Omgeleide treinen langs Dorst

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Sander14

Omgeleide treinen langs Dorst

Bericht door Sander14 »

Gisteren is een Thalys in aanraking gekomen met een ICM, zie: http://www.nufoto.nl/2008/10/11/treinbotsing
Hierdoor werden de Beneluxtrein en de Thalys, die door werken bij Den Haag HS omgeleid werden via Gouda, nog eens extra omgeleid en wel via Breda-Tilburg-Den Bosch-Utrecht. Ik was gisteravond in Dorst om daar eens te gaan kijken:
Afbeelding HGK DE 673 met containers langs Dorst Afbeelding Thalys komt langs Dorst richting 's-Hertogenbosch, Utrecht en Amsterdam Afbeelding De Beneluxtrein komt met een dikke +20 langs Dorst richting Roosendaal, Antwerpen en Brussel Afbeelding Strukton 300302 komt langs Dorst Afbeelding Thalys 4331 met speciale bestickering komt langs Dorst richting Parijs

Net als gisteravond was ik vandaag weer langs het spoor te vinden bij Dorst. Dit keer van 11-17 uur om de omgeleide treinen te spotten. Hier een selectie van de best gelukte foto's:
Afbeelding Het begin was goed, dit is de ITL-150 met een slecht beladen containertrein naar Rotterdam Afbeelding Toen kwam deze stopmachine van Strukton, dit is de Unimat 5 Afbeelding Dit is de V152 van Rurtalbahn, met vermoedelijk een containertrein uit Born Afbeelding De eerste omgeleide beneluxtrein, deze gaat naar Brussel Zuid Afbeelding Gisteravond ook gezien en hij kwam vandaag weer terug, de 300302 van Strukton met onderlossers richting Roosendaal Afbeelding De ERS 6608 passeert met een containertrein naar vermoedelijk Melzo Afbeelding Railion 189 023-5 met een containertrein Afbeelding De eerste omgeleide Thalys, deze gaat naar Amsterdam Afbeelding TRAXX 186.119 met IC 9232 naar Brussel Zuid Afbeelding ICRm als IC naar Roosendaal Afbeelding Ook de dagelijkse zooi kwam langs, dit is de ertstrein van Dillingen naar de Maasvlakte Afbeelding Toen weer een TRAXX, dit is de 186.120 met IC 9221 naar Amsterdam Afbeelding Ook reed er een nieuwe V-IRM, dit is de 9548 die 6 keer gepasseerd is; deze is nu op weg naar 's-Hertogenbosch Afbeelding Railion 189 080-5 met een containertrein naar Rotterdam Afbeelding De leukste en mooiste verrassing van vandaag: ACTS 1254 met een containertrein Afbeelding VolkerRail 203-3 'Spike' met werkspul naar Dordrecht Afbeelding Spitzke V100 SP-006 'Marieke' met RailPro onderlossers Afbeelding Weer een ertstrein, dit is de trein van de Maasvlakte met eindbestemming Dillingen Afbeelding De zwarte 6616 van ERS met een containertrein naar Rotterdam Afbeelding Toen weer een Thalys, dit is de 4346 op weg naar Amsterdam Afbeelding Vreemd genoeg kwam de ITL-150 weer terug, dit keer met een 100% beladen goederentrein Afbeelding Ook een andere loc van ITL liet zich zien, dit is de ITL 102 met een keteltrein Afbeelding En als laatste kwam de 9548 weer terug, nu naar Roosendaal.

Ik heb me vandaag kostelijk vermaakt, ik hoop dat ik jullie ook vermaak met de foto's.
Groetjes Sander
Bartjedj

Re: Omgeleide treinen langs Dorst

Bericht door Bartjedj »

1) Geen verwijt ofzo, gewoon interesse: Was het weer niet bijster goed? Sommige foto's zijn alsof je elke minuut een stortregen op je dak gaat krijgen :wink:

2) De bestickering van de Thalys, van wie is die? Thalys zelf, of een adverteerder?

3) Knappe foto's :!: :D

BDJ
dentheo

Bericht door dentheo »

Bartjedj schreef:1) Geen verwijt ofzo, gewoon interesse: Was het weer niet bijster goed? Sommige foto's zijn alsof je elke minuut een stortregen op je dak gaat krijgen :wink:

BDJ
Zelf langs lijn 12 duurde het tot 13:00 vooraleer de zon door de nevelwolken kwam....
Theo
Groeten vanop de Heide
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Der kwam precies veel verschillende dingen langs! :shock: :D Mooi! :wink:
TrainzDr3ver

Bericht door TrainzDr3ver »

dentheo schreef:
Bartjedj schreef:1) Geen verwijt ofzo, gewoon interesse: Was het weer niet bijster goed? Sommige foto's zijn alsof je elke minuut een stortregen op je dak gaat krijgen :wink:

BDJ
Zelf langs lijn 12 duurde het tot 13:00 vooraleer de zon door de nevelwolken kwam....
In Eppegem lijn 25/27 is er gewoon geen zon doorgekomen, dacht daar elk moment een bui op mn dak te krijgen :lol:
Plaats reactie