Percentage vertraagde treinen België fors hoger dan in NL

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Fles

Percentage vertraagde treinen België fors hoger dan in NL

Bericht door Fles »

Het percentage vertraagde treinen is in België fors hoger dan in Nederland. Het percentage vertraagde treinen is in België 1,75 maal zo hoog als in Nederland. En: het aantal aansluitingen dat verloren gaat is 1,5 maal zo hoog. Tot slot vallen er in België meer treinen uit. Dat blijkt uit cijfers die door NS en Infrabel (De Belgische spoorbeheerder) ter beschikking zijn gesteld aan treinreiziger.nl. De cijfers hebben betrekking op het eerste kwartaal van 2008. De cijfers zijn opvallend, omdat het Nederlandse net intensiever gebruikt wordt.
Bron en volledig artikel

Men waagt zich niet aan speculaties omtrent mogelijke oorzaken. Dat zal ik dus ook maar niet doen ;)
Bartjedj

Re: Percentage vertraagde treinen België fors hoger dan in NL

Bericht door Bartjedj »

In deze versie wordt verwezen naar het feit dat er meer cargo rijdt in België.

BDJ
JeePee

Bericht door JeePee »

Altijd leuk dit soort onderzoekjes. Ook wel humor dat 10 minuten nadat dit bericht naar buiten kwam Utrecht Centraal plat kwam te liggen door een stroomstoring. 45 minuten later rijden er af en toe weer treinen. Die cargo's zullen op een aantal corridors zeker effect hebben. Dat is in Nederland op de Brabantroute net zo, maar het verschil is wel erg groot!
Steven

Bericht door Steven »

probleem is da de cargo ook op de belangrijkste assen zich komen aandienen in belgie.

brussel antwerpen
gent kust
ottignies luxemburg
antwerpen hasselt

de meeste lijnen hebben bij wijze van spreken alles of niet, als er veel reizigersverkeer op een lijn is, is er meestal ook veel goederenverkeer.
JeePee

Bericht door JeePee »

De effecten van cargo's in België zullen veel groter zijn dan in Nederland. Dat ben ik meteen met u eens. Ik vond het verschil alleen erg groot. Zeker met het oog op de onbegrijpelijke beslissingen die de Nederlandse treindienstleiding met regelmaat neemt én het grote aantal verstoringen dat we hier hebben, had ik het verschil kleiner verwacht.
Steven

Bericht door Steven »

ik denk dat vooral de aard van de oorzaak een beetje verschillend is. hier valt het gewoon geregeld voor dat materieel niet in orde is, niet tijdig op zijn plaats voor een volgende dienst is .....
Dietrich

Bericht door Dietrich »

http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuw ... ndse.dhtml

HLN gaat vanaf nu TrainSim-screenshots gebruiken in hun artikelen over het spoor. ;)
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Zou die met toestemming daar in zijn geplaatst, die screenshot? :twisted:
treinbruno

Bericht door treinbruno »

sncf-sncb schreef:Zou die met toestemming daar in zijn geplaatst, die screenshot? :twisted:
misschien hebben ze zelf train simulator gekocht :mrgreen:
(kunnen ze ook ineens een treincrash maken in msts als er iets gebeurt :) :lol: )
Afbeelding
Adler

Bericht door Adler »

Fles schreef:
Het percentage vertraagde treinen is in België fors hoger dan in Nederland....
Men waagt zich niet aan speculaties omtrent mogelijke oorzaken. Dat zal ik dus ook maar niet doen ;)
Descheemacker is ooit op de VRT komen zeggen dat men in Nederland champagneflessen zou ontkurken als de treinen er even stipt reden als bij ons.
Zo zie je maar wat dergelijke uitspraken waard zijn.
Fles

Bericht door Fles »

Adler schreef:Descheemacker is ooit op de VRT komen zeggen dat men in Nederland champagneflessen zou ontkurken als de treinen er even stipt reden als bij ons.
Zei hij dat ja? :shock: :lol:
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Adler schreef:
Fles schreef:Descheemacker is ooit op de VRT komen zeggen dat men in Nederland champagneflessen zou ontkurken als de treinen er even stipt reden als bij ons.
Alleen gedurende enkele jaren was de stiptheid in Nederland en België vergelijkbaar, daarna ging het in Nederland weer beter. De NMBS heeft het een keer bestaan om in een van de slechtste NS-jaren de NS-cijfers voor 3 minuten te vergelijken met de "geneutraliseerde" NMBS-cijfers voor 6 minuten. Die laatste waren toen wat beter dan de NS-cijfers voor 3 minuten vertraging. Ik vermoed dat de genoemde uitlatingen uit die tijd stammen.

Groetjes,
Rian
Fles

Bericht door Fles »

Typisch gevalletje "ja, zo kan ik het ook" dus ;)
Arnenys

Bericht door Arnenys »

Maar wat ik hoorde op de radio is dat de Nederlanders vertraging pas tellen vanaf 5 minuten, en wij vanaf 3 minuten?
Als dat waar is, zit er toch enige logica in dat bericht?
Fles

Bericht door Fles »

Arnenys schreef:Maar wat ik hoorde op de radio is dat de Nederlanders vertraging pas tellen vanaf 5 minuten, en wij vanaf 3 minuten?
Als dat waar is, zit er toch enige logica in dat bericht?

Ja, daar heb je gelijk in :!:

ALS dat waar is. Maar dat is het dus niet. Het is net andersom namelijk ;)

Overigens zijn voor het bewuste onderzoek wel dezelfde punctualiteitsnormen aan weerszijden van de grens beschouwd, namelijk die van 6 minuten.
Plaats reactie