Brussel-Centraal een drukte van jewelste
Brussel-Centraal een drukte van jewelste
Hallo,
Vanaf nu neem ik elke dag de trein van Wetteren naar Brussel-Centraal, ik heb opgemerkt dat tussen 8u18 en 8u27 wel 33 treinen aankomen door de NZ-verbinding van Brussel.
Dat is wel erg veel, men heeft toch wel te kampen met cappaciteitproblemen neem ik aan?
Gaan ze in de toekomst iets uitzoeken om de tunnel te verbreden?
Groetjes
Vanaf nu neem ik elke dag de trein van Wetteren naar Brussel-Centraal, ik heb opgemerkt dat tussen 8u18 en 8u27 wel 33 treinen aankomen door de NZ-verbinding van Brussel.
Dat is wel erg veel, men heeft toch wel te kampen met cappaciteitproblemen neem ik aan?
Gaan ze in de toekomst iets uitzoeken om de tunnel te verbreden?
Groetjes
Re: Brussel-Centraal een drukte van jewelste
die tunnel kan echt niet breder zonder van brussel stad terug deels een krater te maken en een hoop onteigeningen te doen.
je zou ook een deel van het tram en metroverkeer dat daar in de buurt langs komt moeten veranderen.
je zou ook een deel van het tram en metroverkeer dat daar in de buurt langs komt moeten veranderen.
Re: Brussel-Centraal een drukte van jewelste
33 treinen op 9 minuten is toch niet slecht? als het zo lukt met 6 sporen is er toch geen enkele reden om er 8 te gaan van maken 

-
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58
Re: Brussel-Centraal een drukte van jewelste
als ik wacht op mijn trein op het spoor komen er ondertussen nog 4 treinen toe op ongeveer 8 minuten, heel druk dus
hoeveel reizigers zou dit station dagelijks verwerken?
hoeveel reizigers zou dit station dagelijks verwerken?
Re: Brussel-Centraal een drukte van jewelste
is dit niet het drukste spoortraject ter wereld of zoiets?
Re: Brussel-Centraal een drukte van jewelste
Heb vroeger ook nog gehoord dat L 0 de drukste spoorlijn ter wereld zou zijn.Arnenys schreef:is dit niet het drukste spoortraject ter wereld of zoiets?
-
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58
Re: Brussel-Centraal een drukte van jewelste
Ja staat op wikipedia, het drukst bereden stuk spoorlijn ter wereld..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Noord-Zuid ... _(Brussel)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Noord-Zuid ... _(Brussel)
Laatst gewijzigd door TrainzDr3ver op 02 sep 2008, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Brussel-Centraal een drukte van jewelste
een 1500 treinen per dag. dat kan ook al is tellen en een tekening is niet nodig om u te vertellen dat als er een haar scheef zit dat je het zal merken.
Re: Brussel-Centraal een drukte van jewelste
Hier een foto van Burssel-Centraal aan de uitgang richting Grote Markt.


Re: Brussel-Centraal een drukte van jewelste
de uitgang die het best is voor naar de grote markt te gaan is die aan de loketten, daar waar de Joe is doodgestoken.
Re: Brussel-Centraal een drukte van jewelste
ah ok, de foto is genomen aan de panosSteven schreef:de uitgang die het best is voor naar de grote markt te gaan is die aan de loketten, daar waar de Joe is doodgestoken.
Re: Brussel-Centraal een drukte van jewelste
33 treinen in 9 minuten op 6 sporen komt neer op 5.5 treinen per spoor per 10 minuten per spoor laten we zeggen, oftewel 1 trein per 1 minuut 50 ongeveer. Dat is veel inderdaad. Enkele metrosystemen (Moskou onder andere) kunnen wel een trein per spoor iedere 85 seconden aan.Ruben schreef:Heb vroeger ook nog gehoord dat L 0 de drukste spoorlijn ter wereld zou zijn.Arnenys schreef:is dit niet het drukste spoortraject ter wereld of zoiets?
Zijn deze statistieken trouwens waar, zijn het echt 35 treinen in 10 minuten? Want dat lijkt mij vrijwel onmogelijk met de seinbeveiliging.
Re: Brussel-Centraal een drukte van jewelste
de NZV van Brussel is een speciaal geval. om te beginnen staan de seinen er allemaal kort op elkaar (ondanks dat de signalisatie geen korte secties zal aankondigen) de inrit van brussel centraal vertoond na het rood altijd eerst rood wit en gaat dan over naar twee gele lichten en dan groen om weer rood te worden als er een trein aan perron komt. Het is echter wel zo dat je de theoretische regels hebt en de realiteit. De meeste collega's wachten tot het inritsein twee gele vertoond voor ze aanzetten om aan perron te komen en bijgevolg onstaat er zo telkens een minivertraging tov het theoretisch model. in werkelijkheid zitten we dus aan ongeveer een goede twee min per trein die aan perron komt. dat maakt per uur per perron 30 treinen