Pagina 1 van 2
Brussel-Centraal een drukte van jewelste
Geplaatst: 26 aug 2008, 08:51
door enrico8509
Hallo,
Vanaf nu neem ik elke dag de trein van Wetteren naar Brussel-Centraal, ik heb opgemerkt dat tussen 8u18 en 8u27 wel 33 treinen aankomen door de NZ-verbinding van Brussel.
Dat is wel erg veel, men heeft toch wel te kampen met cappaciteitproblemen neem ik aan?
Gaan ze in de toekomst iets uitzoeken om de tunnel te verbreden?
Groetjes
Re: Brussel-Centraal een drukte van jewelste
Geplaatst: 26 aug 2008, 09:38
door Steven
die tunnel kan echt niet breder zonder van brussel stad terug deels een krater te maken en een hoop onteigeningen te doen.
je zou ook een deel van het tram en metroverkeer dat daar in de buurt langs komt moeten veranderen.
Re: Brussel-Centraal een drukte van jewelste
Geplaatst: 26 aug 2008, 10:30
door Shrek
33 treinen op 9 minuten is toch niet slecht? als het zo lukt met 6 sporen is er toch geen enkele reden om er 8 te gaan van maken

Re: Brussel-Centraal een drukte van jewelste
Geplaatst: 26 aug 2008, 12:10
door TrainzDr3ver
Amai, dat zou ik toch graag zelf is willen zien

Re: Brussel-Centraal een drukte van jewelste
Geplaatst: 26 aug 2008, 17:57
door enrico8509
als ik wacht op mijn trein op het spoor komen er ondertussen nog 4 treinen toe op ongeveer 8 minuten, heel druk dus
hoeveel reizigers zou dit station dagelijks verwerken?
Re: Brussel-Centraal een drukte van jewelste
Geplaatst: 26 aug 2008, 18:02
door Wover
Re: Brussel-Centraal een drukte van jewelste
Geplaatst: 01 sep 2008, 20:36
door Arnenys
is dit niet het drukste spoortraject ter wereld of zoiets?
Re: Brussel-Centraal een drukte van jewelste
Geplaatst: 01 sep 2008, 20:44
door Ruben
Arnenys schreef:is dit niet het drukste spoortraject ter wereld of zoiets?
Heb vroeger ook nog gehoord dat L 0 de drukste spoorlijn ter wereld zou zijn.
Re: Brussel-Centraal een drukte van jewelste
Geplaatst: 01 sep 2008, 21:17
door TrainzDr3ver
Ja staat op wikipedia, het drukst bereden stuk spoorlijn ter wereld..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Noord-Zuid ... _(Brussel)
Re: Brussel-Centraal een drukte van jewelste
Geplaatst: 02 sep 2008, 12:38
door Steven
een 1500 treinen per dag. dat kan ook al is tellen en een tekening is niet nodig om u te vertellen dat als er een haar scheef zit dat je het zal merken.
Re: Brussel-Centraal een drukte van jewelste
Geplaatst: 17 sep 2008, 10:54
door enrico8509
Hier een foto van Burssel-Centraal aan de uitgang richting Grote Markt.

Re: Brussel-Centraal een drukte van jewelste
Geplaatst: 17 sep 2008, 15:04
door Steven
de uitgang die het best is voor naar de grote markt te gaan is die aan de loketten, daar waar de Joe is doodgestoken.
Re: Brussel-Centraal een drukte van jewelste
Geplaatst: 17 sep 2008, 16:17
door enrico8509
Steven schreef:de uitgang die het best is voor naar de grote markt te gaan is die aan de loketten, daar waar de Joe is doodgestoken.
ah ok, de foto is genomen aan de panos
Re: Brussel-Centraal een drukte van jewelste
Geplaatst: 17 sep 2008, 17:33
door sweek
Ruben schreef:Arnenys schreef:is dit niet het drukste spoortraject ter wereld of zoiets?
Heb vroeger ook nog gehoord dat L 0 de drukste spoorlijn ter wereld zou zijn.
33 treinen in 9 minuten op 6 sporen komt neer op 5.5 treinen per spoor per 10 minuten per spoor laten we zeggen, oftewel 1 trein per 1 minuut 50 ongeveer. Dat is veel inderdaad. Enkele metrosystemen (Moskou onder andere) kunnen wel een trein per spoor iedere 85 seconden aan.
Zijn deze statistieken trouwens waar, zijn het echt 35 treinen in 10 minuten? Want dat lijkt mij vrijwel onmogelijk met de seinbeveiliging.
Re: Brussel-Centraal een drukte van jewelste
Geplaatst: 17 sep 2008, 19:26
door Steven
de NZV van Brussel is een speciaal geval. om te beginnen staan de seinen er allemaal kort op elkaar (ondanks dat de signalisatie geen korte secties zal aankondigen) de inrit van brussel centraal vertoond na het rood altijd eerst rood wit en gaat dan over naar twee gele lichten en dan groen om weer rood te worden als er een trein aan perron komt. Het is echter wel zo dat je de theoretische regels hebt en de realiteit. De meeste collega's wachten tot het inritsein twee gele vertoond voor ze aanzetten om aan perron te komen en bijgevolg onstaat er zo telkens een minivertraging tov het theoretisch model. in werkelijkheid zitten we dus aan ongeveer een goede twee min per trein die aan perron komt. dat maakt per uur per perron 30 treinen