55'ers op L42

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
treinbruno

55'ers op L42

Bericht door treinbruno »

dinsdag was ik al eens naar luik geweest, en toen zag ik dat de Ptrein naar gouvy van 17:40 door de 5529 werd gereden :D
vandaag (maandag) werdt de Ptrein naar gouvy van 16:18 door de 5531 gereden en ik besloot mee te rijden :)

filmpje 5531: http://nl.youtube.com/watch?v=u01lOfcJkoc

filmpje 5529: http://nl.youtube.com/watch?v=w0ehll3RmmQ

hier nog wat fotos:
DSCF3998.JPG
DSCF3815.JPG
Laatst gewijzigd door treinbruno op 28 okt 2008, 00:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Nekvin

Re: filmpje 55's op L42

Bericht door Nekvin »

wat een prachtige sound
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Super filmpjes! Het geluid van een 55 blijft toch prachtig!
Ik heb blijkbaar geluk gehad dat ik nog zoveel 15'ers heb kunnen platen op mijn reis. Maar nu eens teruggaan voor die 55'ers zie ik wel zitten :D .
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Wover

Bericht door Wover »

Kan er iemand mij met zekerheid zeggen wanneer die 55'ers bollen, of moet je dat echt gewoon op goed geluk doen? Want ik zou die trein echt wel eens heel graag doen!
Steven

Bericht door Steven »

veel geluk, beetje zoals de lotto :-)
treinbruno

vorige week dinsdag was het een op een ander uur als gisteren. het heeft dus echt wel met geluk te maken.
de seingevers in rivage zeiden ook dat het niet veel voorkomt.
ik heb dus toevallig 2 keer op een week geluk gehad :D

(je kan wel een hele avond in luik gaan staan, maar er is kans dat je van een kale reis terugkomt :) )

maar vandaag ga ik weer die streek in, alleen wel om momenten dat er geen Ptreinen zijn.
Ik zal zien of er een 55 in gouvy staat :wink:
Afbeelding
Shrek

Bericht door Shrek »

ik zou der ook nog eens naartoe moeten gaan, nu er nog 15nen rijden in normale dienst :roll:
Steve

Bericht door Steve »

Als iemand weet heeft van een 55 die een van de P's verzekert, of als er een grote kans is dat dat zal gebeuren (bijvoorbeeld een 55 die in Gouvy staat, 15's in panne, ...), dan mag die dat altijd hier laten weten. Ik denk dat er veel geïnteresseerden zouden zijn om, met dat gegeven in het achterhoofd, eens die kant op te gaan. :wink:
13'erke

Bericht door 13'erke »

treinbruno schreef:vorige week dinsdag was het een op een ander uur als gisteren. het heeft dus echt wel met geluk te maken.

(je kan wel een hele avond in luik gaan staan, maar er is kans dat je van een kale reis terugkomt :) )

maar vandaag ga ik weer die streek in, alleen wel om momenten dat er geen Ptreinen zijn.
Hb jij voor Gouvy ook al een campuskaart ? Je zit er anders bijna elke week :lol:
vuurloc

Bericht door vuurloc »

Die 55 reeks blijft nog altijd m'n grote "Belgische" favoriet, btw kent er soms iemand een url waar ik avatars kan vinden van de Amerikaanse Santa Fé reeks,
thx in advance 8)
Mark7758
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

De 4016 wordt gereden met een 15, maar in NK staat een blauwe 55er reserve voor die trein klaar, mocht hij het weer eens niet doen.
Machinist komt uit de reserve poel.
In Gouvy zou bijna nu standaard weer een 55er staan voor noodgevallen.
Er werd gesproken om een 13 te gaan gebruiken voor die diensten. (Afwachten dus)
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Shrek

Bericht door Shrek »

Mark7758 schreef: Er werd gesproken om een 13 te gaan gebruiken voor die diensten. (Afwachten dus)
was dat geen 96? 13nen zijn er echt niet op overschot :wink:
treinbruno

13'erke schreef:
treinbruno schreef:vorige week dinsdag was het een op een ander uur als gisteren. het heeft dus echt wel met geluk te maken.

Hb jij voor Gouvy ook al een campuskaart ? Je zit er anders bijna elke week :lol:
ik heb wel een campuskaart voor barvaux :)
normaal was ik op de L trein naar marleroie aan het wachten, maar toen kwam er plots een 55 binnen, en ik kon het niet laten daarop over te stappen, en in rivage dan weer op de L naar marleroie te springen... :D

ik ben er vandaag dus nog geweest: in luik niets te zien, in gouvy staat de 1501 langs de kant. geen enkel spoor van een 55 te bekennen daar :(
(wat hebben jullie uitgespookt op TSP rit met de 1501 :twisted: :mrgreen: )
Afbeelding
Stijn014

Bericht door Stijn014 »

Als ze nu is zo'n '55 naar Turnhout sturen voor de mensen die vinden dat de 21 en 27'ers te luid ventileren. Mss vinden ze deze muziek mooier :D
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Een 21-27 maakt dan misschien wel lawaai, toch zijn het mooie bakken. :D
Waarschijnlijk de enige 21-27 fan in België... :wink:

BDJ
Plaats reactie