SNCFF op lijn 12
SNCFF op lijn 12
Daarnet richting Roosendaal twwe SNCFF diesels, niet de angel jongens maar wel het type dat bv. naar Tessenderlo rijdt.
Eerste spot op lijn 12 (maar dat kan aan mij liggen), SNCFF zit normaal vrijdag niet op deze lijn..
Zij willen volgens geruchten wel een tankwagentrein gaan rijden uit Nederland naar Frankrijk, zou kunnen dat de 2 rode "vlaamse reuzen" hun trein ( naar Somain ?) kwijt zijn.
Eerste spot op lijn 12 (maar dat kan aan mij liggen), SNCFF zit normaal vrijdag niet op deze lijn..
Zij willen volgens geruchten wel een tankwagentrein gaan rijden uit Nederland naar Frankrijk, zou kunnen dat de 2 rode "vlaamse reuzen" hun trein ( naar Somain ?) kwijt zijn.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: SNCFF op lijn 12
haha, die zijn vandaag ook los over L50-53 gepaseerddentheo schreef:Daarnet richting Roosendaal twwe SNCFF diesels, niet de angel jongens maar wel het type dat bv. naar Tessenderlo rijdt.
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
ik heb ze gefotografeerd, zie link:HLE 2302 schreef:haha, die zijn vandaag ook los over L50-53 gepaseerddentheo schreef:Daarnet richting Roosendaal twwe SNCFF diesels, niet de angel jongens maar wel het type dat bv. naar Tessenderlo rijdt.
greetz 2302
http://www.bfoto.be/fu.php
Neen het waren die niet, ik heb ook de 2 diesels gezien toen ze in de bundel van Essen stonden en het waren groene van SNCF Fret, geen blauwe.enrico8509 schreef:ik heb ze gefotografeerd, zie link:HLE 2302 schreef:haha, die zijn vandaag ook los over L50-53 gepaseerddentheo schreef:Daarnet richting Roosendaal twwe SNCFF diesels, niet de angel jongens maar wel het type dat bv. naar Tessenderlo rijdt.
greetz 2302
http://www.bfoto.be/fu.php
Mvg
KurtDS
Die gaan waarschijnlijk in Essen een containertrein ophalen uit Duisburg die door ITL aangebracht wordt.
Kan kloppen, ik heb nog spurtje gelost na vreemd dieselgeluid, loks niet gezien...rest trein wel, leek containertrein nogal wat containers van NYK.Sander schreef:Die gaan waarschijnlijk in Essen een containertrein ophalen uit Duisburg die door ITL aangebracht wordt.
Ik dacht dat ze die trein moesten ophalen in Roosendaal, maar ja de papieren zijn misschien nog niet ok.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Gevonden op RolandRail de bekende Cargo site onder ITL:dentheo schreef:Ik dacht dat ze die trein moesten ophalen in Roosendaal, maar ja de papieren zijn misschien nog niet ok.Sander schreef:Die gaan waarschijnlijk in Essen een containertrein ophalen uit Duisburg die door ITL aangebracht wordt.
Per 6 september 2008 werd i.s.m. SNCFF een wekelijkse
containertrein Duisburg - Antwerpen PSA Kaai 913 (Schelde Container Terminal Noord) gestart die in Nederland door ITL gereden wordt met locwissel in Roosendaal.
Er waren deze week blijkbaar geen containers UIT Antwerpen , wel NAAR... alhoewel ITL rijdt ook NYK container naar Polen ??
En ITL rijdt met traxx..zou die in Essen binnenmogen ??
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Ik denk dat in het stukje van RolandRail de 'v.v.' ontbreekt: meestal rijdt een vervoerder 'roundtrips', dus zowel lading heen als terug: dat is twee keer zoveel verdienen! Roosendaal-Essen is een grensbaanvak en dus mag daar zo'n beetje alles komen wat in Nederland ook toegelaten is. Overigens hebben de Traxx van ITL dezelfde software als die van NS Hispeed, en zouden ze dus in België mogen rijden...
maar, wat deden die 2 blauwe frets dan op L75/L50/L53 ?
greetz 2302
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Vervolg op RolandRail:dentheo schreef:Er waren deze week blijkbaar geen containers UIT Antwerpen , wel NAAR... alhoewel ITL rijdt ook NYK container naar Polen ??dentheo schreef:Ik dacht dat ze die trein moesten ophalen in Roosendaal, maar ja de papieren zijn misschien nog niet ok.Sander schreef:Die gaan waarschijnlijk in Essen een containertrein ophalen uit Duisburg die door ITL aangebracht wordt.
En ITL rijdt met traxx..zou die in Essen binnenmogen ??
Zie
http://www.rolandrail.net/nieuws/08/fp_02212.htm
Traxx is dus in Essen binnengekomen (gemogen) (zonder de nodige papieren neem ik aan)
Zou die ITL machinist toevallig belgisch rijbewijs gehad hebben en lijnkennis onder het sas ?
Lijkt mij ook kleine kans.
Flexibiliteit kan dus toch, ook al is het maar 300m in Belgie...
Zo kan Essen nog mooie toekomst tegemoet als "overgavestation"
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Misschien is een machinist van SNCFF (met papieren) naar Roosendaal gereisd en heeft hem "geloodst", probleem was (denk ik) dat zijn lok geen "papieren" had voor Nederland...Speedy schreef:Lijkt mij ook sterk dat die tb van ITL Belgische bevoegdheid heeft...
Blijft de traxx... ik dacht dat er een fotograaf van ons forum in Essen was, heeft die het kadertje van die lok gezien ??
Maar goed dat flexibiliteit nog kan.....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
grensbaanvak:Speedy schreef:Lijkt mij ook sterk dat die tb van ITL Belgische bevoegdheid heeft...
bestuurder: Nederlandse bevoegdheid met lijnkennis?
Traxx: wellicht beperkte toelating?
Wim
SNCFF op lijn 12
vanavond tussen 7 en 8 door Kalmthout dubbeltractie 66 (mag dat terug ?) SNCFF.
Tangwagens lichte schildering met dak = gas ?(10tal) = Eaos met kolen !!!(10tal).
Dit lijkt mij sterk op de combinatie van twee treinen die uit Nederlands Limburg wekelijks naar Frankrijk reden... lijkt mij toch grote omweg via Antwerpen.
Lijkt ook op de trein die laatst gezien was in Mol... (LML?) Zou hij toen ijzeren Rijn nog gebruikt hebben ??
Tangwagens lichte schildering met dak = gas ?(10tal) = Eaos met kolen !!!(10tal).
Dit lijkt mij sterk op de combinatie van twee treinen die uit Nederlands Limburg wekelijks naar Frankrijk reden... lijkt mij toch grote omweg via Antwerpen.
Lijkt ook op de trein die laatst gezien was in Mol... (LML?) Zou hij toen ijzeren Rijn nog gebruikt hebben ??
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide