Een rondje maken met Fles, part 5

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Fles

Een rondje maken met Fles, part 5

Bericht door Fles »

Het is alweer een paar dagen geleden, maar toch. Afgelopen zondag was ik een rondje onderweg met een vriend van me. Na allerlei doldwaze plannen om helemaal naar Luxemburg te gaan, bleek het uiteindelijk toch wat bescheidener van opzet allemaal: een rondje Euregio Maas-Rhein, gestimuleerd door de gedachte aan de Europese Eenwording :!: Overigens loopt de Rhein met een grote boog buiten het geldigheidsgebied om, maar dat terzijde. Enfin, zonder al te veel slag of stoot bereikten we Aachen Hbf, waar we dit klassiekje als EUregio-AIXpress zagen binnenlopen.
Afbeelding Het enige serieuze "work-to-do" was voor mij het bordje van Hergenrath, een nieuwe stopplaats in de Oostkantons tussen de Duits-Belgische grens en Welkenraedt. Prima gelukt uiteraard, en even verderop was er gelegenheid om het bedienings-apparaat te bestuderen.
Afbeelding Gaandeweg door het prachtige Plateau van Herve begon het weer steeds verder te betrekken, en kort voor binnenkomst in Liège-Guillemins was het inmiddels beginnen regenen. Daar in Liège-Guillemins moet ik trouwens nog maar eens een keertje gaan shoppen binnenkort 8-)
Afbeelding Vervolgens zijn we door de regen via onder andere het fraaie station van Liège-Bonjoffe :!: naar Hasselt gereden. Hasselt was al bekend van het grootste stationsnaambord ter wereld.
Afbeelding Maar nu bleek dat ze daar ook uitermate zouteloze toeristen"treintjes" laten rondrijden. Uiteraard geen hond aan boord.
Afbeelding Wel weer een pluspuntje aan Hasselt: de Brasserie Central tegenover het station heeft erg lekkere croques-monsieurs met champignons en room :P

En uiteraard de oogst :)
Afbeelding
Patrick

Re: Een rondje maken met Fles, part 5

Bericht door Patrick »

In Tongeren mogen ze eens de verfkwast bovenhalen! 8)
Plaats reactie