Waakinrichtingspedalen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Waakinrichtingspedalen

Bericht door Stijn D.C. »

Hallo,

Weet er soms iemand welk bedrijf de waakinrichtingspedalen maakt?

Wordt dat door Alstom zelf gedaan? Maar wie doet dat dan bij de HLD & HLR locs?

En bestaan der ook technische tekeningen hoe zo een pedaal in elkaar zit?

Ik heb het wel over de pedalen zoals in de 13 met 3 standen :wink:

Alvast bedankt voor de info...
Bijlagen
AWI pedalen HLE 13
AWI pedalen HLE 13
Pedals SNCB HLE 13 locomotive.JPG (177.23 KiB) 10132 keer bekeken
TBbart

Bericht door TBbart »

hunk, zijn der dan pedalen met bvb. 2 standen?

tis toch altijd me 3 standen, los; middenstand; volledig ingeduwd?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23037
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

de meeste hlr (uitgezonder de 77) is voorzien van twee standen waakinrichting :-) ingeduwd houden tijdens rijden en is lossen om te herbewapenen :-)
paljas

Bericht door paljas »

@ Steven:

Zijn dat dan geen 3 standen?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23037
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

neen hoor compleet indrukken en loslaten zijn er dus 2 :-) heeft dus geen middenstand :-)
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Steven schreef:de meeste hlr (uitgezonder de 77) is voorzien van twee standen waakinrichting :-) ingeduwd houden tijdens rijden en is lossen om te herbewapenen :-)
Een 77er heeft 2 pedalen. Links en rechts.
Tijdens het rijden ingedrukt houden en 1 keer in de xx seconden los laten.
Dus 2 standen naar mijn mening. :?:
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

en bij de HST's zijn er ook 2

blijven induwen, bij signaal (zoemer of bel) loslaten en terug induwen.

Maar kan der iemand antwoorden op mijn vraag alstublieft?

Of weet er iemand waar ze die pedalen ergens uit verwijderen als een loc op schroot gaat?
Tommyken

Bericht door Tommyken »

Steven schreef:de meeste hlr (uitgezonder de 77) is voorzien van twee standen waakinrichting :-) ingeduwd houden tijdens rijden en is lossen om te herbewapenen :-)
Zelfs een BB 36000 is met 2 standen

en al de HLR's zijn in principe met 2 standen. Speciaal voor de rangeerbestuurders 8) :lol:
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1234
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Tommyken schreef:Speciaal voor de rangeerbestuurders...
...hun boekentas op te zetten :lol:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23037
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

bb 36000 is sncf he :-) en daar is veruit alles 2 standen dacht ik :-)
TBbart

Bericht door TBbart »

schandalig... die rangeerbestuurders staan al zoveel stil en als ze eens moeten rijden beginnen ze dan me trukskes voor een pedaalke...pff :x
allez nie allemaal hé, trouwens als der een rangeerder ofzo babbeld hang je der dan wel aan hé :wink: :lol:
Jules

Bericht door Jules »

Bij HST hangt het er vanaf welk type. Er zijn er met 2 standen, maar ook met 3 standen. Deze met 3 standen zijn nog anders dan deze op het klassiek materieel. Principe is hetzelfde, maar het zijn veel zwaardere pedalen. Je moet echt wel drukken om de middenstand te houden, en de derde stand is stevig doorduwen. Je krijgt er kramp van in de kuiten...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23037
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

hehe kuiten trainen he :-)
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Ik heb de ongewijzigde Marelli's nog gekend, de stellen tuussen 010 en 050

Die hadden een uitstekende -hoe moet ik zeggen, lepelvormoge pedaal, waar je hard moest op drukken, geen herbewapenen gewoon hard ingedrukt houden.
Na een diens van 8 uur had je een kramp in je enkel vanerop te drukken, loslaten betekende noodremmmen(na 2 sec)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13026
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

dat lijkt me dan echt iets om uw boekentas op te zetten? :P
Plaats reactie