bw494674 schreef:Zijn er te weinig treinen tussen Leuven en Mechelen tijdens de spits ?
Als de huidige IC (ahum) Leuven - Mechelen - Antwerpen-Centraal vanaf 14.12.08 wordt hertimmerd tot Leuven - Mechelen-Nekkerspoel - Antwerpen-Centraal, verdwijnt de snelle (ahum) verbinding tussen Leuven en Mechelen en resten er enkel nog een stoptrein die overal stopt en een stoptrein die bijna overal stopt tussen Leuven en Mechelen. Het kan dan geen kwaad om tijdens de spits extra (semi-)directe verbindingen tussen beide prachtsteden te voorzien.
Op de site van BTTB staat immers:
"De IC Antwerpen - Leuven zal voortaan niet meer stoppen in Mechelen, maar in Mechelen-Nekkerspoel. Nadat deze verbinding in december 2007 veel langzamer werd, wordt ze nu weer een beetje versneld. Wel is nog onduidelijk hoe laat deze trein 's avonds zal rijden. De IR Kortrijk – Gent – Mechelen rijdt opnieuw verder als L-trein naar Leuven. De IR Sint-Niklaas - Leuven zal niet meer stoppen in Muizen, Hever en Hambos, maar blijft langer stilstaan in Mechelen."
Heeft iemand al weet van de spreiding van de treinen tussen Leuven en Mechelen/Mechelen-Nekkerspoel op weekdagen vanaf 14.12.08, want die overstap in Brussel-Noord 's ochtends rond 08.40 uur bevalt mij eigenlijk wel.