Werken in Denderleeuw

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
trainman

Werken in Denderleeuw

Bericht door trainman »

Sinds een paar weken worden er vrij ingrijpende werken uitgevoerd in het station van Denderleeuw. Niet alleen begint het nieuwe seinhuis vorm te krijgen (met ernaast nog een grote hangar, waar de onderhoudsdiensten een nieuwe thuis zouden vinden), tevens wordt er ook uitgebreid aan de sporen gewerkt.

Iemand die weet wat de precieze bedoeling is ?
Duikbril AM86

Re: Werken in Denderleeuw

Bericht door Duikbril AM86 »

Daar kan ik u geen antwoord op geven.
Ik geloof wel dat men in kader van het G.E.N. het aantal perronsporen gaat optrekken.
Er zal ook een parkeertoren komen geloof ik.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

De laatste keer dat ik er kwam (maand geleden) was men dwarsliggers aan het vervangen aan de sporen buiten de perrons. Of er hier nieuwe perrons komen zou ik echter niet weten.
Wimpie

Bericht door Wimpie »

seinhuis? V>Olgens het personeel ist geen seinhuis aant worden maar echt puur van infra voor spoormaterialen en administratie (zeg wel horen zeggen van personeel)

greetz
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Nochtans komt er in Denderleeuw een nieuw seinhuis dat de regio gaat bedienen. Welk wordt dat dan? Toch niet dat kleine van Denderleeuw nu?

Het zijn trouwens twee gebouwen, waarvan het ene redelijk groot en het andere inderdaad meer op een hangar lijkt, dus het zal wel kloppen dat het ook voor "spoormaterialen" is.

Als ik er nog eens kom eens pogen een foto te nemen.
trainman

Bericht door trainman »

Ik heb inmiddels ook vernomen dat onderhoudsploegen van infrabel die nu op diverse locaties in de buurt (Denderleeuw zelf, Burst, .. ) hun thuisbasis hebben, in Denderleeuw zullen bijeengebracht worden.
En dan lijkt de nieuwgebouwde hangar naast het nieuwe seinhuis wel degelijk hun verzamelpunt te worden.
snubber

Bericht door snubber »

Het gebouw (met hangar) dat nu gebouwd wordt, is het nieuw infrastructureel centrum..
Seinhuis komt later pas en wel naast de brandstoffenhandelaar (goederenkoer naast L90)
poyaud

Bericht door poyaud »

Over brandstoffenhandelaar gesproken ; die aan de kant Aalst zou na enkele jaren "non-actief"
binnenkort terug bediening krijgen. (Niet door B-Cargo)

Bron : eigenaar van dat bedrijf.
Afbeelding
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Over wat hebben we het hier precies? Over het leveren van brandstof aan die handelaar? Wist niet dat dit gestopt was, het is nog niet zó lang geleden dat ik daar citernes/tankwagens heb zien staan, hoogstens een jaar of anderhalf jaar geleden.

Bedankt voor de info trouwens. :)
13'erke

Bericht door 13'erke »

poyaud schreef:Over brandstoffenhandelaar gesproken ; die aan de kant Aalst zou na enkele jaren "non-actief"
binnenkort terug bediening krijgen. (Niet door B-Cargo)

Bron : eigenaar van dat bedrijf.
geweldig, al bij al is de infrastructuur nog in goede staat, dus ik zie dat zeker voor mogelijk.
Plaats reactie