Pagina 1 van 3
Waakinrichtingspedalen
Geplaatst: 16 apr 2006, 17:48
door Stijn D.C.
Hallo,
Weet er soms iemand welk bedrijf de waakinrichtingspedalen maakt?
Wordt dat door Alstom zelf gedaan? Maar wie doet dat dan bij de HLD & HLR locs?
En bestaan der ook technische tekeningen hoe zo een pedaal in elkaar zit?
Ik heb het wel over de pedalen zoals in de 13 met 3 standen
Alvast bedankt voor de info...
Geplaatst: 16 apr 2006, 23:32
door TBbart
hunk, zijn der dan pedalen met bvb. 2 standen?
tis toch altijd me 3 standen, los; middenstand; volledig ingeduwd?
Geplaatst: 16 apr 2006, 23:38
door Steven
de meeste hlr (uitgezonder de 77) is voorzien van twee standen waakinrichting

ingeduwd houden tijdens rijden en is lossen om te herbewapenen

Geplaatst: 17 apr 2006, 01:46
door paljas
@ Steven:
Zijn dat dan geen 3 standen?
Geplaatst: 17 apr 2006, 01:55
door Steven
neen hoor compleet indrukken en loslaten zijn er dus 2

heeft dus geen middenstand

Geplaatst: 17 apr 2006, 09:46
door Mark7758
Steven schreef:de meeste hlr (uitgezonder de 77) is voorzien van twee standen waakinrichting

ingeduwd houden tijdens rijden en is lossen om te herbewapenen

Een 77er heeft 2 pedalen. Links en rechts.
Tijdens het rijden ingedrukt houden en 1 keer in de xx seconden los laten.
Dus 2 standen naar mijn mening.

Geplaatst: 17 apr 2006, 11:16
door Stijn D.C.
en bij de HST's zijn er ook 2
blijven induwen, bij signaal (zoemer of bel) loslaten en terug induwen.
Maar kan der iemand antwoorden op mijn vraag alstublieft?
Of weet er iemand waar ze die pedalen ergens uit verwijderen als een loc op schroot gaat?
Geplaatst: 17 apr 2006, 11:54
door Tommyken
Steven schreef:de meeste hlr (uitgezonder de 77) is voorzien van twee standen waakinrichting

ingeduwd houden tijdens rijden en is lossen om te herbewapenen

Zelfs een BB 36000 is met 2 standen
en al de HLR's zijn in principe met 2 standen. Speciaal voor de rangeerbestuurders

Geplaatst: 17 apr 2006, 12:01
door Tim
Tommyken schreef:Speciaal voor de rangeerbestuurders...
...hun boekentas op te zetten

Geplaatst: 17 apr 2006, 12:35
door Steven
bb 36000 is sncf he

en daar is veruit alles 2 standen dacht ik

Geplaatst: 17 apr 2006, 22:44
door TBbart
schandalig... die rangeerbestuurders staan al zoveel stil en als ze eens moeten rijden beginnen ze dan me trukskes voor een pedaalke...pff
allez nie allemaal hé, trouwens als der een rangeerder ofzo babbeld hang je der dan wel aan hé

Geplaatst: 22 apr 2006, 22:36
door Jules
Bij HST hangt het er vanaf welk type. Er zijn er met 2 standen, maar ook met 3 standen. Deze met 3 standen zijn nog anders dan deze op het klassiek materieel. Principe is hetzelfde, maar het zijn veel zwaardere pedalen. Je moet echt wel drukken om de middenstand te houden, en de derde stand is stevig doorduwen. Je krijgt er kramp van in de kuiten...
Geplaatst: 22 apr 2006, 22:38
door Steven
hehe kuiten trainen he

Geplaatst: 27 apr 2006, 20:26
door e49memling
Ik heb de ongewijzigde Marelli's nog gekend, de stellen tuussen 010 en 050
Die hadden een uitstekende -hoe moet ik zeggen, lepelvormoge pedaal, waar je hard moest op drukken, geen herbewapenen gewoon hard ingedrukt houden.
Na een diens van 8 uur had je een kramp in je enkel vanerop te drukken, loslaten betekende noodremmmen(na 2 sec)
Geplaatst: 27 apr 2006, 20:29
door Shrek
dat lijkt me dan echt iets om uw boekentas op te zetten?
