) te Montzen met een werktrein.
Afbeelding De 7351 (!) te Montzen.
Afbeelding Werktreinen te Montzen.
Afbeelding De palen ! :cry:
Afbeelding De palen met daar achter de bedreigde serie 55. (5532 + 5539)

Hopelijk vinden jullie het een mooie reportage! ;)
Op de foto's zijn vrijwel alleen de 5533 en 5528 te zien,, maar over de gehele dag heb ik nog veel meer 55's gezien,, maar ik heb het momenteel niet erg aan tijd om veel te uploaden ;)

Verder waren vooral enkele veranderingen te Montzen al redelijk zichtbaar, zoals opgebroken sporen, maar het brugje te Gemmenich is nog lang niet klaar :P

Met vriendelijke groet,
Gerard
13'erke

Re: Gemmenich, 23-02-2008

Bericht door 13'erke »

Aan de lengte van de profielen van de bovenleiding te zien zijn dit de stukken voor de horizontale balken boven. Men gaat precies het systeem toepassen zoals op lijn 37 vanaf de vernieuwde Hämmerbrücke -> Hergenrath, zijnde dus geen doorlopende balken bovenaan. Weet er iemand welk type men voor de 15 kv gaat gebruiken, betonnen masten of stalen gevezen palen?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13020
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Gemmenich, 23-02-2008

Bericht door Shrek »

in belgië gaan ze niet rap beton gebruiken denk ik :P wie weet hangen ze er wel een standaard 25kv bovenleiding :)
Elgar
Berichten: 637
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Re: Gemmenich, 23-02-2008

Bericht door Elgar »

Voor het 15kV-gedeelte wordt het inderdaad een gewone standaard R1-bovenleiding zoals toegepast op de 25kV lijnen in België, maar dan aangepast aan de bredere Duitse pantograaf.
De palen worden dus gewone H-profielen.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5457
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Gemmenich, 23-02-2008

Bericht door Steve »

Prachtige reportage hoor!

Question à deux balles: wat doen al die 51's daar eigenlijk? Wachten op verkoop, overbrenging naar Italië, sloop, ...? En gebeurt het nog dat er eentje van rondrijdt, of gebeurt dat nooit meer?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Gemmenich, 23-02-2008

Bericht door Steven »

die 51-ers hun voornaamste taak is vooral staan roesten
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Gemmenich, 23-02-2008

Bericht door dentheo »

Steven schreef:die 51-ers hun voornaamste taak is vooral staan roesten
Waren die "ooit" niet verkocht en gingen die opgeknapt worden ??
Verkoop gestrand ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Gemmenich, 23-02-2008

Bericht door Steven »

er zijn er verschillende verkocht, maar of het net deze nummers zijn die te montzen staan kan ik niet bevestigen of ontkennen, ben niet in het bezit van een lijst met de verkochte nummers, eventueel op de baan of spoorwegjournaal er eens op nalezen?
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Gemmenich, 23-02-2008

Bericht door Bibke »

Als ik me niet vergis staan die te koop.

Tot voor kort kon je op de NMBS website zien wat er te koop was aan rollend materieel. Blijkbaar is die link weg.
Accelerat
Berichten: 2778
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Gemmenich, 23-02-2008

Bericht door Accelerat »

Mooie reportage hoor! :D
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13020
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Gemmenich, 23-02-2008

Bericht door Shrek »

de 51'ers die daar staan zijn inderdaad te koop. Ik herinner mij toch vaag een bericht dat ze daar enkele jaren geleden er enkele van die hoop hebben weggehaald voor verkoop :P
Gerard

Re: Gemmenich, 23-02-2008

Bericht door Gerard »

Ik vraag me wel eens af hoeveel een (particuliere) maatschappij nu voor zo'n buiten dienst gestelde 51 / 55er moet betalen.
Het ligt natuurlijk erg aan de staat van de loc,, maar aan wat voor prijs zou je ongeveer moeten denken?

Bedankt voor de reacties trouwens! ;)
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Gemmenich, 23-02-2008

Bericht door Bordensteker »

Bij Antwerpen Noord zijn onlangs twee 51'ers in de kleuren van Seco-Rail naar buiten gereden.

PS: Mooie foto's, Gerard!
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Gemmenich, 23-02-2008

Bericht door dentheo »

Gerard schreef:Ik vraag me wel eens af hoeveel een (particuliere) maatschappij nu voor zo'n buiten dienst gestelde 51 / 55er moet betalen.
Het ligt natuurlijk erg aan de staat van de loc,, maar aan wat voor prijs zou je ongeveer moeten denken?

Bedankt voor de reacties trouwens! ;)
Gok... dubbel van de prijs van oud ijzer... Wat wegen die zesassers +- 120 T x ????? =
Theo
Groeten vanop de Heide
Gerard

Re: Gemmenich, 23-02-2008

Bericht door Gerard »

Prijs per ton misschien iets van 100 / 125 euro? :P
IK ga van het duurste uit,, 120 ton x 125 = € 15.000,- x 2 = € 30.000,-
Misschien daar ergens dan :P
Plaats reactie