Goederentrein vernielt 6 km dwarsliggers

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Patrick

Goederentrein vernielt 6 km dwarsliggers

Bericht door Patrick »

:shock:
't Is al een beetje oud nieuws. In Frankrijk heeft een goederentrein (graantrein) op 13 maart 6 km dwarsliggers in tweëen gereden.
Het ongeval deed zich voor tussen Belfort en Mulhouse. 2 wagons in het midden van de trein gingen uit de sporen, sleepten zich verder over de balast en na de doortocht op een overweg gingen ze netjes weer in de sporen.
SNCF werd gealarmeerd door de onderbreking in de kabels. De TB heeft niets gemerkt.
10.000 dwarsliggers moesten vervangen worden.
Afbeelding (Bron)
Thomas

Re: Goederentrein vernielt 6 km dwarsliggers

Bericht door Thomas »

Een dure 6km :o
Bordensteker

Bericht door Bordensteker »

De website van Antwerpens partnerstad Mulhouse meldt:
Mulhouse, mentionnée pour la première fois en 803 s'est construite sur un site souvent inondé dont elle tire parti pour lancer sa première activité économique: l'installation d'un moulin, qui lui donne son nom " Mülhausen " et dont la roue symbolise aujourd'hui encore la ville.
Een graantrein die bijna de plaat poetst op weg naar ... de naar haar molen vernoemde plaats Mulhouse. Doet me denken aan varkens die niet naar de slacht willen.
En de raddraaier aan de kop van de stoet weet nergens van.

Bedankt voor dit inderdaad late maar daarom zeker niet minder interessante bericht. Uniek om te zien hoe die wielen in volle vaart weer in het spoor konden komen. Dankzij een voorziening voor het wegverkeer. Krijg nou wat ...
FlyingDutchman

Bericht door FlyingDutchman »

Wel een dure 6 km ja. Maar beter dan dat de hele trein de rails uit zou lopen. Je kijkt denk ik wel raar op als je voor de spoorwegovergang staat en je ziet ze er zo weer terug in springen. :mrgreen:
AzzurroNL

Bericht door AzzurroNL »

ach, dat lukte vroeger bij mijn modeltreintjes ook zo...
TSP

Bericht door TSP »

Jah, dit doet me denken aan die werktrein met een plaformwagon die niet volledig ingeschoven was. Die sloopt niet de dwarsliggers maar wel alle seinen/seinborden. Mcn had ook niets door.... :?
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Op L53 te Oudegem is ooit een vrachtwagen meegesleurd. Zowel TB als chauffeur had niets, maar seininstallatie was vernield. Bovenleidingspalen stonden (dacht ik) aan de andere kant.

BDJ
Plaats reactie