Pagina 1 van 2
Gemmenich, 23-02-2008
Geplaatst: 01 mar 2008, 14:53
door Gerard
Hallo mensen,,
Hier weer een reportage van mij die ik online zet !
IK ben vorige week Zaterdag naar Gemmenich geweest om de mooie 55's te bewonderen, ook wou ik graag de toestand met betrekking tot de elektrificatie bekijken. Hier volgen enkele foto's !

5528 + 5533 te Gemmenich.

5533 + 5528 vanaf de bekende fotobrug.

5533 + 5528 op het vernieuwde viaduct van Buschhausen.

De 5922 + 201.030 staan nog steeds te wachten te Montzen op hun transport naar Duitsland.

De 7351 (!) te Montzen met een werktrein.

De 7351 (!) te Montzen.

Werktreinen te Montzen.

De palen !

De palen met daar achter de bedreigde serie 55. (5532 + 5539)
Hopelijk vinden jullie het een mooie reportage!
Op de foto's zijn vrijwel alleen de 5533 en 5528 te zien,, maar over de gehele dag heb ik nog veel meer 55's gezien,, maar ik heb het momenteel niet erg aan tijd om veel te uploaden
Verder waren vooral enkele veranderingen te Montzen al redelijk zichtbaar, zoals opgebroken sporen, maar het brugje te Gemmenich is nog lang niet klaar
Met vriendelijke groet,
Gerard
Re: Gemmenich, 23-02-2008
Geplaatst: 01 mar 2008, 22:55
door 13'erke
Aan de lengte van de profielen van de bovenleiding te zien zijn dit de stukken voor de horizontale balken boven. Men gaat precies het systeem toepassen zoals op lijn 37 vanaf de vernieuwde Hämmerbrücke -> Hergenrath, zijnde dus geen doorlopende balken bovenaan. Weet er iemand welk type men voor de 15 kv gaat gebruiken, betonnen masten of stalen gevezen palen?
Re: Gemmenich, 23-02-2008
Geplaatst: 01 mar 2008, 23:13
door Shrek
in belgië gaan ze niet rap beton gebruiken denk ik

wie weet hangen ze er wel een standaard 25kv bovenleiding

Re: Gemmenich, 23-02-2008
Geplaatst: 01 mar 2008, 23:47
door Elgar
Voor het 15kV-gedeelte wordt het inderdaad een gewone standaard R1-bovenleiding zoals toegepast op de 25kV lijnen in België, maar dan aangepast aan de bredere Duitse pantograaf.
De palen worden dus gewone H-profielen.
Re: Gemmenich, 23-02-2008
Geplaatst: 02 mar 2008, 00:35
door Steve
Prachtige reportage hoor!
Question à deux balles: wat doen al die 51's daar eigenlijk? Wachten op verkoop, overbrenging naar Italië, sloop, ...? En gebeurt het nog dat er eentje van rondrijdt, of gebeurt dat nooit meer?
Re: Gemmenich, 23-02-2008
Geplaatst: 02 mar 2008, 00:59
door Steven
die 51-ers hun voornaamste taak is vooral staan roesten
Re: Gemmenich, 23-02-2008
Geplaatst: 02 mar 2008, 01:18
door dentheo
Steven schreef:die 51-ers hun voornaamste taak is vooral staan roesten
Waren die "ooit" niet verkocht en gingen die opgeknapt worden ??
Verkoop gestrand ?
Re: Gemmenich, 23-02-2008
Geplaatst: 02 mar 2008, 02:36
door Steven
er zijn er verschillende verkocht, maar of het net deze nummers zijn die te montzen staan kan ik niet bevestigen of ontkennen, ben niet in het bezit van een lijst met de verkochte nummers, eventueel op de baan of spoorwegjournaal er eens op nalezen?
Re: Gemmenich, 23-02-2008
Geplaatst: 02 mar 2008, 09:36
door Bibke
Als ik me niet vergis staan die te koop.
Tot voor kort kon je op de NMBS website zien wat er te koop was aan rollend materieel. Blijkbaar is die link weg.
Re: Gemmenich, 23-02-2008
Geplaatst: 02 mar 2008, 10:28
door Accelerat
Mooie reportage hoor!

Re: Gemmenich, 23-02-2008
Geplaatst: 02 mar 2008, 10:36
door Shrek
de 51'ers die daar staan zijn inderdaad te koop. Ik herinner mij toch vaag een bericht dat ze daar enkele jaren geleden er enkele van die hoop hebben weggehaald voor verkoop

Re: Gemmenich, 23-02-2008
Geplaatst: 02 mar 2008, 11:11
door Gerard
Ik vraag me wel eens af hoeveel een (particuliere) maatschappij nu voor zo'n buiten dienst gestelde 51 / 55er moet betalen.
Het ligt natuurlijk erg aan de staat van de loc,, maar aan wat voor prijs zou je ongeveer moeten denken?
Bedankt voor de reacties trouwens!

Re: Gemmenich, 23-02-2008
Geplaatst: 02 mar 2008, 11:31
door Bordensteker
Bij Antwerpen Noord zijn onlangs twee 51'ers in de kleuren van Seco-Rail naar buiten gereden.
PS: Mooie foto's, Gerard!
Re: Gemmenich, 23-02-2008
Geplaatst: 02 mar 2008, 12:51
door dentheo
Gerard schreef:Ik vraag me wel eens af hoeveel een (particuliere) maatschappij nu voor zo'n buiten dienst gestelde 51 / 55er moet betalen.
Het ligt natuurlijk erg aan de staat van de loc,, maar aan wat voor prijs zou je ongeveer moeten denken?
Bedankt voor de reacties trouwens!

Gok... dubbel van de prijs van oud ijzer... Wat wegen die zesassers +- 120 T x ????? =
Re: Gemmenich, 23-02-2008
Geplaatst: 02 mar 2008, 13:37
door Gerard
Prijs per ton misschien iets van 100 / 125 euro?
IK ga van het duurste uit,, 120 ton x 125 = € 15.000,- x 2 = € 30.000,-
Misschien daar ergens dan
