Station Haarlem 100 jaar

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Sander14

Station Haarlem 100 jaar

Bericht door Sander14 »

Vandaag ben ik naar Haarlem geweest. Vandaag werd gevierd dat het station 100 jaar bestaat. Om 7.39 had ik de IC naar Dordrecht genomen om daar Frank te vergezellen. Samen met hem heb ik de sneltrein naar Haarlem genomen. Onderweg kwamen nog meer treinfanaten aan boord. Het was gezellig druk. Om 9.43 kwam de trein aan in Haarlem, waar het toen al erg druk was. Nadat ik nog wat mensen heb gesproken ben ik maar eens rond gaan kijken. Eerst naar de kraampjes, die er een stuk of 15 stonden. Daar even wat rond gekeken en wat foto’s gemaakt van de locs en treinen die daar stonden: Afbeelding Een groene locomotor met kraan Afbeelding Dieselloc 2225 staat te pronken in de zon Afbeelding Locomotor 232
Toen naar het volgende terrein gelopen, daar stond een handje vol materieel opgesteld en dat was het volgende: ICMm 4032, de nieuwe V-IRM 9547, SGMm-III 2967, Plan T 512, Mat’54 766, een DD-AR, loc 185 115 met een 2e klas HSA Prio rijtuig en dat was het dan. Daar even rond gelopen en eens even goed gekeken in de nieuwe V-IRM. Ook de zetels even getest en die waren niet echt lekker. Vrij harde zetels zowel 2e als 1e klas. Dat is jammer. Daarnaast zitten er in de 1e klas leeslampjes, leuk idee, maar ze zitten erg in de weg. De volgende foto’s geven een beetje een beeld van het interieur: Afbeelding De 186 115 met een HSA Prio rijtuig Afbeelding 2e klas interieur van de Mat’54 766 Afbeelding 2e klas interieur van de 9547 Afbeelding 1e klas interieur van de 9547 Afbeelding De cabine van de 9547 Afbeelding De cabine van SGMm 2967 Afbeelding Cabine van de ICMm 4032
Toen weer naar het station toe, want ik wilde naar Zandvoort toe. Eerst nog een foto gemaakt: Afbeelding De 9422 reed als sneltrein naar Hoorn
Daarna naar Zandvoort. Er reden 2 setjes historische treinen, de ene trein was een trein van de SSN, de andere trein was Blokkendoos Jaap, 2 SGB Blokkendoos rijtuigen en de 1202. Die laatste heb ik genomen richting Zandvoort, want de stoomtrein ging bomvol richting Zandvoort. Na een kort ritje aangekomen in Zandvoort. Daar heb ik wat gegeten. Toen weer terug naar het station. Daar vertrok de stoomtrein net weer richting Haarlem. Omdat ik geen zin had om weer in de drukte te zitten heb ik de gewone IC genomen richting Haarlem. In Haarlem ben ik overgestapt richting Amsterdam. In Amsterdam overgestapt richting Schiphol. Vanaf Schiphol met de IC 145 naar Berlin tot Deventer gegaan. Het 1e klas interieur is echt super fijn: Afbeelding Interieur van een Amvz Afbeelding Hier de trein in Deventer, waar ik er uit ben gegaan.
In Deventer ben ik eruit gegaan in de hoop een nieuwe V-IRM te treffen. Helaas was dat niet zo. Er kwam een ‘oude’ V-IRM VI binnen. Tot Nijmegen met deze trein en daar met de Velios naar Venlo. Daar stond een leuke verrassing: Afbeelding Een Taurus van de Wiener Lokalbahn in Venlo
Ook stond er nog een Class 66: Afbeelding De CB 1001 van Rail4Chem staat lekker te zonnen in Venlo
Toen ben ik in de ICRm gestapt die klaar stond om de IC naar Den Haag CS te rijden. Tot Breda met deze trein gegaan en toen was de dag weer om. Ondanks dat er in Haarlem niet veel te beleven was, was mijn dag toch geslaagd.
Shrek

Re: Station Haarlem 100 jaar

Bericht door Shrek »

leuke reportage :P
harde zetels zal je trouwens steeds meer aantreffen. Er is immers uitgebreid onderzoek naar gedaan en ze zijn weldegelijk beter dan zachte :wink:
treinbruno

Bericht door treinbruno »

dé perfecte zetels blijven toch de franse eersteklassezetels van TGV of corail :D
Afbeelding
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Leuk verslagje zo! Een Taurus in Venlo is niet alledaags nee. :D
Fles

Bericht door Fles »

Interieur van die nieuwe VIRMs ziet er goed uit zeg :)
BR143

Bericht door BR143 »

Heel mooie fotoreportage :D
5941

Bericht door 5941 »

Sander14 schreef:In venlo stond een leuke verrassing: Afbeelding Een Taurus van de Wiener Lokalbahn in Venlo
heeft hij de linz niet aangebracht die normaal via emmenrich gaat
Sander14

Bericht door Sander14 »

Ik zou het niet weten of die trein de Linz shuttle heeft gebracht. Zou goed kunnen, want normaal neemt deze loc het vanaf Emmerich over.
Plaats reactie