Oeps! Fout station :-)

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Patrick

Oeps! Fout station :-)

Bericht door Patrick »

Haha, 2 Italiaanse vrouwen (eigenlijk uit de Dominicaanse republiek die in Italië wonen) uit Trient gingen met de auto hun 14-jarig nichtje ophalen in München Hbf.
Helaas, het nichtje daagde niet op met de nachttrein Parijs - München.
Geen gsm natuurlijk. Wat nu? Effe politie inschakelen: die kon de vrouw bereiken in Parijs die het nichtje op een trein had gezet richting Monaco.
Wat is het probleem dan? Wel, in het Italiaans is München "Monaco" :lol:
De 2 dames zijn dan met de auto naar de Côte d'Azur gereisd om hun nichtje daar op te halen.

(Bron)
Robin

Re: Oeps! Fout station :-)

Bericht door Robin »

grote fout :mrgreen:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Als ik kon kiezen tussen München en Monaco, ik zou wel weten wat kiezen :lol: 8)

BDJ
overweg13

Bericht door overweg13 »

Ik herinner me in dat verband ook een mooie: indertijd werden er speciale ritten georganiseerd in het Kortrijkse en een van die ritten ging naar Le Touquet, een onooglijk gat, maar toen nog bediend door de NMBS via een aftakking van lijn 69. Op de trein vol treinfreaks zat er ook een lieve dame die voor de trein gereserveerd had, en tot haar grote verbazing moest vaststellen dat de trein NIET naar de Franse badplaats Le Touquet ging maar wel naar het hol van Pluto.
Gelukkig kon ze er nog mee lachen - als je met freaks op stap bent, valt er trouwens altijd te lachen.
Met vriendelijke groet

overweg13
Patrick

Bericht door Patrick »

overweg13 schreef:Ik herinner me in dat verband ook een mooie: indertijd werden er speciale ritten georganiseerd in het Kortrijkse en een van die ritten ging naar Le Touquet, een onooglijk gat, maar toen nog bediend door de NMBS via een aftakking van lijn 69. Op de trein vol treinfreaks zat er ook een lieve dame die voor de trein gereserveerd had, en tot haar grote verbazing moest vaststellen dat de trein NIET naar de Franse badplaats Le Touquet ging maar wel naar het hol van Pluto.
Gelukkig kon ze er nog mee lachen - als je met freaks op stap bent, valt er trouwens altijd te lachen.
Aftakking van L69? Oeps, ik ken alleen Le Touquet-Paris Plage :mrgreen:
Enige oriëntatie a.u.b. :wink:
overweg13

Bericht door overweg13 »

Dag,
het betrof de lijn 69A Komen - Le Touquet - Armentières. Deze lijn was 15.1 km lang, en 9.7 km na Komen lag Le Touquet, zowat het grensstation. De grens zelf lag op 11.9 km. Als je ooit in Komen komt (!): de lijn vertrok meteen na het station links in de richting Ieper. Ik denk dat de bedding gemakkelijk terug te vinden is.
Met vriendelijke groet

overweg13
Patrick

Bericht door Patrick »

overweg13 schreef:Dag,
het betrof de lijn 69A Komen - Le Touquet - Armentières. Deze lijn was 15.1 km lang, en 9.7 km na Komen lag Le Touquet, zowat het grensstation. De grens zelf lag op 11.9 km. Als je ooit in Komen komt (!): de lijn vertrok meteen na het station links in de richting Ieper. Ik denk dat de bedding gemakkelijk terug te vinden is.
Dank voor de opheldering. Uiteraard ken ik deze aftakking.
Er staat hier een foto van de opgebroken lijn tussen van onze 5307 :wink:
Fles

Bericht door Fles »

Patrick schreef: Wat is het probleem dan? Wel, in het Italiaans is München "Monaco" :lol:
Vaag verhaal :idea: Waarom gaat dit niet honderden keren per jaar mis dan? :?:
Adler

Bericht door Adler »

Fles schreef:
Patrick schreef: Wat is het probleem dan? Wel, in het Italiaans is München "Monaco" :lol:
Vaag verhaal :idea: Waarom gaat dit niet honderden keren per jaar mis dan? :?:
De officiele naam van het station in Monaco is trouwens Monaco-Monte-Carlo.
En München noemt men in het Italiaans meestal Monaco di Baviera om verwarring met de staat Monaco te vermijden.
peterbot
Contacteer:

Bericht door peterbot »

De naam van beide steden heeft trouwens dezelfde origine: de monnikken, München bestond in de 11e eeuw alleen uit een klooster annex oversteekplaats over de rivier, en van Monaco gaat de legende dat de voorvaders van prins Rainier de vesting veroverden verkleed als monnikken.
Peter Bottenberg die ooit nog machinist op de stoomlocomotief wou worden
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Vrijdag heeft het verhaal in Metro gestaan.
Leest Metro HGBTF? :lol:

BDJ
Plaats reactie