Vandaag werd IC 2315 Poperinge - Brussel - Dendermonde - Sint-Niklaas met M6 rijtuigen gereden ipv. van breaks. Tot in Dendermonde werd hij getrokken door een 27xx en vanaf daar tot in Sint-Niklaas ging het met een 21xx aan de kop, dus geen stuurstandrijtuig.
Nu wordt er veel negatiefs verteld over de M6'en, maar ik vond het toch een stuk aangenamer toeven dan in de rammelende breaks. Wel vreemd om tussen Dendermonde en Sint-Niklaas als stoptrein te rijden in deze samenstelling die vanaf dan nog nauwelijks voor een derde gevuld was.
We waren ook stipt op tijd vertrokken in Dendermonde maar in Sint-Niklaas hadden we +2', wat schitterend is vergeleken met wat we gewoon zijn de laatste tijd. ('t Is goed te merken dat het vakantie is.) Zou deze lichte vertraging te wijten zijn aan de beperkte trekkracht van de 21 bij het aanzetten te Dendermonde - Zele - Lokeren - Sinaai en Belsele? (Jawel, deze IC rijdt dit laatste traject eigenlijk als stoptrein.)
M6 op Brussel - Dendermonde - Sint-Niklaas
Re: M6 op Brussel - Dendermonde - Sint-Niklaas
Mmm, dan is het gebruik van M6 op de IC L uitgebreid? Welke treinen rijden er dan nu allemaal met M6?
Ik vind de M6 anders niet veel beter, capaciteit is groter maar ik vind ze ongezellig en de bagagerekken veel te klein.
Ik vind de M6 anders niet veel beter, capaciteit is groter maar ik vind ze ongezellig en de bagagerekken veel te klein.
er zijn bebaalde uren dat deze relatie met HLE 27 en M6 gereden wordt, de vertraging is te wijten, dat het remmen met een loc moeilijker is dan met een treinstel, daarmeebedoel ik dat de remmen minder rap vastkomen of lossen, en dit zorgt soms voor kleine vertragingen, die grote samenstelling is bedoeld voor de ambtenaaren van brussel richting dendermonde te vervoeren, en de trein gaat dan verder naar stniklaas wat logisch isq149 schreef:Vandaag werd IC 2315 Poperinge - Brussel - Dendermonde - Sint-Niklaas met M6 rijtuigen gereden ipv. van breaks. Tot in Dendermonde werd hij getrokken door een 27xx en vanaf daar tot in Sint-Niklaas ging het met een 21xx aan de kop, dus geen stuurstandrijtuig.
Nu wordt er veel negatiefs verteld over de M6'en, maar ik vond het toch een stuk aangenamer toeven dan in de rammelende breaks. Wel vreemd om tussen Dendermonde en Sint-Niklaas als stoptrein te rijden in deze samenstelling die vanaf dan nog nauwelijks voor een derde gevuld was.
We waren ook stipt op tijd vertrokken in Dendermonde maar in Sint-Niklaas hadden we +2', wat schitterend is vergeleken met wat we gewoon zijn de laatste tijd. ('t Is goed te merken dat het vakantie is.) Zou deze lichte vertraging te wijten zijn aan de beperkte trekkracht van de 21 bij het aanzetten te Dendermonde - Zele - Lokeren - Sinaai en Belsele? (Jawel, deze IC rijdt dit laatste traject eigenlijk als stoptrein.)
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
IC L rijdt al langer dan vandaag met M6 maar dit was slechts één treinpaar, blijkbaar is dit uitgebreid (alhoewel ik ze nog niet gezien heb buiten de 2306 en 2338 - zie ander topic).
Of die vertraging te maken heeft met remmen vind ik twijfelachtig, 2306 heb ik de voorbije 6 weken al meermaals (zoniet altijd) vertraging weten hebben, veelal omdat hij midden in de spits door de NZV moet. Dit gebeurt even goed vaak met Breaks op die uren.
Of die vertraging te maken heeft met remmen vind ik twijfelachtig, 2306 heb ik de voorbije 6 weken al meermaals (zoniet altijd) vertraging weten hebben, veelal omdat hij midden in de spits door de NZV moet. Dit gebeurt even goed vaak met Breaks op die uren.
als de trein gesleept is door een reeks 21 mag je er toch 1 a 2 minuten vertraging bijdoen. Dit door het beperktere vermogen van de reeks 21 om deze treinen te verzekeren.