Steven schreef:de meeste hlr (uitgezonder de 77) is voorzien van twee standen waakinrichting ingeduwd houden tijdens rijden en is lossen om te herbewapenen
Een 77er heeft 2 pedalen. Links en rechts.
Tijdens het rijden ingedrukt houden en 1 keer in de xx seconden los laten.
Dus 2 standen naar mijn mening.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Steven schreef:de meeste hlr (uitgezonder de 77) is voorzien van twee standen waakinrichting ingeduwd houden tijdens rijden en is lossen om te herbewapenen
Zelfs een BB 36000 is met 2 standen
en al de HLR's zijn in principe met 2 standen. Speciaal voor de rangeerbestuurders
schandalig... die rangeerbestuurders staan al zoveel stil en als ze eens moeten rijden beginnen ze dan me trukskes voor een pedaalke...pff
allez nie allemaal hé, trouwens als der een rangeerder ofzo babbeld hang je der dan wel aan hé
Bij HST hangt het er vanaf welk type. Er zijn er met 2 standen, maar ook met 3 standen. Deze met 3 standen zijn nog anders dan deze op het klassiek materieel. Principe is hetzelfde, maar het zijn veel zwaardere pedalen. Je moet echt wel drukken om de middenstand te houden, en de derde stand is stevig doorduwen. Je krijgt er kramp van in de kuiten...
Ik heb de ongewijzigde Marelli's nog gekend, de stellen tuussen 010 en 050
Die hadden een uitstekende -hoe moet ik zeggen, lepelvormoge pedaal, waar je hard moest op drukken, geen herbewapenen gewoon hard ingedrukt houden.
Na een diens van 8 uur had je een kramp in je enkel vanerop te drukken, loslaten betekende noodremmmen(na 2 sec)