@ treinfreak & treinbruno, dat kan je deels, maar met een reflex heb je namelijk meer voordelen, en ik weet dat enrico juist een reflex heeft gekocht, en om met sluitersnelheden spelen enzo ist best met een reflex, compact gaat ook, maar dan heb je toch al de duurdere klasse nodig
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Met mijn "oud kaske" kan ik ook sluitertijden aanpassen, dit effect en nachtfotografie heeft eigenlijk niks te maken met SLR-camera's. Ik kan ook gewoon een fullsize statief gebruiken op mijn oude compact (moet leuk zicht zijn).
heeft er idd niks mee te maken, maar een SLR heeft nu eenmaal eigenschappen die er zich iets beter toe lenen. een slr waarbij je de sluitertijden niet kan regelen kan je maar beter in de vuilbak gooien. de meeste compacte toestellen laten het regelen van sluitertijden wel toe al zijn er meestal meer beperkingen aan verbonden dan bij SLR toestellen.
Steven schreef:heeft er idd niks mee te maken, maar een SLR heeft nu eenmaal eigenschappen die er zich iets beter toe lenen. een slr waarbij je de sluitertijden niet kan regelen kan je maar beter in de vuilbak gooien. de meeste compacte toestellen laten het regelen van sluitertijden wel toe al zijn er meestal meer beperkingen aan verbonden dan bij SLR toestellen.
dan komt waarschijlijk door mijn ervaring met mijn compact camera, nu fotografeer ik ook met een SLR, maar met mijn compact kon ik niks instellen, niks noppes nada
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...