de vennbahn

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
melle

de vennbahn

Bericht door melle »

heeft er iemand:

*sites
*beelden
*documentatie
*spoorplannen?

Van de venbahn

dan bij voorbaat
mvg,
melle
Joris
Contacteer:

Re: de vennbahn

Bericht door Joris »

Hallo,
Bij mijn weten bestaat http://www.vennbahn.de nog steeds.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
melle

Bericht door melle »

ik kan er niet tegen dat heel die historie verdwijnt:
in plaats van miljarden te stoppen in onnodige speciale constructies (station van leuven,vooral luik, binnenkort hasselt) zouden ze beter wat geld stoppen in de vennbahn. das toch vele schooner?
enrico8509

Bericht door enrico8509 »

melle schreef:ik kan er niet tegen dat heel die historie verdwijnt:
in plaats van miljarden te stoppen in onnodige speciale constructies (station van leuven,vooral luik, binnenkort hasselt) zouden ze beter wat geld stoppen in de vennbahn. das toch vele schooner?
Leuven/Luik onnodig?
Dat zou ik toch niet zeggen hoor!
het is inderdaad jammer dat die vennbahn verdwijnt :(
melle

Bericht door melle »

enrico8509 schreef:
melle schreef:ik kan er niet tegen dat heel die historie verdwijnt:
Leuven/Luik onnodig?
Dat zou ik toch niet zeggen hoor!
het is inderdaad jammer dat die vennbahn verdwijnt :(
niet onnodig, gewoon die speciale dingen zijn niet nodig. en vooral het geld dat erin wordt gestoken. de nmbs wilt altijd maar meer en mooier en beter, maar van iets te bewaren hebben nog nooit gehoord. een paar dingen ja, in het spoorwegmuseum. maar er zijn zovele locomotieven/wagons/... die ze hebben gesloppt zonder er eentje van te bewaren of op te knappen :(
en daarom geef ik een dikke boe aan de nmbs op het gebied van bewaren en opknappen.
Shrek

Bericht door Shrek »

tjah de vennbahn is/was idd een prachtige lijn, maar alleen om die reden kan je er geen duizenden en duizenden euros blijven inpompen, dat kunnen ze dan beter investeren in een aantrekkelijk stationsgebouw waar iedere dag 30000 man langskomt :wink:
En het historisch materieel is natuurlijk prachtig en waardevol, maar het is algemeen geweten dat de nmbs hiervoor veel te weinig geld krijgt :roll:
melle

Bericht door melle »

Shrek schreef:tjah de vennbahn is/was idd een prachtige lijn, maar alleen om die reden kan je er geen duizenden en duizenden euros blijven inpompen, dat kunnen ze dan beter investeren in een aantrekkelijk stationsgebouw waar iedere dag 30000 man langskomt :wink:
En het historisch materieel is natuurlijk prachtig en waardevol, maar het is algemeen geweten dat de nmbs hiervoor veel te weinig geld krijgt :roll:
voor materiaal te bewaren heb je niet zoveel geld nodig. en voor een peperduur stationsgebouw dat 3keer meer kost wel... :(
enrico8509

Bericht door enrico8509 »

melle schreef:voor materiaal te bewaren heb je niet zoveel geld nodig. en voor een peperduur stationsgebouw dat 3keer meer kost wel... :(
een museumlijn en het materiaal is nog redelijk duur om te onderhouden hoor...
thejay
Contacteer:

Bericht door thejay »

melle schreef:heeft er iemand:

*sites
*beelden
*documentatie
*spoorplannen?

Van de venbahn

dan bij voorbaat
mvg,
melle
Toevallig heb ik afgelopen zaterdag een interessant boekwerkje aangeschaft over de Vennbahn, in het Duits weliswaar. 155 bladzijden op A4-formaat met teksten, foto's, plattegronden, ...

Te koop voor een luttele 12,68 euro bij boekhandel Mayersche in Aachen. (in de hoek Euregio)
Die Vennbahn - Heimatblätter des Kreises Aachen, auteur Günter Marenberg
melle

Bericht door melle »

dankje! ik zal proberen er zo snel mogelijk toe te gaan...
:wink:
thejay schreef:
melle schreef:heeft er iemand:

*sites
*beelden
*documentatie
*spoorplannen?

Van de venbahn

dan bij voorbaat
mvg,
melle
Toevallig heb ik afgelopen zaterdag een interessant boekwerkje aangeschaft over de Vennbahn, in het Duits weliswaar. 155 bladzijden op A4-formaat met teksten, foto's, plattegronden, ...

Te koop voor een luttele 12,68 euro bij boekhandel Mayersche in Aachen. (in de hoek Euregio)
Die Vennbahn - Heimatblätter des Kreises Aachen, auteur Günter Marenberg
Plaats reactie