Ik kwam zonet toevallig terecht op de site van de Chemins de fer de Provence (CP), die een toeristische lijn van 150 km uitbaat tussen Nice en Dignes-les-Bains op meterspoor.
Blijkbaar wordt er daar vandaag ook gestaakt EN daar wordt er wel een minimum dienstverlening voorzien! Ook al rijden er dagelijks maar vier treinen heen en terug over het ganse traject.
Tussen Plan-du-Var en Nice wordt er ook nog een voorstadsdienst gereden, met 22 treinen per dag. Voor meer info: http://www.trainprovence.com/
Hallo,
Meer foto's op mijn site: http://www.diebahn.be/ => Nederlands => Privemaatschappijen => CP
Dat is echt nog een mooi lokaal lijntje, zeker de moeite om eens te doen, schitterende natuur ook..
De hele rit tussen Digne en Nice duurt ongeveer 3 uur.
Groeten,
Joris De Mol
Shrek schreef:Ik heb die trein ooit ees genomen, inderdaad een prachtig lijntje er rijdt daar soms zelfs een stoomtrein
Inderdaad daar ben ik vorig jaar mee op stap geweest...brachten ons vanuit het midden snel door naar Digne zodat we met een reguliere trein terug konden tot bij onze stomer...
Hallo,
Her en der staan nog wat goederenwagens, maar of die echt nog gebruikt worden... geen idee...
Misschien eens een sporadische goederentrein ofzo... Anderszijds zijn er wel nog een aantal diesellocs, al worden die ook gebruikt voor infrawerken, wat toch het geval was toen ik er was.
Ik denk wel dat in dat witte ding dat op een aantal van m'n foto's te zien is goederen vervoerd worden.
Groeten,
Joris De Mol
HLE 2302 schreef:amai
ik wist niet dat er een toeristenspoorlijn bestaat dat een lijn heeft van 150 km
greetz 2302
dat is geen toeristenspoorlijn he, das een regionale lijn te vergelijken met eeklo-gent ofzo. Alleen is er daar een vaste dienstregeling met een stoomtreintje als extra (zou het SCM dat ook niet kunnen doen naar Gent-St-p ? )
HLE 2302 schreef:amai
ik wist niet dat er een toeristenspoorlijn bestaat dat een lijn heeft van 150 km
greetz 2302
dat is geen toeristenspoorlijn he, das een regionale lijn te vergelijken met eeklo-gent ofzo. Alleen is er daar een vaste dienstregeling met een stoomtreintje als extra (zou het SCM dat ook niet kunnen doen naar Gent-St-p ? )
héhé van mij zou da wel mogen hoor, ze doen maar
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Hallo,
Helaas rijdt dat stoomtreintje niet door naar Nice, dus de vergelijking klopt niet helemaal...
Het is dus een lokale lijn, om de mensen richting de kust te brengen, als voorstadslijn in Nice, en in de winter rijdt het tot een bepaald punt waar je kan overstappen op een pendelbus naar een skigebied.
Groeten,
Joris De Mol