Regulier verkeer naar Eupen en Aachen
Regulier verkeer naar Eupen en Aachen
Als anti-kapings-topic voor het topic van de 18'en, kan hier voortgediscussieerd worden over het niet-HSL verkeer naar Eupen en Aachen.
Moet de IC-A naar Aachen, of naar Eupen?
Ik ben het idee van Trainspotterke genegen: De IC-A laten rijden zoals hij nu rijdt, om de directe verbinding van Brussel met Verviers en Welkenraedt te behouden, en de IRq eindelijk opwaarderen van het afleggertje dat het nu is, tot een volwaardige IR-trein met bijbehorend materieel (Break of MS96).
BDJ
Moet de IC-A naar Aachen, of naar Eupen?
Ik ben het idee van Trainspotterke genegen: De IC-A laten rijden zoals hij nu rijdt, om de directe verbinding van Brussel met Verviers en Welkenraedt te behouden, en de IRq eindelijk opwaarderen van het afleggertje dat het nu is, tot een volwaardige IR-trein met bijbehorend materieel (Break of MS96).
BDJ
Re: Regulier verkeer naar Eupen en Aachen
die IRq moest al lang opgewardeerd zijn in mijn ogen, maar dat ziet de directie (of wie dan ook) niet goed zitten wegens iets te veel concurrentie voor het thalys verkeer.
Re: Regulier verkeer naar Eupen en Aachen
IC A moet naar Aachen, via de HSL, en de IC F wordt verlengd naar Eupen om het verlies van de IC A te compenseren. De IC F doet nu al een "Tour de Belgique", dus dat beetje kan er dan ook nog bij..
De IR q krijgt op termijn de nieuwe Desiro stellen, dus veel moeite gaat men niet meer doen om de klassiekjes te vervangen. Vergeet niet dat de Duitsers GSM-R eisen op het kleine Duitse stukje en in ander materieel telkens die GSM-R "koffer" dan moet ingebouwd worden..
De IR q krijgt op termijn de nieuwe Desiro stellen, dus veel moeite gaat men niet meer doen om de klassiekjes te vervangen. Vergeet niet dat de Duitsers GSM-R eisen op het kleine Duitse stukje en in ander materieel telkens die GSM-R "koffer" dan moet ingebouwd worden..
Re: Regulier verkeer naar Eupen en Aachen
Mits je de IC-F dan over de HSL stuurt ipv de IC-A. Er is al genoeg verkeer over L2 naar Aachen, en anders veroordeel je iedereen naar Verviers en verder tot lokaalverkeer op L36.
BDJ
BDJ
Re: Regulier verkeer naar Eupen en Aachen
binnen dit en een paar jaar is in belgie ook nog enkel de gsm-r toegestaan hoor dus inbouwen moeten ze zo al doen bij al het bestaande materieel
Re: Regulier verkeer naar Eupen en Aachen
er zitten zelfs al in de reek 441 tot 490 in sommige stellen GSM-R radio
Re: Regulier verkeer naar Eupen en Aachen
Niet akkoord! Je zult de Duitstalige gemeenschap nochal horen jodelen als die nog maar gaan beschikken over een semi-stoptrein naar de rest van het land, laat staan dat ze dan nog eens M4-rijtuigen zouden krijgen ipv de I11-rijtuigen.msts.be schreef:IC A moet naar Aachen, via de HSL, en de IC F wordt verlengd naar Eupen om het verlies van de IC A te compenseren. De IC F doet nu al een "Tour de Belgique", dus dat beetje kan er dan ook nog bij..
De IR q opwaarderen en een betere aansluiting laten geven in Luik op de IC A, dat zou goed zijn. Maar ik zou geen binnenlandse diensten over HSL3 sturen, want op dat vlak kan ik de NMBS wel begrijpen dat dat een te grote concurrentie zou vormen voor Thalys. En dan zit je daar met een hogesnelheidslijn geschikt voor 250 km/u, een snelheid die enkel de Thalys en ICE kunnen halen, waar dan uiteindelijk nog maar 3 man en een paardekop zou opzitten.
Re: Regulier verkeer naar Eupen en Aachen
de IRq geeft momenteel een vrij goede aansluiting met de IC O maar dat weten er precies niet zoveel. enkel de frequentie en het materieel van die IRq aanpassen en het komt wel in orde.
Re: Regulier verkeer naar Eupen en Aachen
Dat is een feit, maar komende van Oostende, Brugge en Gent is er dan weer een slechte aansluiting op de IC O. 

Re: Regulier verkeer naar Eupen en Aachen
Amai, dat noem ik nu eens echt een vlotte verbinding!
Ahum... 
Dus als we komende van Brugge 3 keer overstappen (Gent, Brussel en Luik), geraken we met vlotte overstappen wel in Aachen!
Om over de reisduur nog maar de zwijgen! 


Dus als we komende van Brugge 3 keer overstappen (Gent, Brussel en Luik), geraken we met vlotte overstappen wel in Aachen!


Re: Regulier verkeer naar Eupen en Aachen
Trainspotterke schreef:Amai, dat noem ik nu eens echt een vlotte verbinding!Ahum...



Re: Regulier verkeer naar Eupen en Aachen
Antwerpen alleen klopt u al in aantal inwoners.
En daarbij, jij bent niet eens van Brugge. Zedelgemnaar!
BDJ
En daarbij, jij bent niet eens van Brugge. Zedelgemnaar!

BDJ
Re: Regulier verkeer naar Eupen en Aachen
De bedoeling zou moeten zijn Eupen beter te bedienen dus eventueel IC A Luik - Hergenrath - Aken - Hergenrath - Welkenraedt - Eupen indien dit tijdswinst opleverd (?) t.o.v. het huidig traject. Een bijkomende L-trein Eupen - Aken kan eventueel in Hergenrath aansluiting geven met de IC A richting Luik indien de stilstand te Aken te lang zou duren.Trainspotterke schreef: De IR q opwaarderen en een betere aansluiting laten geven in Luik op de IC A, dat zou goed zijn. Maar ik zou geen binnenlandse diensten over HSL3 sturen, want op dat vlak kan ik de NMBS wel begrijpen dat dat een te grote concurrentie zou vormen voor Thalys. En dan zit je daar met een hogesnelheidslijn geschikt voor 250 km/u, een snelheid die enkel de Thalys en ICE kunnen halen, waar dan uiteindelijk nog maar 3 man en een paardekop zou opzitten.